Partiolaisten kalenterimyynti on epistä

Vierailija

Eniten myyjät palkitaan. Mutta pitäisi olla kaksi sarjaa, eli toinen niille jotka ihan ite myyvät, ja toinen niille jotka trokaavat.

Itse myyminen kun on aika rankkaa, alle joka kymmenes ostaa.

Toisen vanhempi taas myy isolla työpaikallaan helposti kymmeniä.

Paha on mieli itse myyjällä ;-(

Paskaa niskaan niskaan jaa, antaa tulla lisää vaan!

Kommentit (14)

Vierailija

Meillä on kaksi partiolaista ja molemmat myivät 12 kalenteria ovelta ovelle kiertäen ihan omin avuin. Totesivat itsekin etteivät halua enempää ottaa kalentereita myytäväksi vaikka kuinka eniten myyneet palkittaisiin.

Vierailija

Minun työpaikallani on koko ajan jokin pakkomyynti päällä, kun vanhemmat tuputtavat arpoja, pesuaineita, sukkia, kynttilöitä, joulukalentereita, karkkeja ja ties mitä.  Alkaa ihan oikeasti käydä rasittavaksi kun jatkuvasti joku painostaa ostamaan.  Ilmeisesti enää ei edes odoteta, että lapset itse osallistuisivat hommaan jotenkin?

Vierailija

Minä ajattelin kieltää lastani ottamasta enää kortteja myyntiin, kun ovat vuosittain aina ne samat. No, nyt ilmeisesti uusi satsi?

Vierailija

Ja mä jouduin ostamaan tuollaisen kalenterin, koska joidenkin myyntitaktiikka on se, että äiti käskee tuttavien oven taakse ja sitten en (minäkään) kehdannut kieltäytyä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi perustaa joku vihjepuhelin, mihin voisi ilmoittaa vanhemmat jotka myyvät kampanjatuotteita lastensa puolesta.

Mutta sehän on ihan ok, säälittää vaan nää urheat itsemyyjät, joita ei palkita.

Vierailija

Ei sillä ole mitään väliä, että millä konstilla noita kalentereita myyvät, kunhan eivät huijaa ketään. Mielestäni osoittaa lapselta pikemminkin oma-aloitteisuutta ja älykästä ongelmanratkaisukykyä esimerkiksi antaa näitä niputtain jälleenmyytäväksi vanhemmille tai tutuille, tai myydä niitä esimerkiksi nettiin laittamallaan ilmoituksella, jos tavoitteena on se että näitä kalentereita menee mahdollisimman paljon kaupaksi. Ei ovelta ovelle yksitellen myyminen ole ainoa oikea tapa, vaan parhaiten menestyvät tyypit osaavat ajatella laatikon ulkopuolelta.

Vierailija

Ei mun mieskään kehdannut kieltäytyä, mutta mää kehtasin. Mitä me tehdään hemmetin kalliilla kalentereilla, kun lapset on 20 ja 16v.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat