Vierailija

Kun asumistukikin loppuu,samoin toimeentulotuki.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (19)

Vierailija

Voi tätä väärinymmärrystä!

Vuokra mulla 700 ja satanen siis jäisi laskuihin, ruokaan, vapaa-ajan menoihin ym. 

Tutustu nyt asiaan, pölhökustaa.... ei ole tarkoitus ajaa Suomea kerjäläisten maaksi. Kaikille tulee perustulo ja negatiivinen progressio tästä, jos tienaa itse elantonsa. Minimitoimeentulo taataan kaikille kuten ennenkin. 

Byrokratia pienenee, kun ei tarvitse erikseen hakea asumistukia ja muita hiluja. 

• ylös 14
  • alas 5
Vierailija

Itse en toivottavasti ole enää työtön kun perustulo astuu voimaan, mutta just ja just varmaan pärjäisin sillä. Halpa kaupungin kämppä Helsingissä (vuokra 300€), laskut ovat suht pienet ja olen pieniruokainen. Lisäksi vielä löytyy jonkin verran säästöjä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Varastamme työssäkäyviltä erotuksen ja vähän extraakin samalla, tavalla tai toisella. Joten turha siellä kokoomuksessa hekumoida köyhien kyykytyksellä. Vartiointifirmat kiittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastamme työssäkäyviltä erotuksen ja vähän extraakin samalla, tavalla tai toisella. Joten turha siellä kokoomuksessa hekumoida köyhien kyykytyksellä. Vartiointifirmat kiittää.

Ei teistä luusereista ole varastamaan. Sillan alle joudutte lapsinenne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teistä luusereista ole varastamaan. Sillan alle joudutte lapsinenne.

Sen helpompaahan pimeyden työt ovat kuta useampi näin uskoo... tapaamisiin hämärissä ;) .

Vierailija

Kohta työssäkäyvä väestö asuu muurien sisällä asuinalueillaan kuten amerikoissakin ja syrjäytyneiden laumat vaanivat ulkopuolella.

Vierailija

Hyvin pärjää kun syö pelkkää kaurapuuroa ja juo kraanavettä. Onnellinen saa olla ettei ole sairauksia ainakaan vielä eli lääkkeitä ei tarvitse hankkia. Kaikki raha mikä tulee menee vuokraan ja asumisen oheiskuluihin. Mutta täytyy olla onnellinen että on katto pään päällä.

Vierailija

Haen varmaan osa-aikaista myynti tai siivoushommaa. Kiva, että voi ottaa vastaan keikkatyötä ilman byrokratiahelvettiä.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vieläkö jollekin on epäselvää,  että tarkoitus on tehdä jotain siihen päälle? Mennä osa-aikatyöhön, jota ei nyt kannata tehdä? Perustaa yritys ja myydä vaikka lastenhoitoa tai siivouspalvelua? Tai jotain muuta ihan oma-aloitteista...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jollekin on epäselvää,  että tarkoitus on tehdä jotain siihen päälle? Mennä osa-aikatyöhön, jota ei nyt kannata tehdä? Perustaa yritys ja myydä vaikka lastenhoitoa tai siivouspalvelua? Tai jotain muuta ihan oma-aloitteista...

Ääh, sehän on kauhistus näille elämäntapalusmuille.

Fiksulle, vastentahtoisesti työttömälle taas loistohomma, että voi pienemmälläkin tuntimäärällä pysytellä kiinni työelämässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääh, sehän on kauhistus näille elämäntapalusmuille.

Fiksulle, vastentahtoisesti työttömälle taas loistohomma, että voi pienemmälläkin tuntimäärällä pysytellä kiinni työelämässä.

Minä ainakin odotan perustuloa (jos siis olen edelleen työtön), tekisin tälläkin hetkellä mielelläni vaikkapa keikka- ja pätkätöitä vakityötä metsästäessä, mutta kun haluan maksaa vuokran ja laskuni myös ensi kuussa, joten se ei oikein ole mahdollista.

Vierailija

Muistan omilta työttömyysajoilta, ettei kaikkea työtä kannattanut ottaa vastaan.

Kuulostaa älyttömältä, mutta tietämättömänä 19-vuotiaana otin keikkatyön, tienasin ensin pari kuukautta 600e/kk ja se kelpasi kotoa juuri muuttaneelle, mutta sitten sainkin enää vain 300e. Vuokra oli koko ajan 400e/kk, ja kelan käsittelyaika "työttömille päiville" oli KAKSI KUUKAUTTA...

Elin sitten kaurapuurolla, lainailin rahaa kavereilta ja lopetin työt kokonaan, jotta saisin edes toimeentulotukea. Sekin oli virhe, sain alennettua tt-tukea, koska irtisanouduin itse. Mistäs noita asioita olisi voinut teini tietää :(

Perustulo olisi auttanut, kun kerran työtä tekemällä saisi oman elintason NOSTETTUA eikä pilattua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se mikä minua tässä perustulossa huolettaa on, että ainakin itse tuntemistani pitkäaikaistyöttömistä tosi moni on oikeasti työkyvyttömiä, sellaisia joista ei ole tuollaiseen. Kellä on syynä terveys (ja silti ei pääse eläkkeelle), kenellä alkoholismi on mennyt turhauttavina työttömyysvuosina niin pitkälle että vaikea sieltä on nousta, kuka on aina ollut jotenkin "heikkolahjainen" niin ettei ole missään työssä pärjännyt. Surullista, jos tällaiset ihmiset joutuvat ihan epäinhimillisen köyhään elämään loppuiäkseen, kun ajatellaan vain terveiden mukaan, että hehän aina voivat tehdä jotain pikkutöitä että saavat rahaa.

Vierailija

En voi mitä tahansa työtä ottaa vastaan silloinkaan kun on kaksi pientä lasta. Ellei satu saamaan päivähoitopaikkaa josta taas joudumme maksamaan ison summan hoidosta kun mies töissä. Jos vaikka saisi käteen 400 euroa nettona osapäivätyöstä tai jostain muusta ei kannata sillä päivähoitomaksuihin menisi ja nyt hoidan lapset kotona.

Mielestäni tässä kuten monessa muussakin sosiaalietuudessa ja (uudistuksessa ne, joilla puoliso on työssä ja tulot himpun verran yli sen ettei saa asumistukea/toimeen tulotukea on unohdettu. Vuokra on kuitenkin sen 900 euroa emmekä saa asumistukea, mies tienaa nettona 2300 josta maksaa elareita 200 euroa. Itse saan nyt kotihoidontukea 350 e/kk (kirjoitin summan tähän kun kuitenkin tulee joku huutelemaan lusmua jne loista joka hoitaa omia lapsiaan herranjumala eikai siitä saa rahaa??? no saa sen ruhtinaalliset 350 euroa mutta siitä hyvästä säästyy kaksi päivähoitopaikkaa joiden kustannus olisi kunnalle 2000 e/kk joten säästän sinunkin verorahojasi).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Muistan omilta työttömyysajoilta, ettei kaikkea työtä kannattanut ottaa vastaan.

Kuulostaa älyttömältä, mutta tietämättömänä 19-vuotiaana otin keikkatyön, tienasin ensin pari kuukautta 600e/kk ja se kelpasi kotoa juuri muuttaneelle, mutta sitten sainkin enää vain 300e. Vuokra oli koko ajan 400e/kk, ja kelan käsittelyaika "työttömille päiville" oli KAKSI KUUKAUTTA...

Elin sitten kaurapuurolla, lainailin rahaa kavereilta ja lopetin työt kokonaan, jotta saisin edes toimeentulotukea. Sekin oli virhe, sain alennettua tt-tukea, koska irtisanouduin itse. Mistäs noita asioita olisi voinut teini tietää :(

Perustulo olisi auttanut, kun kerran työtä tekemällä saisi oman elintason NOSTETTUA eikä pilattua.

Nykypäivän teinit toivottavasti ovat kuulleet edes googlesta. Äidit ja isit tietysti piätisi olla vastuussa että kasvattavat yhteiskuntakelpoisia pikku pilteistään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.