Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

xenian tulevasta talosta (kylppäri- ja keittiökuvat)

Vierailija

https://instagram.com/p/9NeREDHyeG/

https://instagram.com/p/9NdP7mHyc5/ 

ekassa kylppäri, tokassa keittiö,  mitä mieltä?

Mun mielestä kylppäri on liian vaalea, lattiaan sopisi joku tummepi sävy, melkein mistä väristä tahansa. Ja suihkuseinä voisi olla tummempi.

Keittiössä on omaan maakuuni liikaa yläkaappeeja (alakaapeista tulee jo roimasti säilytystilaa) yläkaapit tekevät keittiöstä ahtaantuntuisen, varsinkin kun yhdelle seinällä on integroitu jääkaappi ja uunit. Poistaisin takaseinältä joko kaikki yläkaapit tai osan. Ja saarekkeesta tekisin sellaisen, että siinä voisi olla vaikka 3 baarijakkaraa

Nämä olivat sellaisia yleisiä helppoja muutoksia. Jos kyseessä olisi kunnolla omat valinnat, värimaailma ja materiaalit menisivät heti uusiksi..

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Tämä blogi ei ole tainnut herättää enää vähään aikaan keskustelu, tai sitten keskustelut on poistettu ennen kuin olen nähnyt ne?

Kylppäri on ihan kiva (vieläkö kylpyammeita on Suomessa, minäkin haluan!), keittiö taas jotenkin raskas. Ehkä noista vanhanaikaisista yläkaapeista johtuen?

Vierailija

No onneks kyseessä on hänen kylppärinsä ja keittiönsä, eikä sinun. Muuten ois ihan väärät valinnat tullut tehtyä...

Vierailija

Kivoilta näyttää molemmat.

Ja vaikken mikään suurin fani olekaan, niin pakko sanoa että Xenia vaan kaunistuu. Sille sopii tosi hyvin tuon väriset hiukset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No onneks kyseessä on hänen kylppärinsä ja keittiönsä, eikä sinun. Muuten ois ihan väärät valinnat tullut tehtyä...

Niinhän mä aloituksessa sanoin. Mutta eikö silti saa keskustella, mitä itse olisi tehnyt toisin? mm edellinen kommentoija oli kanssani samaa mieltä keittiön yläkaapeista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kivoilta näyttää molemmat.

Ja vaikken mikään suurin fani olekaan, niin pakko sanoa että Xenia vaan kaunistuu. Sille sopii tosi hyvin tuon väriset hiukset.

Joo, siis todella nätti nyt omilla pidemmillä hiuksilla ja meikkaa myös luonnollisesti, joka korostaa hänen kauneuttaan.

Vierailija

Minä en haluaisi kylppäriin noin suuria ikkunoita ja vieläpä suoraan suihkun kohdalle. Mieluummin yksi kapea suorakaiteen mallinen ikkuna poikittain lähelle katonrajaa. Sellaisen eteen ei tarvitsisi mitään verhojakaan miettiä.

Vierailija

Samaa mieltä, yläkaappeja liikaa. Keittiö on jotenkin sen näköinen, että sitä ei ole ajatuksen kanssa suunniteltu vaan lätkitty vaan kaappia kaapin perään. 

Ja toki on hänen keittiönsä, vähän aikaa. Eikös heillä ollut suunnitelmissa myydä talo pian ja rakentaa uusi? Jos näin tekee, on kaikkien materiaalien ja kalusteiden oltava todella neutraaleja ja tarkoin harkittuja. 

Amme on kivannäköinen mutta en tykkää wc-pytystä, ammeesta ja suihkusta samassa tilassa. Mieluummin suihku ja amme samassa tilassa ja vessa sitten erikseen.

Vierailija

olen taas ap:n kanssa aivan eri mieltä: kylppäri on kauniin ajaton juuri noin, ei vanhene vuosienkaan kuluttua. Tummat laatat tehosteena (lattia / osa seinistä) ovat niin last season. Isot ikkuna kylppärissä ovat hienot, kapeat ikkunat ankeat ja pois jo muodista. 

Keittiöstä pidän myös, ei ole ahtaan tuntuinen, koska ilmaa näyttäisi olevan ympärillä ( ts. ei ole tungettu pieneen nurkkaan). Oman kokemukseni mukaan kaappitilaa ei koskaan ole liikaa, varsinkin jos perheessä kokataan paljon ja pidetään kauniista astioista. Satunnaiseen kokkailuun vähemmän kaappitilaa riittää mainiosti. 

Vierailija

Kylppäri on kaunis. Tosin Kannustalossa asuvana voin sanoa, että noiden ikkunoiden kanssa tulee kosteissa tiloissa riittämään remppaa, kun ovat suoraan siinä missä vesi niihin roiskuu.

Keittiötä ihmettelen. On haettu ilmeistä country -henkisyyttä ja sehän on ihan makuasia. Mutta kuka enää nykyisin laittaa alakaappeja? Siis laatikostojen tilalle? Tokihan tuolla voi piilossa olla laatikostot. Meillä on yksi alakaappi, sekin vähän keittiömyyjän painostuksesta ja typeryyttämme siihen taivuimme "tämä on kätevä vaikka mehumaijan säilytykseen" :):):). Täydellinen turhake, jonka perälle on survottu kaikki ei niin tarpeellinen. Tai tuollaisia korkeita yläkaappeja.

Mutta heidän talonsa ja heidän arkensa. Ei ole minun asiani kritisoida, vaikka tässä niin teenkin.

Vierailija

Ihan nättejä, vaikka itse en tuollaisesta vaaleudesta välitäkään. Mutta jos aikoo asua vain muutaman vuoden, niin ihan fiksu valinta. Ei minua yläkaapit häiritse. Parempi, että säilytystilaa on liikaa kuin liian vähän. Ei sitä tarvitse täyteen ahtaa, enkä ymmärrä, miksi tyhjä seinä tason päällä olisi jotenkin parempi. Ei tuo keittiö edes mikään pieni ole, ja se on yhtenäistä avointa tilaa olohuoneen kanssa, joten ei voi olla ahdas. Vitriinikaapin olisin jättänyt pois, koska niistä en tykkää.

Amme on ihana!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi kylppäriin noin suuria ikkunoita ja vieläpä suoraan suihkun kohdalle. Mieluummin yksi kapea suorakaiteen mallinen ikkuna poikittain lähelle katonrajaa. Sellaisen eteen ei tarvitsisi mitään verhojakaan miettiä.

Meillä on kylpyhuoneessa iso ikkuna - maitolasia. Päästää valon  sisään mutta kukaan ei näe mitä tapahtuu. Ei tarvitse verhoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat