Asiakas kysyi minulta suoraan nimeäni

Vierailija

koska halusi kertoa, että olen palvellut häntä hänen mielestään tylysti. Voi hyvää päivää, jos minulla ei aspana ole nimikylttiä rinnuksissa, se on ihan syystä. Nimikyltti ei ole asiakaspalvelijan puhuttelua varten ja palautetta palvelusta voi antaa ilman sitäkin. On monilla ihmisillä hämärtynynyt se, että onko kyltti sitä varten, että tarvittaessa voidaan puhutella tyyliin "tuu Pirjo tänne". Tsiisus.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Asiakkaat tuntevat nykyään oikeutensa. No, kerroitko nimesi, niinkuin kunnon työntekijän kuuluu? Joko alkaa asiakaspalvelu parantua?

Vierailija

Mun mielestä nimen kysyminen on ihan asiallista, jos haluaa antaa palautetta. Olin itse monta vuotta kesätöissä puhelinvaihteessa, ja aina joskus joku kysyi nimeä samasta syystä. En tiedä, antoiko kukaan koskaan palautetta (positiivista tai negatiivista), ei tullut koskaan minulle asti.

Vierailija

Täh, tottakai on parempi ja helpompi valittaa kun on nimi tiedossa, ei jää palautteen vastaanottajalle epäselvyyksiä kuka on kyseessä.

Vierailija

Ei se nimikyltittömyys ketään suojaa. Siis silloin kun asiakas valittaa. Muuten kyllä voi jo etunimen perusteella saada ovelasti koko nimen selville sellainen hullu, joka seuraa kotiin ja jopa pahoinpitelee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nimen kysyminen on ihan asiallista, jos haluaa antaa palautetta. Olin itse monta vuotta kesätöissä puhelinvaihteessa, ja aina joskus joku kysyi nimeä samasta syystä. En tiedä, antoiko kukaan koskaan palautetta (positiivista tai negatiivista), ei tullut koskaan minulle asti.

No kai ymmärrät, että kasvokkain tilanne on erilainen.

ap

Vierailija

Lisäsit sitten tulta pesään asiakkaan valitukseen. Minäkin kysyn joidenkin puhelinmyyjien nimeä, jotka aloittavat myyntipuheen valheilla, kuten jatketaanko tätä tilausta. Ja ovat nopeasti sanoneet vain yrityksensä nimen, eivät edes omaa etunimeään. Reklamaatiota paukkuu yrityksiin harhaanjohtavista myyntipuheista a la jennajonnasanna. Jos liveasiakaspalvelijasta olisi jotain valitetttavaa, niin olisi asiallista kertoa palvelijan etunimi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut pointtiasi.

On epäkohteliasta puhutella aspaa nimellä, joka hänellä on rinnuksissa ja tämä oli tämän palautteenantajan yksi tarkoitus.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai ymmärrät, että kasvokkain tilanne on erilainen.

ap

No en ymmärrä. Miten se asiakas voi antaa susta palautetta, jos ei tiedä nimeäsi? Meillä oli sellainen ohjeistus, että etunimen voi kertoa, mutta koko nimen kertomista ei suositella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lisäsit sitten tulta pesään asiakkaan valitukseen. Minäkin kysyn joidenkin puhelinmyyjien nimeä, jotka aloittavat myyntipuheen valheilla, kuten jatketaanko tätä tilausta. Ja ovat nopeasti sanoneet vain yrityksensä nimen, eivät edes omaa etunimeään. Reklamaatiota paukkuu yrityksiin harhaanjohtavista myyntipuheista a la jennajonnasanna. Jos liveasiakaspalvelijasta olisi jotain valitetttavaa, niin olisi asiallista kertoa palvelijan etunimi.

Puhelinmyynti on eri tilanne kuin liikkeessä asiointi. Liikkeessä asioinnistä jää kuitti on hyvin helppo antaa palautetta, kun tiedossa on päivä ja edes summittainen kellonaika.

Meidän työssämme pitää välillä antaa palautetta yhteistyökumppanin toiminnasta ja nimi on näissä hyvin merkityksetön tieto.

ap

Vierailija

Kyllä sinun täytyy kertoa nimesi jos asiakas haluaa tehdä sinusta valituksen. Näin se vain on.

Asiakaspalvelu ei ole todellakaan helppoa. Vaatii todella hyvän ihmistuntemuksen, jotta saa asiakkaan tyytyväisenä ulos. Samanlainen palvelu ei ole kaikille hyvää palvelua.

Täytyy kyllä itsekkin sanoa että harvoin saa hyvää palvelua suomessa. Mutta kun sitä saa niin kyllä siitä kiittääkin.

Teen itse töitä palveluammatissa ja se ei ole aina helppoa. Mutta täytyy tehdä parhaansa kuitenkin.

Vierailija

Ap, asenteesi ei ole asiakaspalveluun ideaali. Kuulostaa, ettei ole ollut tuossa tilanteessa ja näyttää, ettei se ole miksikään muuttunut. Nimikylttiä pidetään asiakaspalvelussa juuri profiloitumisen vuoksi. Asiakas voi puhutella asiakaspalvelijaa nimeltä, vai onko sinulla oikeasti sellainen käsitys ettei niin saa tehdä??? Myöskin mahdollisten valitusten vuoksi on helpompi selvittää, kuka asiakaspalvelija voisi kertoa tapahtumasta lisää ja sitä myöden asia tulee selvitetyksi, päämääränä pitää se asiakas.

Vierailija

Nimi on ihan hyvä olla, meilläkin on etunimi.
Itsekin joudun myyntityössä utelemaan asiakkaan tarpeen käyttötarkoitusta, määrää, ehkä ostoksen saajaa jne. kartoittamaan aika henkilökohtaisiakin juttuja, että löydetään tarpeita vastaava tuote ja mahdollisimman sopiva.. Nimi on pieni kädenojennus näistä.

Toimin kyllä niin, että asiakkaalla ei pitäisi valittamista minusta henkilökohtaisesti olla.

Ei kukaan ole minua nimellä huudellut, paitsi kun on halunnut palvelua nimenomaan minulta ja sehän on suuri kehu ja luottamuksenosoitus.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat