Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun pohjoisnavalla ja nyt potuttaa, kokkaan huippuhyvää ruokaa

Vierailija

Kokkaan huippuhyvää aasialaista kasvisruokaa

Aasialaiset mausteet, sitruunaruohot kalakastikkeet yms. 

kevät sipulia

sipulia

lehtiselleriä

Lihat ruskistetaan

lisätään tomaattikastiketta

Pekonia

kanalientä 1 litra

Kasvismausteet

Haudutetaan lihoja 2 tuntia. Lisätään lopussa sekaan kasvikset ja pasta (nuudelit). Sekoitetaan pastaa koko ajan niin, että pysyvät hyvinä.

Ainoa mikä tässä ottaa pattiin, niin kun asuin Espoossa niin kävin nuuksiossa keräämässä kanttarellit, valkotryffelit, suppikset yms. 

Nyt ne puuttuvat aasialaisestani. Harmittaa ja potuttaa.

Lopussa lisätään saunffia ja anchooria. Sekä sellerin lehtiä, että kevätsipulin varsia.

Kommentit (9)

Vierailija

Minäpä kasvatan itse omat sitruunaruohoni, kevät-, kesä-, syksy- ja talvisipulini, pekonini ja liotan kalakastikkeet kasvisruokiini. En ehdi enää töissä käymään, mutta onpahan aina hyvät kuvat faceen, instaan ja snappiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kasvatan itse omat sitruunaruohoni, kevät-, kesä-, syksy- ja talvisipulini, pekonini ja liotan kalakastikkeet kasvisruokiini. En ehdi enää töissä käymään, mutta onpahan aina hyvät kuvat faceen, instaan ja snappiin.

Olen kasvattanut itse kasviksia, sipulia, perunoita, on valkosipulit itse kasvatettu, sekä salaatit tinjamit, eri rucola lajikkeita. Toinen on villirucolaa, ynnä muuta kaikenlaista. Tillit tietenkin kaloille.

Ainoa missä olen epäonnistunut, niin pinaatit eivät ole koskaan suomen kesässä jaksaneet kasvaa. En tosin ole panostanutkaan niihin, vaan lisännyt lähinnä kokeilun vuoksi.

ap.

Vierailija

Nuuksiossa on tapahtunut outo katoaminen, joten onneksi olet pohjoisnavalla, niin et mennyt sinne sienestämään.

Muuten onko pohjoisnapa isolla vai pienellä?

Olwtko maantieteellisellä vai magneettisella pohjoisnavalla?

Hiihtäenkö menit vai koiravaljakolla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nuuksiossa on tapahtunut outo katoaminen, joten onneksi olet pohjoisnavalla, niin et mennyt sinne sienestämään.

Muuten onko pohjoisnapa isolla vai pienellä?

Olwtko maantieteellisellä vai magneettisella pohjoisnavalla?

Hiihtäenkö menit vai koiravaljakolla?

Osan matkaa hiihin ja alkumatkan tein kaneetilla. Olen magneettisesti keskellä pohjoisnapaa. Tääl on vilu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse menin kauppaan ja ostin sieltä. ja mun ruoka oli parempi kuin sun

Tuskin oli parempi. Tää on niin hyvää, et olen juossut 10 kertaa maistelemassa tätä ja nyt menen taas. 

Vierailija

Viestin tarkoitus ei ollut vähätellä osaamattomia, vaan jakaa iloisesti loistokasvisruokani. Näin tekin voitte tehdä tätä. Mutta suosittelen käymään nuuksiossa keräämässä myös vähän valkotryffeliä tähän sekaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat