Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

New York

Vierailija

Lähdössä vanhemmat ja lapset 8v ja 14v.  Kerro vinkkisi. Millä kannattaa mennä lentokentältä hotelliin? Miten kannattaa kulkea Manhattanilla? Metro? Millainen lippu? Suosittele nähtävyyksiä, tekemistä. Parhaat shoppailut?  Ollaan perillä viikko.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tietoa lähinnä Viru hotellista. Ei kukaan mamma ole New Yorkissa käynyt.

Eikös nykyään jokaisen kunnon keskiluokkaisen ihmisen kuulu käydä New Yorkissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tietoa lähinnä Viru hotellista. Ei kukaan mamma ole New Yorkissa käynyt.

Eikös nykyään jokaisen kunnon keskiluokkaisen ihmisen kuulu käydä New Yorkissa?

Kyllä, mutta täällä pyörii alaluokka.

Vierailija

Se, millä kannattaa mennä lentokentältä hotellille riippuu ihan siitä, että minne lentokentälle laskeudutte ja missä hotellinne on. Itse olen lentänyt Newarkin kentälle ja sieltä sitten lentokenttäbussilla Manhattanille.

Metrolla pääsee kätevästi pidemmät matkat, lipun tyyppi riippuu ihan siitä paljonko aiotte metroa käyttää. Minä olen viikon matkalle ottanut viikon lipun.

Nähtävyyksiä ja tekemisiä en osaa suositella koska en tiedä mikä teitä kiinnostaa.

Shoppailuista suosittelen ehdottomasti New Jerseyn puolella olevaa outletia josta saa vaatteita (+kenkiä+asusteita+laukkuja+kodintarvikkeita etc) ihan naurettavan halvalla. 

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=78 Tuonne pääsee Manhattanilta ihan vain tuonne ajavalla bussilla, joitakin kymmeniä euroja maksaa edestakainen lippu.

Vierailija

Taksilla lentokentältä hotellille. Manhattanilla kannattaa kulkea kävellen tai taksilla, metrolla vaan pitmmät matkat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Taksilla lentokentältä hotellille. Manhattanilla kannattaa kulkea kävellen tai taksilla, metrolla vaan pitmmät matkat.

Miksi pitäisi kulkea taksilla kun muutenkin (ja halvemmalla) pääsee?

Vierailija

Taksilla kentältä hotellille kun teitä on noin iso porukka. Nähtävyyksiä löytyy matkaoppaista, mitä niitä täällä luettelee, kaikkihan ne tietää. Tekemistä ei voi suositella kun et yhtään viitsi kertoa mikä teitä kiinnostaa. 

Vierailija

Käykää katsomassa ainakin yksi musikaali. Lapsia kun on mukana, niin esimerkiksi Leijonakuningas on erinomainen valinta. 

En tiedä milloin olette menossa, mutta kaupunginkirjaston takana olevassa puistossa on ennen joulua kivat joulumarkkinat, joilla kannattaa käydä. 

Maisemia kannattaa ihailla Empire State Buildingin tai Rockefeller Centerin (Top of the Rock) huipulta.

Vierailija

Jos lennätte JFK:lle, niin ottakaa taksi Manhattanille. Taksa on kiinteä, eikä tarvitse sohlata julkisissa laukkujen kanssa. Maahantulomuodollisuudet kentällä yhdistettynä aikaeroon ovat niin uuvuttavia, että itse ainakin haluan mahdollisimman vaivattomasti hotellille. Manhattanilla kannattaa kulkea metrolla ja ostaa seitsemän päivän metrokortit koko perheelle. Itse suosin shoppailussa ihan perinteisiä tavarataloja (esim. Macy's), sieltäkin tekee todella halpoja löytöjä, kun joka päivä on jonkunlainen ale-kampanja menossa. Century 21 on myös edullinen outlet-tyyppinen tavaratalo ihan Manhattanilla. Vaikka New Yorkissa on nähtävää ihan valtavasti, kannattaa varata kunnolla aikaa myös shoppailulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Century 21 on myös edullinen outlet-tyyppinen tavaratalo ihan Manhattanilla. 

Ja ihan helvetin sekainen ja vaatteet hujan hajan aina kun minä olen siellä ollut. Kauhea etsiminen, että sieltä jotain löytää, eikä ne vaatteet siellä niin kovin kummoisia ole. Jos outletia olen vailla, menen ennemmin tuohon NJ:n mestaan.

Vierailija

No onhan täällä mammoja, jotka käyneet :)

New Jerseyssä Jersey Garden on todellakin käymisen arvoinen outlet. Bussi NY keskusbussiasemalta n. 25 min. ja New Jerseyssä arvonlisävero on 0% eli kaikki on todella paljon edullisempaa kuin New Yorkissa. 21 Century on todella sekava ja vaikka sieltä voi jotain löytää, niin en käyttäisi aikaa siellä.

Taksilla tosiaan hotellille. Ensikertalaiset voivat ilahtua Hop In ja Hop Off -busseista. Kiva opastus ja voi ajaa ristiin rastiin Manhattania ja Brooklynia noilla ja hypätä aina pois sopivassa paikassa. Lippuihin kuuluu kaikenlaisia nähtävyyksiä kuten Madame Tusseau ja Empire States Building. Meidän mielestä Rockefel centerin torni oli huomattavasti mielenkiintoisempi näkötasanteineen ja suosittelemisen arvoinen. Huikea maisema Empire Statesille ja Central Parkiin. Central Park toki on puolen päivän arvoinen vähintään. Imax-elokuvateatteri voi olla mielenkiintoinen lapsille. Musikaaliin veisin ehdottomasti - päivänäytös, sillä muuten nukahtavat sinne aikaerosta johtuen.

Kävellen kannattaa liikkua paljon ja käykää Little Italyssa ja China Townissa myös.

Hauskaa reissua ja ei tuolla tekemiset lopu - kaupunki on yhtä seikkailua täynnä.

Vierailija

Ettekö te muuta siellä tekisi kuin shoppailisi? New Yorkissa on aivan loistava ruokakulttuuri, koko maailman maut saatavissa. Kokeilkaa toki ja ihan perusdineritkin ovat loistavia. Ainakin jokaiselle löytyy jotain. Natural History Museum lapsille nyt ainakin on must dinosauruksineen. Met on loistopaikka historiasta kiinnostuneille. Tuon ikäiset varmaan viihtyisivät Intrepid -museossa, lentotukialus, ydinsukellusvene ja avaruussukkula museossa. 

Vierailija

Me pysähdyttiin muutama päivä  New Yorkissa matkalla Floridaan ja teinejä oli mukana.

Mentiin taksilla hotelliin, joka oli ihan lähellä ESB:tä.

Oli helppoa napata taksi, kun aikaeroväsymys painoi ja laukkuja oli useita

Käytiin perusjutut ESB, Rockefellercenter, Central Park,WTC-muistomerkki. Ja ihan vaan käveltiin 5 th avenueta, Broadwayta, Sohossa, Green Willagessa yms. ja nautittiin kaupungin tunnelmasta ja leffoista tutuista paikoista.

Kun tuolla oltiin, niin oli The President's Day ja mielettömät alet joka kaupassa.

Ja jääkiekkoa oltiin kts Madison Square Gardenissa ja siellä osa perheestä osallistui myös kierrokseen ko. hallissa.

Hieno kaupunki!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat