Nyt tarvitsen apua, ihmissuhdeasiaa

Vierailija

Olen tapaillut yhtä miestä muutaman kerran ja viestejä vaihdeltu melkein päivittäin. Miehen puolelta yhteydenotot lähinnä silloin, kun hänellä vaikeaa, yksinäistä tai muuta ongelmaa. Olen siis lähinnä ollut kuuntelija ja ymmärtäjä. Ihastuin häneen jo alussa, mies ei ole mitään kuin tykkäämistä kertonut. Lopulta päädyttiin  petipuuhiinkin. Selvisi, että kaipaa vielä entistä naistaan, ei ole toipunut erosta. Tuli kyllä inhottava olo itselle kaikkiaan. Mitään ei jatkoista ole sovittu, mutta mun mitta alkaa täyttyä. Kysymys kuuluu: laitanko viestiä, etten halua enää olla tekemisissä, sillä en ole hänelle kenenkään korvike/ en näy riittävän. Vai omalta kannaltani, että pidin sinusta, mutta meistä ei valitettavasti tule mitään. Mulla on kyllä halu näpäyttää hiukan, mutta millä sanamuodolla sen teen? Ja kyllä, olen loukkaantunut.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Älä lähetä mitään marttyyriviestiä oma-aloitteisesti, nolaat vain itsesi. Jos mies ottaa yhteyttä, älä vastaa tai vastaa vasta pitkän ajan päästä hyvin viileästi. Sitten vain feidaat koko tyypin. Älä selittele mitään tunneasioita, ei sitä kiinnosta. Näin ne miehetkin toimivat.

Vierailija

Mä olen aitouden kannalla. Jos on loukkaantunut tai surullinen tai suhde ei kehittynyt odotusten mukaisesti, kyllä asian voi kertoa. On vastapuolen asia, kuinka siihen reagoi. Tunteva ihminen ottaa opikseen jatkossa ja ei leiki ihmisten tunteilla, ei ainakaan normaalin empatiakyvyn omaava ihminen. Toki ihmissuhteen laatu on ratkaiseva tekijä eli onko asioista puhuttu vai onko tapailtu pari kertaa kuppilassa höpisten niitä näitä. Kyllä ihmissuhteet ovat vaikeita. En oikeastaan ymmärrä, miksi pidetään yhteyksiä saati tapaillaan, ellei aitoa kiinnostusta ole ilmassa.

Vierailija

Yhteyttä pidetään, koska halutaan helppoa pillua. Saattaa kuulostaa raa'alta, mutta näin se usein on. Jos ap on tapaillut miestä pari kertaa, on turhaa avautua omista tunteista. Mies vain ihmettelee, mikä naiseen meni, kun eihän heillä ole ollut mitään suhdettakaan vielä.

Vierailija

Kysy ap ensisijaisesti itseltäsi, miksi olet halunnut tapailla miestä joka on sinuun yhteydessä vain silloin, kun tarvitsee laskiämpäriä.

Miehelle voit sanoa, että et valitettavasti halua enää olla tällaisessa kannattelijan roolissa vaan etsit tasavertaista ihmissuhdetta, joten lopetat yhteydenpidon. Koska olet tähän saakka käytännössä tuohon rooliin suostunut, miehellä ei ole ollut syytä epäillä ettei se oikeasti sovikaan sinulle. Hänelle varmaankin tulee riittävän paha mieli jo siitä, kun hän saa tietää sinun olleen mukana jotenkin vastahakoisesti. Mitään näpäyttelyjä sinun puoleltasi ei enää tarvita.

Seuraavalla kerralla pidä itsestäsi parempaa huolta ennen kuin annat tilanteen mennä tuollaiseksi.

Vierailija

Hyvä lopetus voisi olla tällainen: olimme kuin kaksi laivaa aavalla merellä. Katselimme toisiamme, ihastuimme, rakastelimme kiihkeästi, mutta sitten meidän oli pakko jatkaa matkaamme kohti satamiamme. Kiitos, kun ymmärrät minua, kaikkea hyvää elämääsi.

Vierailija

Yhteyksiä voi pitää ja tavatakin. Sitten kun sovitaan, että ollaan pari, katoaa kaikki tuollaiset ihmettelyt. Ellei kumpikaan ota puheeksi asiaa "ollaan me", jatkuu ilmeisesti yhteydet jonkinasteisessa välitilassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yhteyttä pidetään, koska halutaan helppoa pillua. Saattaa kuulostaa raa'alta, mutta näin se usein on. Jos ap on tapaillut miestä pari kertaa, on turhaa avautua omista tunteista. Mies vain ihmettelee, mikä naiseen meni, kun eihän heillä ole ollut mitään suhdettakaan vielä.

Samoin nainen voi haluta pelkkää seksiä, ei suhdetta.

Vierailija

Laitan viesti että susta tuntuu että olet vain terapeutti ja laastari ja et halua jatkaa enää. Tuota vatvomista tulee kyllä riittämään koko suhteen ajan joten parempi kun etsit jonkun muun. Et kuitenkaan ole hänelle tärkeä vaan haikailee entistään. Ehkäpä jopa haluaa näyttää sille entiselle että hyvin menee, on löytänyt uuden / tehdä mustasukkaiseksi. Ansaitset parempaa. 

Vierailija

Ap, olennaista ei ole nyt se, että minkälaisen viestin laitat tuolle miehelle. Sulla taitaa olla jossain mielen pohjalla toive siitä, että jos näpäytät miestä, hän jotenkin tajuaa mitä on menettänyt. Niin ei käy. Tee päätös jatkaa eteenpäin ja heivaa mies mielestäsi. Jonkun lyhyen ilmoituksen asiasta voit miehelle toki laittaa, mutta älä kärky puhelimen vieressä vastausta.

Vierailija

Voiko puhelimeen laittaa eston, ettei mies saa yhteyttä? Mun kohdalla niin, että mies viestittää, ellen laita hänelle mitään pariin päivään.

Vierailija

Mun mielestä on ihan reilua kertoa toiselle, miksi ei halua jatkaa tapailua/suhdetta. Joten itse laittaisin viestin, ja sanoisin, etten halua enää nähdä, koska intressimme eivät kohtaa. Hän tuntuu kaipaavan vain korviketta, enkä halua siihen osaan. 

Vierailija

Eroista toipuminen voi kestää kauan, vaikka uusi suhde alkaisi rinnalla.
Juicen sanoin "Häntä rakastin paljon. Sua rakastan ehkä enemmän, mutta ole mulle vähän aikaa hän."
On sinänsä arvostettavaa jos on osannut rakastaa; silloinhan osaa rakastaa nykyäänkin. Mutta tietysti tuo vaihe vaatii kumppanilta itsetuntoa, ymmärrystä ja ehkä omaa kokoemustakin. Eikähän semmoiseen ole pakko suostua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat