Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelinhaastattelu tulossa

Vierailija

Järjestin itselleni perjantaiksi puhelinhaastattelun, joka toteutetaan englannin kielellä. Tarkoitus on testata kielitaitoani kansainvälistä koulua varten. Olen kova jännittämään, joten englannin taitaminen puhelimessa tuntuu toisinaan ylivoimaiselta. Suhtaudun asiaan kuitenkin  avoimin mielin ja yhtenä elämän kokemuksena. Jännitän tässä kuitenkin kuin viimeistä päivää.

Onko täällä muita, jotka ovat joutuneet puhelinhaastatteluun englannin kielellä? Mitä vinkkejä antaisitte kielen preppauksen ja haastattelun suhteen?

Kommentit (9)

Vierailija

Mä olen haastatellut jonkun kerran. Kirjoitan kysymyksiä valmiiksi, ja mietin hiukan mitä vastaus vois olla ja siitä jatkokysymyksiä. Nimet oli vaikeampia, kun haastateltava heitti jo nimiä, ja niiden kirjoitusasu vaati etsivää työtä. Joku kohta piti jättää jutusta pois, kun en ollut täysin varma mitä haastateltava tarkasti ottaen sanoi. Amerikkalaiset varsinkin latteuksiensa, you know - hokemien ja like, like hiukan vaikeita. Mutta ajattele että ihan tavallinen ihmnen siellä toisessa päässä on, ja varmaan rutinoituneempi, joten osaa tasapainottaa toisen heikkoksia.

enosaamitään

Penetrate ur shithole with a huge asspug without lubricant and whistle porilaisten marssi bacwards without vocals

Vierailija

Mä luulen, että tuollaisessa haastattelussa dulta kysytään sun pmasta koulu-ja harrastustaustasta, siitä, miksi haet kyseiseen kouluun ja mitä annettavaa sulla koululle olisi. Mieti siis valmiiksi englanninkielisiä selityksiä näihin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haetko kouluun opiskelemaan vai töihin? Mihin kansainväliseen kouluun?

Britteihin yliopistoon. Käytävä joko kielikoe, jonka ensimmäinen vapaa suorituspäivä on vasta ensi kuussa, joten mainitsin sen. Opinnot alkavat tammikuussa ja jos suoritan kokeen vasta ensi kuun alussa, niin kaksi viikkoa pitäisi vähintään odottaa, että vastaukset tulisivat. Kämppä tulisi jo irtisanoa tämän kuun lopussa, joten kiire tulisi.. Ymmärsivät sen verran, että pistivät meikän haastatteluun.

Vierailija

Mika maa? Jos esim britannia, niin kuuntele paikallisia radiokanavia tai katso tv-ohjelmia jotta olet rutinoitunut kuuntelemaan sita lausuntatapaa. Tsemppia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mika maa? Jos esim britannia, niin kuuntele paikallisia radiokanavia tai katso tv-ohjelmia jotta olet rutinoitunut kuuntelemaan sita lausuntatapaa. Tsemppia!

britti=suukapula suussa ja tulimuurahaisia perseessä englanniksi

Vierailija

He varmaan kyselee sun opiskeluista, harrastuksista, mielenkiinnon kohteista, urasuunnitelmista yms. Mieti niitä englanniksi ja valmistele jotain kysymyksoä, mitä itse haluat kysyä kouluun liittyen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat