Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun taapero on sairaana, on tosi kätevää, kun nesteytys hoituu rintamaidolla

Vierailija

Jos mietit, pitäisköhän imetys lopettaa siinä vuoden iässä, tässä on yksi hyvä syy jatkaa. Mulla on tämmöinen kohta puolitoistavuotias vatsataudissa, eikä neste maistu muussa muodossa lainkaan.

Kommentit (12)

Vierailija

Hyvä pointti. Oksennustautisen imettäminen on vaan ajatuksen tasolla aika vastenmielistä, kun kyse ei ole enää vauvapukluista vaan ihan kunnon oksennuksesta. Vaipat pystyy vaihtamaan ja oksennukset siivoamaan ihan neutraalisti, kun onhan se oma lapsi kuitenkin, mutta suu josta on juuri tullut oksennusta kiinni omassa rinnassa... No, ei ole ajankohtainen juttu meillä onneksi :) 

Vierailija

No, tämä lapsi ei ole oksennustaudissa, mutta esikoisella oli vauvana noro, jossa oksensi todella rajusti. En kokenut ainakaan silloin oksennuksen jälkeen imettämistä inhottavaksi.

Ap

tissiä eskarilaisille

vuoden iässä olen lopetukset miettinyt ja hoitanut jo puoli vuotta aiemmin. Kyllä ne vieroitetut suostuu juomaan kato muutakin ton ikäisenä, kun on jo vuoden päivät muuta juoneetkin.

Vierailija

En näe taaperon imetyksessä mitään kätevää. Miten pitkään tuo perustelu imetykselle toimii, onko kätevää leikki-iässä ja eskarissakin? Koulussa? Ok.

saanko sulta kahvimaitoa

v

Vierailija kirjoitti:

No, tämä lapsi ei ole oksennustaudissa, mutta esikoisella oli vauvana noro, jossa oksensi todella rajusti. En kokenut ainakaan silloin oksennuksen jälkeen imettämistä inhottavaksi.

Ap

vatsatauti=oksennustauti

ripuli=paskatauti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

vuoden iässä olen lopetukset miettinyt ja hoitanut jo puoli vuotta aiemmin. Kyllä ne vieroitetut suostuu juomaan kato muutakin ton ikäisenä, kun on jo vuoden päivät muuta juoneetkin.

Kyllä mun molemmat lapset ovat juoneet vettä ruokajuomana kiinteiden aloittamisesta alkaen. (Imetän normaalisti 1-3 kertaa päivässä.) Mutta nyt ei maistu vesi. Käsittääkseni on aika tavallista, että pieni lapsi ei halua sairaana ollessaan juoda.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En näe taaperon imetyksessä mitään kätevää. Miten pitkään tuo perustelu imetykselle toimii, onko kätevää leikki-iässä ja eskarissakin? Koulussa? Ok.

No, voit ehkä perustellakin, miksi se ei ole kätevää. Leikki- ja kouluikäinen lapsi on jo isompi, juomisesta on helpompi keskustella. Puolitoistavuotiaalle ei oikein mene vielä järkeily perille.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

v

Vierailija kirjoitti:

Ap

vatsatauti=oksennustauti

ripuli=paskatauti.

Vatsatauti=ripuli- ja/tai oksennustauti.

Ap

Vierailija

No ei kai se muussa muodossa maistu, jos on tottunut että kipeänä saa tissiä. Jos lapsen totuttaa juomaan muutakin kuin rintamaitoa, niin ei se silloin mikään ongelma ole.

Vierailija

"Tässä on yksi hyvä syy jatkaa." Niin siis mikä hyvä syy? En näe tuossa mitään kätevää, koska itse olen sitten kiinni siinä lapsessa aina kun hän haluaa juoda. Paljon helpompaa totuttaa juomaan mukista ja antaa mukilla sitten nestettä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se muussa muodossa maistu, jos on tottunut että kipeänä saa tissiä. Jos lapsen totuttaa juomaan muutakin kuin rintamaitoa, niin ei se silloin mikään ongelma ole.

En nyt oikein ymmärrä, mistä puhut. Lapsi juo normaalisti vettä ihan mieluusti, mutta nyt ei sairaana maistu. Mä en nyt tiedä, miten lapsen voi opettaa, että "kipeänä saa tissiä", kun ei tämä lapsi ole ollut vielä kovin monta kertaa sairaana. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Tässä on yksi hyvä syy jatkaa." Niin siis mikä hyvä syy? En näe tuossa mitään kätevää, koska itse olen sitten kiinni siinä lapsessa aina kun hän haluaa juoda. Paljon helpompaa totuttaa juomaan mukista ja antaa mukilla sitten nestettä.

Itse niin kiinni lapsessa, kun hän haluaa juoda? No kun lapsi on sairaana, ei kai sitä nyt muutenkaan hoitoon viedä. Ja kun ei nyt huoli sitä vettä mukista. Sitä paitsi, rintamaito nesteyttää paljon paremmin kuin vesi.

Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat