Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

## HELMIMASSUJEN PERJANTAIPULINAT ##

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olikin taas paljon uusia vauvauutisia, ONNEA KAIKILLE! Tais olla kaikki tyttöjä vai muistanko väärin... Ihania nimiä, Julia ja Inkeri. Mulla oli tänään toivottavasti viimeistä edellinen neuvolakeikka, ihan ihmeellistä, että sf-mitta nousee aina vaan, oli nyt 42cm. Alan kohta pelätä, että mulle jää jotakin pysyviä vaurioita selkään tästä jättiläisestä, on niin tajuttoman kipeä.

Jeltsu, onneksi sait sen sektion, hyvin se menee. Mulla vielä 12 pvää omaani, toivottavasti sitä ennen ei tapahdu mitään. Asutaan muuten aika lähekkäin, tehän voisitte tulla joskus keväämmällä meille leikkimään tai jotakin, jos kiinnostaa. Jos sulla tyttö 4v., voisin kuvitella, että viihtyis meillä 3v. ja 4,5v. mimmien kanssa. Mulla ei itselläni oikeastaan ketään kaveria, joka olisi nyt vauvapuuhissa, melkein kaikilla jo kaksi samanikäistä kuin meillä eivätkä aio enempää hankkia, pitävät meitä vähän kummajaisina..

Galluppiin, joka virkistävästi muuta kuin vauvajuttuja... Mä olen luokanopettaja, tykkään tahkota 1-2-luokkia, myös historian opettajan pätevyys. Miehen kanssa ollaan oltu 9 vuotta yhdessä, naimisissa joulukuusta 2000, molemmat ollaan tavallaan toka kierroksella, ei kuitenkaan lapsia kummallakaan entisistä suhteista. 2003 keväällä rakennettiin kaveriperheen kanssa paritalo Espoon perukoille, just parhaillaan aloitellaan uutta projektia, omakotitaloa, johon tarkoitus muuttaa loppukeväästä 2007. Kotona siis miehen lisäksi Alisa 4,5v. ja Aino (maaliskuussa) 3v.

Nyt ei muuta kuin hauskaa viikonloppua kaikille! Mulla paljon kärsivällisempi olo kuin aiemmin, kun tietää eräpäivän...

adalmiina 38+2

Vierailija
22/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin loppumetreillä liityn helmikuun odottajiin, oikein harmittaa kun en ole enemmin älynnyt tänne tulla :) Ihania viestejä, ja kannustuksia. Tälläinen paikka olisi ollut monesti tarpeen kun jokin on askarruttanut mieltä!

Laskettuaika on tänään, ja vaikka merkkejä tulevasta koitoksesta on ollutkin niin luulen että ylitse paukkuu ja reilusti. Limatulppa(??) irtosi jo tiistaina, mutta supistuksia ei ole vieläkään kuulunut. Muutama pieni silloin tällöin ja tavanomaista mahan kovettumista...olo on kerrassaan mainio joten kyllähän tätä jaksaa vielä.

Rutkasti onnea kaikille oman prinsessan/prinssin saaneille, voi sitä ihanaa vauvan tuoksua ja pientä tuhinaa :)

Kateellisena täällä lueskelen synnytyskertomuksianne, ja samalla jännitän omaani + kuinka esikoinen ottaa uuden tulokkaan vastaan ( 1½ vuotias)

Tsemppiä kaikille tämän kuun odottajille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon entistä vakuuttuneempi siitä, että tämän vauvan PITÄÄ SYNTYÄ ensi viikon maanantaina. Silloin olisi nimittäin muutama sellainen päivä, että voisin sairaalassa olla, kun muina päivinä pitää katsoa TV:stä olympialaisia aika urakalla. Varsinkin lätkää ja mäkihyppyä en kyllä voi synnytyksenkään takia jättää katsomatta (ainakaan tärkeimpiä kisoja niistä). Tein eilen listan, minä päivinä voin sairaalassa olla ja minä päivänä ehdottomasti en. Tai onhan siellä sairaalassa TV:t, mutta ei kai synnytyssalissa sentään. Itse asiassa vois olla aika kiva synnyttää niin, että katsois samalla jotain Suomi-Tsekki -matsia =) Onko muilla vastaavaa ongelmaa???

Hassua, kun olen koko raskausajan ollut varma, että tämä vauva syntyy 1-2 viikkoa etuajassa ja nyt kun esikoisen " syntymäpäivä" on ohitettu 2 päivällä, alkaakin tuntua siltä, ettei tämä taidakaan syntyä vielä aikoihin. Jos sattuu menemään yli lasketun ajan, niin saa mennä sitten reilun viikon, että noi olympialaiset ehtii loppua sitä ennen. On mulla ongelmat! Vauva oli pari päivää vähän hiljaisempi, mutta nyt melskaa taas ihan hulluna.

GALLUPPIIN VASTAUKSIA:

Olen koulutukseltani lähihoitaja ja ennen esikoisen syntymää olin päiväkodissa töissä. Kohta olen ollut kotona 3 vuotta ja vielä pari vuotta aion olla lisää. Olen kotiäiti-tyyppiä, eikä " oikeisiin" töihin meno ja muiden lasten hoito juuri houkuta. Työkavereita välillä kyllä kaipaa.

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 6 vuotta, josta ajasta ollaan asuttu yhdessä 5,5 vuotta, kihloissa ollaan oltu 4,5 ja naimisiin mentiin esikoisen ristiäisten yhteydessä kesällä 2003 (esikoispoika nyt siis 2 v 8 kk). Asutaan vuokrakolmiossa, eikä oman asunnon ostaminen täältä Helsingistä houkuta ollenkaan. Niin kauan kuin asutaan täällä kantakaupungin lähettyvillä, asutaan vuokralla, koska saatais täältä korkeintaan yksiö omaksi. Jos olisi varaa, asuttais täällä koko elämämme, mutta pakko täältä on jossain vaiheessa muuttaa jonnekin halvemmalle paikalle. Mua vaan ahdistaa kaikki betonilähiöt, joissa meillä ois varaa asua. Haluaisin jonnekin omakotitaloalueelle, mutta sinne ei ole taas varaa... Ristiriitaista!

Nyt täytyy mennä välipalalle. Illalla tehdään pitkästä aikaa pitsaa...

T:Fassiloora rv 38+5

Vierailija
24/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdylle, marcelille ja muille vauvan jo saaneille!

Galluppiin: täältä löytyy DI, it/mobiilialalla työskentelen. Tänään meillä on miehen kanssa 13-vuotispäivä : ). Naimisiin mentiin muutama vuosi sitten esikoista odottaessani. Kesällä muutettiin vihdoin ja viimein itse rakennettuun unelmataloomme : )

Olisin kyllä ihan valmis jo vauvanhakuun, jo monta päivää ollut samanlainen olo, en tiedä mitä tuolta liruttelee housuun mutta kunnon supistuksia vaan ei tule. Jos menisi samoin kuin esikoisen tullessa, syntyisi huomenna!

FannyK 38+6

Vierailija
25/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella näitä vauvauutisia, vaikka itellä tuntuu koko juttu niin kaukaselta, että... Mut kyl tää tästä. Olispa iso yllätys jos tää syntyis ennen laskettuu aikaa (23.pv)

Parit galluppivastaukset:

Hammaslääkäriksi valmistunu 05/98.

Miehen kans 03/95 lähtien, kihloihin 05/97, naimisiin 10/99.

Ensimmäinen lapsi, tyttö 10/02 (jolla just nyt kauhee meno päällä...)

Asutaan omakotitalossa " umpi" maalla, järven rannalla, remontointia tehty aika ajoin, laajennussuunnitelmia ehkä ensi kesänä, kun ei nää reilut 180m2 tahdo riittää ;))).

Tänään jotenki ähky olo, toivottavasti tää olo ei jää päälle... Viime yö oli tosi jees, nukuin koko yön, eikä tarttenu ees vessassa käydä, eikä lonkatkaan ollu mitkään hirveen pahan tuntuset.

Lumipyryseltä kaakonkulmalta Dentaurus 38+1.

Vierailija
26/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelinkin aikaisemmin jo tällä viikolla kun supistelee muttei kivuliaasti...eilen täyty sit äippäpolilla pyörähtää ja sainkin tietää että alhaalla ei ollut tapahtunut mitään ..ajattelin että höh...kun kaksi päivää oli jo koskenut alaselkää ja vatsaa ja ei ollutkaan tehnyt mitään..nooh yllätys yllätys heräsin tänä aamuna viiden maissa ja kun kävelin vessaan housuun lirahti jotain ja kun pääsin pöntölle niin tuli sellainen nyrkin kokoinen verihyytymä( anteeksi ilmaukseni) nooh siitä sitten kiireesti synnärille soittamaan ja pyysivät käymään. Kokoajan verinen vuoto jatkui,ei tullut kauheesti mutta kumminkin.Pääsin lääkärille ja kuinka ollakkaan kohdunkaulakanava olikin hävinnyt kokonaan hieman kuulemma pasku vielä reunalta( noin 1cm) ja kohdun kaula kahdelle sormella auki.Lääkäri totesi että tulet 80% varmuudella ensi yönä takaisin. Nyt tullut supistuksia yhdestä eteenpäin n10min. välein(aikaste kivuliaita jo ) ja yhä verta tulee hieman. Pari pitempää taukoa on ollu supistuksissa (noin kaksi puolen tunnin taukoa) Saapi nähdä onko tämä menoa nyt vai onko lääkäri väärässä??? Onnea kaikille jotka jo ovat nyyttinsä jo hakeneet!!! ja onnea niille kenellä se on vielä edessä!!

Joona Veikka ja Möhkis rv 38+3

Vierailija
27/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun ennenkuin unohdan, onnittelut kaikille vauvansa hakeneille!

Täällä ei edelleenkään mitään muutosta, kovasti on vauva alkanut möyrimään etenkin kun istun tässä koneella tai autossa, oikein sattuu välillä. Ja tuonne alapäähän pistää ikävästi, kovasti elän toivossa että siellä tapahtuu jotakin synnytystä edistävää. =D Tänään kävin Lastentarvikkeessa ostamassa vaipparoskiksen pusseja, siellä oli alessa ihania vauvan vaatteita (mm. Lennen toppahaalareita) mutta kun olivat niin sukupuolivärisiä niin en raaskinut ostaa, kun on noita vaaleanpunaisia esikoltakin ihan tajuton läjä käyttämättä. Mä en edelleenkään ole ostanut vauvalle kotiintulovaatteita kun en ole mieleisiäni löytänyt, taitaa käydä niin että vaavi kotiutuu esikon vanhassa äippäpakkauksen potkupuvussa tai jotain =)

Taaperon huonetta olen pari päivää järjestellyt nyt kun se vihdoin on, vieläkin olisi kaikenlaista tekemättä mutta laiskuus iski... kiva kiva, meidän autokin sopivasti levisi joten jos synnytys tässä viikonlopun aikana sattuu käynnistymään niin mä olen sitten se jota tuodaan kuorma-autolla tai traktorilla =) Olis kyllä just meikäläisen tuuria! No joo, taitaa olla turha toivo että mitään tapahtuisi, kampaajankin varasin maanantaille ja ensi viikolle on paljon muutakin ohjelmaa, joten jokseenkin varma olen että kasassa pysytään.

Galluppiin... mä olen papereita vaille valmis tradenomi ja leipätyökseni kirjanpitäjä, tosin äippäloman jälkeen tuskin tuohon työhön palaan. " Sivutoimekseni" olen maanviljelijän vaimoke, asutaan siis maalla ja viljellään perunaa ja porkkanaa. Miehen kanssa yhdessä ollaan oltu vuodesta 2002, sormuksista ei näillä näkymin ole tietoa vaikka häät toiveissa joskus vielä onkin =) Esikoispoikasemme syntyi 10/03, lisäksi perheeseen kuuluu miehen lapset 11v ja 13v sekä kaksi kissaa. Hirsitalossa asutaan tällä hetkellä ihan tilavasti kun se uusi huonekin saatiin tässä rakennettua.

Jepsis, jospas tässä siirtyisi perjantai-illan viettoon, mukavia viikonloppuja kaikille!

Manna ja eekuli 38 tasan

Vierailija
28/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun toivoisin myös JoonaVeikan " kohtaloa" , mulla kanssa pari päivää supistellut säännöllisesti ja kivuttomasti, kiva jos kohta pääsisi lähtemään jo. Limatulppaa tosin on tihkunut jo pidemmän aikaa, ihan sellaista kirkasta, ei verta eikä mitään muuta.

Mies jo mahaan muistutti että olympialaiset alkaa tänään, pitäis tulla jo ulos!

Tänään on ollut aika rauhallista, supistukset ei ole olleen säännöllisiä edes. Toivottavasti olisi vaan tyyntä myrskyn edellä.

Kotkassa muuten ainakin on synnytyssalissakin telkkari, että jos sunnuntaina siellä olisin niin ehkäpä se Janne Ahonen telkussa hyppää ;D Suomen jääkiekko-ottelu voisi olla kanssa kyllä aika jännä kokemus siellä. Onneksi mies ei ihan niin fanaattinen ole urheilun suhteen että jos tahdon niin telkkari kyllä pysyy kiinni.

Täytyy mennä sohvalle pitkäkseen liikkeitä laskemaan, on taas ollut vähän hiljaista mahassa.

Vierailija
29/29 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiakin oli:

mitä teette työksenne kun ette ole äippälomalla ?

*Minä olen koulutukseltani Tradenomi ja teen taloushallinnon töitä.

Ja kuinka kauan olet nykyisen miehesi kanssa ollut ? Naimisissa vai menossa kenties ?

*Mieheni oli naimissa kun tavattiin, eli alkuaika on aika häilyvä käsite. Epävirallisesti ollaan seurusteltu kesästä 2000, virallisesti marraskuusta 2001 (muutettiin yhteen tuolloin). Naimisiin menimme kesällä 2003, jolloin esikkomme oli tietämättämme jo masussa. Raskaustesti tehtiin 2pv häiden jälkeen :)

Ja kuinka asutte ?

*Myimme joulukuussa omistusasuntomme ja muutimme vuokralle. Ostimme tontin jolle käymme rakentamaan tämän vuoden kesällä. Tai rakennuttamaan lienee oikeampi termi. Ei kahden pienen lapsen isä halua viettää aikaansa raksalla, joten teetämme niin pitkälle kuin rahat riittää.

Ketä teidän perheeseen kuuluu !?

*Minä, mieheni, esikoisemme 2v (jonka sukupuolta en ole paljastanut täällä koska olen kertonut tämän vauvan olevan samaa, ja se on vielä hetken salaisuus), sekä 2 kissaa.

t. Mikaela rv37+5