Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto-osakkeen myynti, kun omistussuhde 50%?

Vierailija
02.11.2015 |

Omistussuhde 50-50. Voiko toinen osapuoli vaatia asuntoa myytäväksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.

Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.

Vierailija
2/4 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.

Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.

Kiitos. Käräjäoikeuden kautta on ilmeisesti maksullinen tuo prosessi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.

Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.

 

 

Kiitos. Käräjäoikeuden kautta on ilmeisesti maksullinen tuo prosessi?

 

Kyllä, kustannuksia tulee. Alla pari linkkiä:

http://www.kotijakeittio.fi/koti-ja-sisustus/koti-ja-laki/haluan-myydä-…

http://www.lakineuvo.fi/lakineuvo/350/kysymys-yhteisomistussuhteesta-yh…-

 

Vierailija
4/4 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

Oman osuutesi saat myydä vapaasti. Tosin hankala käytännössä löytää ostaja puolikkaalle osuudelle, ellei toinen omistaja halua lunastaa osuutta.

Jos ette pääse sopuun myynnistä, voi pyytää käräjäoikeuden määräämää pesänjakajaa sovittelemaan ja viime kädessä purkamaan yhteisomistussuhteen ja hakemaan myyntilupaa käräjäoikeudelta.

Kiitos. Käräjäoikeuden kautta on ilmeisesti maksullinen tuo prosessi?

 

 

Kyllä, kustannuksia tulee. Alla pari linkkiä:

http://www.kotijakeittio.fi/koti-ja-sisustus/koti-ja-laki/haluan-myydä-omakotitalomme-mutta-ex-mieheni-ei-suostu

http://www.lakineuvo.fi/lakineuvo/350/kysymys-yhteisomistussuhteesta-yht...änjakaja-käräjäoikeus-ja-myyntilupa-

Kiitos :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän