Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei kestä yhtään painetta ja kiukuttelee mulle kuin äidilleen!

Vierailija

Mitä teen? Tämä alkoi kun menimme naimisiin :( Aina pienenkin paineen alla tai hermostuessaan mies alkaa vinkua ja kiukutella mulle kuin äidilleen. Oon yrittänyt kiinnittää huomiota omaan viestintääni - että hermostutanko miestä itse - mutta en mielestäni provosoi miestä yhtään.
Esimerkkitilanne:
Mies sytyttää takkaa eikä meinaa onnistua (puut hieman märkiä, ihan miehen oma syy kun ei uskonut mua tässäkään). Siimä sivussa kysyn, että moneltakohan laitettaisiin sauna lämpenemään.
Mies vastaa: "NO EN MINÄ TIIÄ, älä nyt häiritse mua, IHAN SAMA" - siis hermostuu ja alkaa kiukutella saman tien, jos kehtaan häiritä häntä tuollaisessa tilanteessa noin kauhean vaikella kysymyksellä. Äänensävy on samanlainen kuin silloin, jos mies hermostuu vähän vanhuudenhöperöön äitiinsä.

Miten tuon saisi lakkaamaan? En kestä aikuiselta ihmiseltä tuollaista vinkumista.

Kommentit (10)

Vierailija

Mä olisin varmasti jo matkinut tuota vinkumista.. En tiedä mitä tekisit muuta kuin sanoa miehelle hyvin selkeästi miltä hän kuulostaa. Ei kukaan tuollaista jaksa kuunnella. :(

Vierailija

Kannattaa ottaa asia puheeksi miehen kanssa silloin kun ei ole ns. tilanne päällä vaan olette ihan rauhassa, ja saada hänet ymmärtämään sinun kantasi. Paras tapa saada viesti perille on olla syyllistämättä ja puhua siitä, miltä asia sinusta tuntuu ja miten se sinuun vaikuttaa. Eli ei niin, että "sinä et kestä painetta vaan kiukuttelet ja vingut minulle kuin äidillesi", se on paras tapa saada mies puolustuskannalle ja ns. ovet kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa asia puheeksi miehen kanssa silloin kun ei ole ns. tilanne päällä vaan olette ihan rauhassa, ja saada hänet ymmärtämään sinun kantasi. Paras tapa saada viesti perille on olla syyllistämättä ja puhua siitä, miltä asia sinusta tuntuu ja miten se sinuun vaikuttaa. Eli ei niin, että "sinä et kestä painetta vaan kiukuttelet ja vingut minulle kuin äidillesi", se on paras tapa saada mies puolustuskannalle ja ns. ovet kiinni.

Kiitos, itse asiassa aika hyvä vinkki rakentavaan keskusteluun :) - ap

Vierailija

Lapsetkin kiukuttelevat niille, joiden seurassa tuntevat itsensä turvallisimmaksi.

Anna miehen purkaa pahaa oloaan ja anna sen mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, ei jokaisesta poikkipuolisesta sanasta tarvi 3. maailmansotaa rakentaa...

Vierailija

Miehesi hyväksyy edelleen äitinsä huonon kohtelun. Ja hän näkee sen saman äidin sinussa ja on siksi koko ajan varuillaan kanssasi. Jos tuntisi ettei tarvitse miellyttää sen enempää äitiään kuin sinuakaan, loppuisivat kiukunpuuskat kuin seinään.

-mies, kokemusen rintaäänellä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsetkin kiukuttelevat niille, joiden seurassa tuntevat itsensä turvallisimmaksi.

Anna miehen purkaa pahaa oloaan ja anna sen mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, ei jokaisesta poikkipuolisesta sanasta tarvi 3. maailmansotaa rakentaa...

No mutta aikuinen mies ei ole lapsi. Aikuisen miehen pitäisi käyttäytyä aikuisen miehen tavoin, ei lapsen tavoin. Lisäksi ap ei ole miehen äiti, eikä hänen tarvitse sietää ihan mitä tahansa mieheltä koska "mies purkaa pahaa oloaan". Aikuisen miehen pitäisi kyetä omaksumaan rakentavammat keinot purkaa pahaa oloaan eikä kaataa sitä vaimon/avovaimon/tyttöystävän niskaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miehesi hyväksyy edelleen äitinsä huonon kohtelun. Ja hän näkee sen saman äidin sinussa ja on siksi koko ajan varuillaan kanssasi. Jos tuntisi ettei tarvitse miellyttää sen enempää äitiään kuin sinuakaan, loppuisivat kiukunpuuskat kuin seinään.

Kylläpä on taas paskaa keittiöpsykologiaa jonka tarkoituksena on vaan syyllistää naisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas paskaa keittiöpsykologiaa jonka tarkoituksena on vaan syyllistää naisia.

Kaiken lisäksi me ehdittiin olla yhdessä 7 v. ennen avioitumista eikä tällaista äitikompleksia aiemmin ollut.
Mutta sopivasti tosiaan kiukuttelu alkoi häiden jälkeen, tosi outoa kun vuosia on takana yhdessä jo monta! - ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Taisi osua omaan nilkkaan miehen huomiot kun noin älähdit! Tottahan mies puhui vaikkakin hieman oikoen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat