Hajusteyliherkkyys

Vierailija

Onko aito nykyajan vitsaus vai trendikäs luulosairaus?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Kyllähän sitä oireita voi kuka vain saada tietyistä tai liikaa käytetyistä tuoksuista olematta yliherkkä, mutta kyllä tuo on trendikäs itse diagnosoitu "sairaus". Kumma kun sitä ei esiinny esim. Ranskassa, Italiassa tai muussa maassa jossa hajuvesiä käytetään enemmän.

Tuohon hajuvesien liikakäyttöön on kyllä osansa sillä, että nykyään käytetään paljon raikkaita vesituoksuja, joita voi muka laittaa normaalia enemmän, koska ne ovat "niin kevyitä ja raikkaita". Vahvempien tuoksujen käyttäjät osaavat yleensä varoa yliannostelua.

Vierailija

Mulla on hajusteyliherkkyys. Olen loistava kehittämään oireita, jos olisi vain luulosairaus. Tulee valtavasti aivastuksia, nenä vuotaa solkenaan kunnon räkää, migreeniä jne. Toivottavasti tämä on vain vuosia kestänyttä luulosairautta ja loppuu pian. Mutta onhan päänsärky ja mahasärkykin todellisuudessa luulosairautta, eihän niitä voi yleensä millään ulkopuolisella mittarilla todeta. Itse asiassa hajusteyliherkkyys näkyy selvemmin esim. juuri siksi että tulee aivastuksia ja nenä vuotaa.

Vierailija

Oon varmaan tosi trendikäs, kun saan migreenin kun joku hajustettu pamahtaa samaan tilaan, missä minä olen. On kyllä ollut ihan jo lapsuudessakin ongelma, että yli 30v. oon  ollut trendin harjalla...

Vierailija

Musta on valllan koomista että joku väittää hajusteyliherkkyyden olevan luulosairautta, ihan kuin toiset olisi kateellisia hajusteyliherkille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hajusteyliherkkyys. Olen loistava kehittämään oireita, jos olisi vain luulosairaus. Tulee valtavasti aivastuksia, nenä vuotaa solkenaan kunnon räkää, migreeniä jne. Toivottavasti tämä on vain vuosia kestänyttä luulosairautta ja loppuu pian. Mutta onhan päänsärky ja mahasärkykin todellisuudessa luulosairautta, eihän niitä voi yleensä millään ulkopuolisella mittarilla todeta. Itse asiassa hajusteyliherkkyys näkyy selvemmin esim. juuri siksi että tulee aivastuksia ja nenä vuotaa.

Kuulostaa tuiki tavalliselta allergialta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan tosi trendikäs, kun saan migreenin kun joku hajustettu pamahtaa samaan tilaan, missä minä olen. On kyllä ollut ihan jo lapsuudessakin ongelma, että yli 30v. oon  ollut trendin harjalla...

Mä en oo ollut niin kauan hajusteyliherkkä, mutta jotkut ei taida vain tajuta, että tuo ei ole mikään uusi ilmiö vaan on kautta vuosikymmenten liittynyt migreeniin. Samoin kuin valoyliherkkyys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole sairaus vaan pikemmin oireyhtymä tai ominaisuus. Kumnan osalta vallankäyttöä, haisijan vai haistajan?

Haistajan tietenkin. Lienee jopa kateutta, jos jollain ollut varaa ostaa kalliita parfyymeja. Eihän se käy laatuun, joten siitä sitten oireet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se hajusteyliherkkyys olisi sitten muuta kuin allergiaa = yliherkkyyttä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vallankäytön muoto tai huomionhakua.

Siis miten mä käytän valtaa tai haen huomiota, kun mä yritän sinnitellä esim. työssä jossain palaverissa hajuvesipommin kanssa? Pään sisällä meinaa räjähtää ja sahalaitaa pukkaa silmäkulmaan, saan juuri ja juuri palaverin pidettyä ja kipitän sitten suoraan pihalle raittiiseen ilmaan ja otan migreenilääkkeet... Saatan selvitä tolpillaan työpäivän loppuun asti.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Aito sairaus. Valitettavan  alidiagnosoitu. Ympäristöyliherkkyys tulee  olemaan suuri ongelma  tulevaisuudessa. Nykyisin erityisesti aspergerissa erittäin yleistä, mutta ilman aspergeriakin yleistä.

En tiedä johtuuko siitä, että nenässä olevilta dendriiteiltä tulee "liikaa"  aktiopotentiaaleja aivoihin, vai onko niin, että jokin hermostossa amplifikoi aktiopotentiaaleja, mutta kyllä nämä herkkyydet näkyvät selvästi hermoston toiminnassa.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tavallaan sitä olekin, allergia tietyille tuoksuille. Suvussa kulkeva ominaisuus. Moni tästä kärsivä on suvussamme tutkittu useiden allergioiden varalta (myös minut) mutta mikä kummallisinta, kukaan ei ole millekään allerginen mitä allergiatesteissä mitataan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat