Asunto-osakkeen myynti, kun omistussuhde 50%?
Omistussuhde 50-50. Voiko toinen osapuoli vaatia asuntoa myytäväksi?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.
Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.
Kiitos. Käräjäoikeuden kautta on ilmeisesti maksullinen tuo prosessi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.
Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.
Kiitos. Käräjäoikeuden kautta on ilmeisesti maksullinen tuo prosessi?
Kyllä, kustannuksia tulee. Alla pari linkkiä:
http://www.kotijakeittio.fi/koti-ja-sisustus/koti-ja-laki/haluan-myydä-…
http://www.lakineuvo.fi/lakineuvo/350/kysymys-yhteisomistussuhteesta-yh…-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.
Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.
Kiitos. Käräjäoikeuden kautta on ilmeisesti maksullinen tuo prosessi?
Kyllä, kustannuksia tulee. Alla pari linkkiä:
http://www.kotijakeittio.fi/koti-ja-sisustus/koti-ja-laki/haluan-myydä-omakotitalomme-mutta-ex-mieheni-ei-suostu
http://www.lakineuvo.fi/lakineuvo/350/kysymys-yhteisomistussuhteesta-yht...änjakaja-käräjäoikeus-ja-myyntilupa-
Kiitos :)
Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.
Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.