Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan luonut valeprofiilia?

Vierailija

Eli tuosta hesarin jutusta tuli mieleen... Oletteko koskaan tehneet feikkiprofiilia sosiaalisessa mediassa? Miksi? Miten kävi?

Kommentit (14)

Vierailija

Minulla on pelkästään valeprofiilit. En todellakaan halua olla omana itsenäni missään sosiaalisessa mediassa. Minulla on Facebookissa, twitterissä ja Instagramissa keksityllä nimimerkillä profiilit. Niiden takaa on vapaa kommentoida ja postata ilman, että täytyy miettiä esim. mitä työnantajani tykkää.

Vierailija

Olen luonut valefaceprofiileja siksi että pääsee kommenoimaan joidenkin lehtien palstoilla. Yleensä profiili lakkaa jossain vaiheessa toimimasta, sitten pitää vaan luoda uusi.

Valeprofiileja olen luonut myös muualle, jossa en halua esiintyä omalla nimelläni, kuten alastonsuomi tai seuranhakupalvelut tms. Tämäkin vain uteliaisuudesta, en hae seuraa.

Vierailija

Jaa, enpä ole. Tai on mulla feikki sähköpostiosoite, jota olen käyttänyt mm. deittipalveluissa. Osoittautui ihan hyväksi ratkaisuksi, nimittäin yhdestä palvelusta ei vaan pääse eroon, vaikka olen yrittänyt (en ilmeisesti tarpeeksi, sinne pitäisi varmaan soittaa tai jotain) joten oikea säpo ei tukkeudu niistä viesteistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tein kerran valeprofiilin badoo-deittisivulle, kun kävin vakoilemassa mitä ex oli sinne kirjoitellut.

Mitä se oli kirjoitellut??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On. Mutta liian.pitkä tarina kirjoitettavaksi. Sisältää petoksen tehneen eksän jne.

No höh :(

Vierailija

Loin feikkiprofiilin seuranhakupalveluun stalkatakseni ensin ihastukseni mielenkiinnon kohteet yms. ennen kuin otin häneen oikealla profiilillani yhteyttä.

Vierailija

Kysymys on filosofinen. Mikä on valetta, mikä totta? Tiedän monia oikealla nimellä tehtyjä profiileja, jotka on valheellisempia kuin oma ns. feikkiprofiilini. Semmosta se some on.

Vierailija

En ole koskaan tehnyt. Sen takia on esim. mahdoton stalkata ketään Facebookissa tai LinkedInissä kun ei ole valeprofiilia, koska omalla nimelläni en sinne mene. Uskon että rehellisyys ja integriteetti ovat lopulta tärkeimmät ansiot mitä minulla on, ja niinpä aion pitää niistä kiinni, maksoi mitä maksoi. Vituttaa kaksinaamaisuus ja valehtelu, edes ns. valkoiset valheet. Koska en omassa elämässäni valehtele, en siedä sitä muiltakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka ei käytä feikkiprofiileita netissä...?

Muotoilin kysymyksen huonosti. Ajoin enemmän takaa sellaista että keksitään kokonainen valepersoona jota aktiivisesti käytetään oikeiden ihmisten kanssa kommunikointiin, niinkuin artikkelissa (joka piti linkata: http://www.hs.fi/tiede/a1446445248330 ). Tai juuri tuollaisia catfish tai miehen vakoilua verkossa jne.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat