Onko väsenkätisyys merkittävää

Kommentit (9)

Vierailija

Me vanhemmat olemme oikeakätisiä, mutta sukumutkien kautta kaksi neljästä lapsestamme on vasenkätisiä. 

Jotain asioita tekevät ikään kuin "väärinpäin" esim. toinen soittaa kitaraa kaula oikealle. Saksien käyttö vaati vähän enemmän harjoittelua kuin kahdella muulla. Vasenkätisten saksia ei useinkaan ollut saatavilla. 

Eipä muita ihmeitä... liioitellaan minusta koko asiaa. Ihminen oppii liki kaksikätiseksikin kun vain tilanteita tulee eteen. 

Vierailija

Minä olen vasenkätinen ja meidän suvussa ei ole ketään toista vasenkätistä ollut niin pitkälle kun tiedän. Muuten oon ihan normaali.

Vierailija

Nämä Iltapaskan "faktat" voi kyllä kyseenalaistaa. Hyvin mutkat suoriksi ja pohjana amerikkalaiset tutkimukset, joita ei voi tähän kulttuuriin yleistää tuosta vain. Tutkimusten laatukin epäilyttää... 

Kyllä arveluttaa esim. tuo mielenterveyspotilaitten suuri yliedustus. Asiallisen suomalaisen tutkimuslaitoksen tilastoinnit tästä haluaisin nähdä. 

Vierailija

Sisarusteni kanssa meitä on kolme neljästä, siis vasureita. Tilastollinen poikkeama varmaan. Ja huvittavaa on se, että oikeakätinen on se järkipetteri meistä, muut vähän haahuillaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vasenkätinen ja meidän suvussa ei ole ketään toista vasenkätistä ollut niin pitkälle kun tiedän. Muuten oon ihan normaali.

Juu sama meillä. En tiedä suvustani kummankaan puolelta ainuttakaan vasuria itseni lisäksi, joten ainakaan meillä ei ole ko ominaisuus suvussa kulkenut.

Itse olen umpivasuri ja ikää on jo sen verran, että kävin kansakoulun ja kansakoulussahan opeteltiin kaunokirjoitus mustekynillä ja sen tuloksena meikäläisellä onkin järkyttävä käsiala.

Vierailija

Oon sukuni ainut vasuri, ainakin tietääkseni. Jotkut asiat on ollut pakko opetella tekemään oikealla, kuten virkkaus. Kukaan ei osannut opettaa toisin päin. Mies on myös vasenkätinen, tai ehkä jopa molempikätinen. Osaa esim leikata veitsellä oikealla kädellä ja muutenkin käyttää oikeata paljon. Mielenkiinnolla odotan, mikä meidän vauvasta tulee.

Vierailija

Meillä tyttö muuttui vasenkätiseksi onnettomuuden jälkeen..eli käytti siihen asti oikeata mutta vaihtoi lennosta kättä..just mietin että pitäiskö se pakottaa takasin käyttään oiketa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat