Lähihoitajat, tyhmä kysymys uudelta opiskelijalta

Vierailija

Ensimmäinen työssäoppiminen vanhusten parissa tulossa, ja meille ei ole ollenkaan opetettu kuinka vanhus käytetään suihkussa. Voisiko joku selostaa tämän ihan alusta alkaen etten ole ihan hoomoilasena siellä, koska luulisi että tämä asia opetettaisiin jo koulussa. Vuodepesut kyllä opeteltiin ja selitettiin. Käytetäänkö suihkussa hanskoja, pesulappuja? Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä kysymykseltä mutta ei ole mitään kokemusta asiasta.

Kommentit (5)

Vierailija

Olen itsekin lähihoitajaopiskelija. Miksei työssäoppimassa asiaa voisi opetella työpaikalla? Ei kaikkea opetettakkaan koulussa. Työpaikalla oppii parhaiten tekemällä asiat käytännössä.

Vierailija

Töissä opit, tapoja on monia (lähinnä siirtoihin). Lavetilla, suihkutuolilla, pytyllä istuen jne. Ja sitten vaan suihkutellaan, hanskat käteen, essu ja kumpparit päälle ja pesulappujen tai henkilön oman pesusienen avulla pestään, aivan kuten pesisit itsesikin. Muista käyttää lämmintä vettä ja kuivata varpaan välit. :) Ei kaikkea tarvitse työssäoppimiseen mennessä, ja eri työpaikoilla ja asiakkailla on erilaiset käytännöt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Töissä opit, tapoja on monia (lähinnä siirtoihin). Lavetilla, suihkutuolilla, pytyllä istuen jne. Ja sitten vaan suihkutellaan, hanskat käteen, essu ja kumpparit päälle ja pesulappujen tai henkilön oman pesusienen avulla pestään, aivan kuten pesisit itsesikin. Muista käyttää lämmintä vettä ja kuivata varpaan välit. :) Ei kaikkea tarvitse työssäoppimiseen mennessä, ja eri työpaikoilla ja asiakkailla on erilaiset käytännöt.

Varpaiden välit ja tarvitse osata.... Näin siinä käy kun väsyneenä näpyttelee:) t. 2

Vierailija

Riipuu yksiköstä ja vanhuksesta.

Pyydä ensimmäisellä kerralla saada seurata miten se tapahtuu.