Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siihen on reilu 8 viikkoa aikaa, eli vajaa 1kg/viikko pitäisi laihtua.

Oon nyt normaalipainon ylärajalla, kolmen kilon päässä lievästä ylipainosta (bmi:n mukaan)

Onko suunnitelma tuhoon tuomittu vai onko mahdollista laihtua 8kg?

(Sain kutsun erittäin tärkeisiin juhliin, ja muutenkin haluan laihtua 8kg, mutta ehdinkö tässä ajassa?

• ylös 13
  • alas 4

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Jos tosissaan yrität, saatat onnistua,mutta on paljon myös omasta elimistöstäsi kiinni (esim. aineenvaihdunta, mahd. sairaudet). Mulla lähti pari vuotta sitten samassa ajassa n. 7kg. Tsemppiä! :)

• ylös 22
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos tosissaan yrität, saatat onnistua,mutta on paljon myös omasta elimistöstäsi kiinni (esim. aineenvaihdunta, mahd. sairaudet). Mulla lähti pari vuotta sitten samassa ajassa n. 7kg. Tsemppiä! :)

millä tavalla laihdutit? En halua pussikuuria, mutta muuten voin tehdä mitä vaan.

Vierailija

Tottakai. Mutta se vaatii itsekuria, onko susta siihen? Pitää olla aika tarkkana.

Itse olen elokuun alusta lähtien puottanut reilun kilon viikossa, nyt karistettuja kiloja 16,2.

Itsellä tavoitteena vielä jouluun mennessä pudottaa 8,8kg jotta tulee yhteensä se 

-25kg! siinäpä mulla vasta joululahja.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

On. Syö enintään 1200 kcal päivä ja yritä liikkua jonkin verran, jos mahdollista.

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Onnistuu. Itse laihdutin 10kg samassa ajassa. Vähähiilariselle ja max 1200 kaloria päivässä. Sillä lähti. Paino siis 75-> 65cm. Olen 170 pitkä.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Yksi tosi kätevä pikakeino on kyllä jättää lisätty suola pois. En syö erityisen suolaisia ruokia mutta kun jätin kaiken lisätyn suolan pois, tipahti minulta parissa viikossa useita kiloja nesteitä. Nesteturvotushan näyttää läskiltä, eli saat sen halutun ulkonäköefektin. 

Keho tarvitsee 1,5 mg suolaa päivässä, itse saan sitä esimerkiksi päivittäin nautitusta pinaatista ja vaikka kasvisliemikuutiosta. 

Vierailija

Laihdutin itse pussikuurilla ja nutrilettilla aterioita korvaamalla 8 viikossa 8 kg. Oli muuten kova nälkä sen jälkeen ja kilothan tuli takaisin korkojen kera puolessa vuodessa. 

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yksi tosi kätevä pikakeino on kyllä jättää lisätty suola pois. En syö erityisen suolaisia ruokia mutta kun jätin kaiken lisätyn suolan pois, tipahti minulta parissa viikossa useita kiloja nesteitä. Nesteturvotushan näyttää läskiltä, eli saat sen halutun ulkonäköefektin. 

Keho tarvitsee 1,5 mg suolaa päivässä, itse saan sitä esimerkiksi päivittäin nautitusta pinaatista ja vaikka kasvisliemikuutiosta. 

Heh, laihtua 8 kg jättämällä suola? 

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin itse pussikuurilla ja nutrilettilla aterioita korvaamalla 8 viikossa 8 kg. Oli muuten kova nälkä sen jälkeen ja kilothan tuli takaisin korkojen kera puolessa vuodessa. 

Niin unohdin kertoa mitat. Olen 166 cm ja painoin kuurin alussa 72 kg ja lopussa 64 kg, mihin olisin ollut tyytyväinen, jos se olisi pysynyt siinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut 8 kg. Mutta tuo nyt on helpon lisäksi terveellinen ja turvallinen tapa, jos sillä lähtee vaikkapa 2,5 kg niin laihdutettavaa jää enää 5,5 kg mikä on helpompaa saavuttaa muilla keinoin.

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu. Itse laihdutin 10kg samassa ajassa. Vähähiilariselle ja max 1200 kaloria päivässä. Sillä lähti. Paino siis 75-> 65cm. Olen 170 pitkä.

oukei, painat siis 65cm. 

• ylös 10
  • alas 5
Vierailija

Kyllä se varmasti mahdollista on tosi tiukalla kuurille, mutta helposti lähtee sitten lihaksissa myös painoa Varsinkin jos et treenaa.

Minulla onn tippunut 3kk aikana 9kg. Tosin olen pitänyt 3 päivää kun olen syönyt mitä haluan.

Muuten olen syönyt n. 1200-1500 calorin edestä päivässä ja harrastanuy liikuntaa 6 päivänä (3 treeniä ja 3 aerobista) viikossa.
Nyt kun kunto kasvanut niin treenaan 5 päivänä viikossa ja 2-3 aerobista (Hölkkä 8-10km).

Paino tippuu n. 500-700g viikossa.

Sitkeässä on minulla ainakin tuo paino. Tuntuu että joillain tippuu kun käy vaan vähän kävelemässä ja syö herkkuja vain viikonloppuisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin unohdin kertoa mitat. Olen 166 cm ja painoin kuurin alussa 72 kg ja lopussa 64 kg, mihin olisin ollut tyytyväinen, jos se olisi pysynyt siinä.

No eikai se paino pysynyt kun kitukuurin jälkeen palasit samaan ruokavalioon :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut 8 kg. Mutta tuo nyt on helpon lisäksi terveellinen ja turvallinen tapa, jos sillä lähtee vaikkapa 2,5 kg niin laihdutettavaa jää enää 5,5 kg mikä on helpompaa saavuttaa muilla keinoin.

Sarjassamme lisää hyviä neuvoja: jätä myös juominen minimiin. Vähentämällä nestettä paino putoaa pari kiloa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjassamme lisää hyviä neuvoja: jätä myös juominen minimiin. Vähentämällä nestettä paino putoaa pari kiloa.

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä. Dehydraatio ei ole terveellistä, helppoa eikä myöskään näytä hoikistumiselta.

Jos väität että turhan suolan karsiminen on epäterveellistä tai tyhmää, tai jos et usko että turvotus ei vaikuta ihmisen ulkonäköön, niin sitten voidaan toki keskustella lisää.

Vierailija

Kyllä toi onnistuu. Mun ehdotus on, että otat käyttöön (jos mahdollista allergiat huomioonottaen) Go Fat Go -dieetin (googlaa ruokaohjeet) ja meet sen mukaan. Voit pitää herkkupäivän ekan neljän viikon jälkeen jollonka mättäät ihan mitä huvittaa varmistaakses että aineenvaihdunta sujuu tai siis ottaa sellasen lisäboostin.

Vikat neljä päivää ennen juhlaa voit vetää vielä vaikka lentoemäntädieetillä niin varmasti lähtee kaikki nesteetkin vielä.

Urheilun kannalta ei niinkään tarvi rehkiä, ihan perus kävelylenkkejä ellet muuta harrasta niin vaikka sitten parikin kertaa viikossa edes.

Rankkaa varmaan tulee oleen ja lentoemodieetillä olo heikkokin, mutta jos koet painonpudotuksen olevan sen arvosta niin kyllä noilla onnistuu.

Vierailija

Kaloreita laskemalla saattaa olla mahdollista :) Itse syön n. 1200-1500kcal päivässä ja mulla tippuu paino 500g-1kg viikossa. Välillä pidän myös mässäilypäiviä. Aineenvaihdunta kiihtyy hetkellisesti ja en tunne että laihdutus on kidutusta. Ja kyllä tuohon 1500kaloriin mahtuu aina suklaapatukka tai vaikka jätski jos himo iskee :) Tsemppiä!

Vierailija

Varmasti onnistuu, mutta ei se ihan helppoa ole, kun edessä on pahin mässäilyjakso. Kilo per viikko vaati jo itsekuria, varsinkin kun mennään normaalipainon sisällä. 

Olet ehkä ennenkin yrittänyt laihdottaa. Mikä silloin oli helppoa, mikä vaikeaa? Onko sinulle helpompi syödä kaikkea, mutta vain vähemmän, vai olisiko helpompi pysyä supertiukalla dieetillä? Pitäisikö esim. illalla syödä perheen kanssa samaa ruokaa, vai voitko yksin päättää syömiset?  Miten paljon olet liikkunut aiemmin?

Jos olisin sinä, pitäisin ainakin tämän viikon loppuun hidasta laskeutumista dieettiin. Ei alkoholia, vähemmän sokeria ja suolaa, pienempiä annoksia, paljon vettä ja kasviksia. Samaa voi jatkaa seuraavankin viikon ja ottaa mukaan sinulle helppoja muutoksia. Vähän enemmän liikuntaa tai esim, runsaammin herkkujen karsimista.  

Mietiskele samalla, millä strategialla laihtuisit parhaiten. Haluatko treenata aamuin illoin, vetää kalorit mahd. alas, pitää viikossa herkkuaterian, pyrkiä pieniin, tai suurempiin, muutoksiin vähän joka asiassa?

itse olen joutunut toteamaan, että ns. järkevä laihduttaminen ei toimi mulle. Joudun pitämään hullun tiukkaa dieettiä, niin että tulokset palkitsee heti, ja jos jotain ei saa syödä, sitä ei sitten tosiaankaan syödä edes pientä määrää. Olen onnistuneesti kokeillut Dukan dieettiä, nyt yritän samaa, mutta niin että syön kuitenkin vähän hiilareita, koska haluan treenata. 

Vaikka sulla on tähtäimessä tietty päivä, niin varmasti haluat että paino pysyy poissa myös sen jälkeen. Kannattaa siis tehdä muutoksia joihin voit sitoutua. Ja liikunnan lisääminen, jos mahdollista kannattaa aina. Vaikka et laihtuisi kiloissa yhtä paljon, kadonneet sentit on se mikä näkyy ulospäin. Ja terve, ryhdikäs olemus on aina paremmannäköinen, kuin laihdutuksen riuduttama. 

Sivut