1 v 4 kk, nyt jo minä itse -vaihe?

Vierailija

Eikös tuo pitäisi tulla vasta parivuotiaana? Ikää ei siis edes vielä puoltatoista vuotta, mutta hirveä tarve tehdä kaikki itse. Itse pitää laittaa kengät jalkaan ja kamala huuto, jos yrittää edes vähän auttaa. Samoin paita pitäisi saada päälle, itse. Jne.

Joko tämä voi näin aikaisin alkaa? Turhauttavaa katsoa, kun toisella on hirveä into tehdä asiat itse ilman apua, mutta taidot eivät meinaa riittää.

Kommentit (5)

Vierailija

Jos sä olet niin huono pukemaan? ;) No ei, vaiheissa noi menee. Nyt alkanut minäitse -vaihe saattaa hetkeksi laantua ja alkaa myöhemmin uudestaan. Tai alkoi nyt eikä enää lopu. Hyvähän se vaan on että yrittää itse!

Vierailija

Meillä oli esikoisella vähän päälle 1-vuotiaana. Eka sana oli äiti, toka "ite". Nyt hyvin määrätietoinen koululainen. Tahtoihminen.

Vierailija

Meillä alkoi tosi aikaisin (tai siis luulin että se on minä itse -vaihe vaikka kyse taisi olla ihan tavallisesta kehityksestä oppimisessa) Nyt kun lapsi on 3 niin se minä itse -vaihe on ihan erilaista: hyvä että saan käydä lapsen kanssa edes kaupassa kun kaikki pitää saada suorittaa itse ja yksin kun on niin iso olevinaan. Keittiössä on ikuinen sotku kun poika keittää kahvit ja tekee aamupalaa. (ja jokainen varmaan tietää millaista se 3 vuotiaan tekemänä on... ) nauti että lapsi alkaa itse tekemään asioita, turhautuminen on osa sitä mutta ilman yrittämistä ei tapahdu oppimista.

Vierailija

Ei siinä mitään, että lapsi yrittää ja oppii uusia asioita. Mutta se hirveä mökkälä, kun yrittää pikkaisen auttaa, että saisi kengän jalkaan. Ei saa äiti auttaa tai edes sanoa sanaa auttaa, muuten alkaa huuto ja kengät lentävät:D Ihan itse on tehtävä ja ilman apua. Itse-sanakin ilmestyi eilen sanavarastoon.

T. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat