Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ANTEEKSI SAAMINEN ja ANTEEKSIANTAMINEN - kuuntele viisaita ajatuksia näistä ehkä elämän tärkeimpiin

Vierailija

kuuluvista asioista; fiksuna miehenä tunnettu kirjailija ja teol. lis. Jukka Norvanto puhuu: http://isojako.radiodei.fi:8000/helsinki.m3u

Kommentit (8)

Vierailija

Kuinka paljon te elämässä mokailette, jos anteeksi  saaminen on elämän tärkeimpiä asioita? Mitäpä jos mieluummin käyttäytyisitte kunnolla alunperinkin.

Vierailija

No oishan mulla ja miehellä anteekspyydettävää ja -annettavaa.
Harmi vaan kun se ei muuta mitään.

Joskus tosissani pyysin anteeksi mieheltäni rumia sanoja ja ym.

Mies ei koskaan pyytänyt omaa käytöstään anteeksi vaan kaikkitietävänä kertoi miten mun pitää muuttua ja tehdä sitä ja tätä.
Eli oman anteeksipyyntöni jälkeen Ei voinut vaan sanoa,.että "saat anteeksi, anna säkin anteeks mun puheet ja teot". Ei, vaan syyllisti lisää.

En enää pyytele anteeks.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon te elämässä mokailette, jos anteeksi  saaminen on elämän tärkeimpiä asioita? Mitäpä jos mieluummin käyttäytyisitte kunnolla alunperinkin.

Mutta kun tosiasia on se, että EI KUKAAN PYSTY ELÄMÄÄN TÄYDELLISESTI tai kunnolla läheskään aina, koska emme ole täydellisiä vaan epätäydellisiä ihmisiä: SIKSI tarvitaan anteeksisaamista ja anteeksiantoa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tosiasia on se, että EI KUKAAN PYSTY ELÄMÄÄN TÄYDELLISESTI tai kunnolla läheskään aina, koska emme ole täydellisiä vaan epätäydellisiä ihmisiä: SIKSI tarvitaan anteeksisaamista ja anteeksiantoa :)

No juu, mutta kyllähän jotkut meistä nyt mokailevat selvästi vähemmän kuin toiset. Kristinusko on varmaan ihan hyvä uskonto sellaisille, jotka kokevat paljon syyllisyyttä eri asioista tai jopa aidosti sekoilevat ja mokailevat tämän tästä. Eivätkös juuri kaikki väkivaltarikolliset ja juopot julkkikset innostu kristinopista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No oishan mulla ja miehellä anteekspyydettävää ja -annettavaa. Harmi vaan kun se ei muuta mitään. Joskus tosissani pyysin anteeksi mieheltäni rumia sanoja ja ym.Mies ei koskaan pyytänyt omaa käytöstään anteeksi vaan kaikkitietävänä kertoi miten mun pitää muuttua ja tehdä sitä ja tätä. Eli oman anteeksipyyntöni jälkeen Ei voinut vaan sanoa,.että "saat anteeksi, anna säkin anteeks mun puheet ja teot". Ei, vaan syyllisti lisää. En enää pyytele anteeks.

Rakkaat, hyvät ihmiset :) Ettehän nyt vain jää tuollaiseen jumittavaan tilaan! Anteeksiantaminen ja -saaminenkin vaativat kypsymistä eli aikaa: harvalta ne sujuvat täydellisesti aina tai aluksi - kuuntele toki tuo alla oleva podcast, siinä kaksi parisuhdetyötä tekevää puhuvat siitä, miten anteeksianto voi eheyttää suhteen ja avata mahdottomaltakin tuntuvan pattitilanteen.Tsemppiä, toivoa ja kaikkea hyvää teille http://media.dei.fi/ASX/1365424042-11352.asx

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oishan mulla ja miehellä anteekspyydettävää ja -annettavaa. Harmi vaan kun se ei muuta mitään. Joskus tosissani pyysin anteeksi mieheltäni rumia sanoja ja ym.Mies ei koskaan pyytänyt omaa käytöstään anteeksi vaan kaikkitietävänä kertoi miten mun pitää muuttua ja tehdä sitä ja tätä. Eli oman anteeksipyyntöni jälkeen Ei voinut vaan sanoa,.että "saat anteeksi, anna säkin anteeks mun puheet ja teot". Ei, vaan syyllisti lisää. En enää pyytele anteeks.

Rakkaat, hyvät ihmiset :) Ettehän nyt vain jää tuollaiseen jumittavaan tilaan! Anteeksiantaminen ja -saaminenkin vaativat kypsymistä eli aikaa: harvalta ne sujuvat täydellisesti aina tai aluksi - kuuntele toki tuo alla oleva podcast, siinä kaksi parisuhdetyötä tekevää puhuvat siitä, miten anteeksianto voi eheyttää suhteen ja avata mahdottomaltakin tuntuvan pattitilanteen.Tsemppiä, toivoa ja kaikkea hyvää teille http://media.dei.fi/ASX/1365424042-11352.asx

Pitääpä sitten kuunnella.
Meillä on tässä juuri muutaman päivän ollut riitaa ja juurikin olen ajatellut että en ikinä anna anteeks miehen sanoja.
On vähän epätoivonen tilanne ja nyt pidetään mykkäkoulua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mutta kyllähän jotkut meistä nyt mokailevat selvästi vähemmän kuin toiset. Kristinusko on varmaan ihan hyvä uskonto sellaisille, jotka kokevat paljon syyllisyyttä eri asioista tai jopa aidosti sekoilevat ja mokailevat tämän tästä. Eivätkös juuri kaikki väkivaltarikolliset ja juopot julkkikset innostu kristinopista?

POINTTI EI OLEKAAN VERTAILEMINEN, että minä tai naapuri mokailemme vähemmän kuin vaikka *ittumainen työkaveri tai sukulainen, vaan se, että jokainen on jollakin tavalla epätäydellinen ihminen ja usein enemmän kuin haluaisi edes itselleen myöntää :) Siksi on lupa tarvita anteeksiantoa ja anteeksi saamista: niin suhteessa toisiin ihmisiin kuin ehkä Jumalaankin,joka antaa anteeksi niin suurille mokailijolle kuin myös "siivosyntisille", lämpimästi suosittelen: http://vod.tv7.fi/vod/5_leipaa_ja_2_kalaa/5_leipaa_ja_2_kalaa-005-w.MP4

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä sitten kuunnella.
Meillä on tässä juuri muutaman päivän ollut riitaa ja juurikin olen ajatellut että en ikinä anna anteeks miehen sanoja.
On vähän epätoivonen tilanne ja nyt pidetään mykkäkoulua.

Kuuntele ihmeessä :) Toivon teille läheisyyttä, kärsivällisyyttä, anteeksiantoa ja "kaiken voittavaa" rakkautta vaikkapa sellaisena kuin sitä tässä koskettavassa youtube-pätkässä kuvataan: https://www.youtube.com/watch?v=Yq-7t9nsgjE

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat