Urheiluhulluus on junttien ilmiö
Aidosti sivistyneet ja fiksut, intellektuellit ihmiset ahmivat kirjallisuutta eri tietenhaaroista sen sijaan, että tuhlaisivat rahaa lätkämatsissa istumiseen tai haaskaisivat aikaansa urheilun seuraamiseen tv:stä
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Urheilu on viihdettä ja eskapismia monille, aivan kuten moni muukin kuten elokuvat, kirjat, musiikki jne..Moni saa pienen tauon arjesta menemällä vaikka peliä katsomaan, jaksaa ja voi taas paremmin. Itse kävin peleissä yhdessä vaiheessa paljon, oli mukava rentoutua, ottaa pari keppanaa, syödä hyvin ja nähdä ystäviä, samalla tuli katsottua pelejä.
Onneksi puolisoni harrastaa musiikkia ja teatteria. Urheiluhullun kanssa en pystyisi olemaan. Työpaikallakin on taas yhtä tuskaa olla, kun taas alkoi joku lätkäliiga. Osa porukasta ei osaa muusta puhuakaan, ja minua taas ei mikään asia koko tunnetussa maailmankaikkeudessa voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä minä vielä jotenkin sen ymmärrän, jos joku harrastaa jotain urheilua kuntoilun vuoksi. Mutta se, että harrastaa toisten urheilemisen katsomista, niin kyllähän se aika junttia on, tarpeetonta ja lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koe olevani juntti vaan yleissivistynyt ja monesta asiasta paljon tietävä ihminen. Mut ei helvetti mä rakastan jalkapalloo joka viikonloppu. Se hetki kun saa avata oluen ja katsoa Englannin Valioliigaaa hyvässä porukassa..... Pitäisikö minun lukea sen sijaan jotain 50 shades of grey kirjaa ja esittää jotain?!?!??!?!
Me tehdään ruokaa ja kutsutaan kavereita kylään monesti ja katsotaan Valioliigaa, mikäs sen hauskempaa. Yleensä kun joku isompi peli tulee.
T: Intohimoisesti jalkapalloa seuraava akateeminen pariskunta.
Mikäs sen hauskempaa No lähes mikä vain. Minulla ei ainakaan olisi ollenkaan hauskaa seurassa, joka keskittyy johonkin tyhmään potkupalloon.
No, onnistuuhan tuo tietysti niiltä joilla on samalla tavalla mielenvikaisia kavereita. Minun tuttavapiirissäni ei ole montaakaan, joka tulisi kylään peliä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilu on viihdettä ja eskapismia monille, aivan kuten moni muukin kuten elokuvat, kirjat, musiikki jne..Moni saa pienen tauon arjesta menemällä vaikka peliä katsomaan, jaksaa ja voi taas paremmin. Itse kävin peleissä yhdessä vaiheessa paljon, oli mukava rentoutua, ottaa pari keppanaa, syödä hyvin ja nähdä ystäviä, samalla tuli katsottua pelejä.
Se on juuri näin. Monille - ei kaikille - kilpaurheilun seuraaminen on hetkellinen vapautus rationaalista arjesta. Saa yhdessä kaverien kanssa huutaa katsomossa, mennä sen jälkeen yksille, ja palata seuraavana aamuna vaikkapa firman tilinpäätöstä tekemään.
Ihmisen alitajunnassa on vielä jokin pieni osa primitiivistä, vaistojensa ohjaamaa eläintä. Toisissa enemmän, toisissa vähemmän.
Urheilu taitaa vedota juuri siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi puolisoni harrastaa musiikkia ja teatteria. Urheiluhullun kanssa en pystyisi olemaan. Työpaikallakin on taas yhtä tuskaa olla, kun taas alkoi joku lätkäliiga. Osa porukasta ei osaa muusta puhuakaan, ja minua taas ei mikään asia koko tunnetussa maailmankaikkeudessa voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä minä vielä jotenkin sen ymmärrän, jos joku harrastaa jotain urheilua kuntoilun vuoksi. Mutta se, että harrastaa toisten urheilemisen katsomista, niin kyllähän se aika junttia on, tarpeetonta ja lapsellista.
Ai, huomasinkin että kirjoitin aiemmin epäkorrektisti urheiluhullun. Eihän ketään saa hulluksi kutsua, se on loukkaavaa. Tarkoitin tietysti urheilumielenterveyshäiriöinen.
Sivistyneeksi tekeytyminen on myös junttien ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koe olevani juntti vaan yleissivistynyt ja monesta asiasta paljon tietävä ihminen. Mut ei helvetti mä rakastan jalkapalloo joka viikonloppu. Se hetki kun saa avata oluen ja katsoa Englannin Valioliigaaa hyvässä porukassa..... Pitäisikö minun lukea sen sijaan jotain 50 shades of grey kirjaa ja esittää jotain?!?!??!?!
Me tehdään ruokaa ja kutsutaan kavereita kylään monesti ja katsotaan Valioliigaa, mikäs sen hauskempaa. Yleensä kun joku isompi peli tulee.
T: Intohimoisesti jalkapalloa seuraava akateeminen pariskunta.
Jalkapallo varsinkin on perinteistä työväenluokan huvia.
En pidä jääkiekosta, en ole koskaan pitänyt. Näille kiekon lätkijöille maksetaan ihan naurettavia summia kyseisestä "ammatista". Ovat niin olevinaan ja ylimielisiä. Pidän näitä kiekon pelaajia juntteina rahoineen. Valitettavasti täällä Treella tämä kiekko tulee silmille joka paikassa. Ihan kuin kaupunki olisi vain näitä kiekko juntteja varten. Yöks.
Nainen1969
No mikä chicagoiida sun mielestäsi on?