Jos SINÄ saisit päättää, mitä teillä syötäisiin jouluna?

Vierailija

Jos ei siis tarvitsisi kuunnella puolison, lasten, vanhempien, appivanhempien tms toiveita eikä kunnioittaa perinteitä, mitä tarjoaisit?

Meillä olisi savustettua lohta (kermaviilikastike sen kanssa), kraavilohta, smetanasilliä, imellettyä perunalaatikkoa ja porkkanalaatikkoa. Hyvää punaviiniä (vaikka kalaruokia onkin) juomaksi ja konjakkiluumuja kermavaahdolla jälkkäriksi :P Joulupäivänä söisin varmaan kiinalaista noutoruokaa :D

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Kyllä meillä minä ainakin päätän mitä syödään. Tykkään jouluruoasta, joten tehdään jouluruokaa. Oi nam sentään kinkku ja laatikot. Kyllä meillä kuitenkin saatetaan aattona illalla pitsakin tehdä, kun iltapäivällä on syöty kinkut ja muut. Fiiliksen mukaan laitetaan ruokaa. Joulunaikaan kaapissa on lähes kaikkea, joten rajattomasti voi valmistaa mitä haluttaa.

Vierailija

Ihan perinteisiä jouluruokia! Tykkään melkein kaikesta. Appiukon kanssa saadaan syödä lipeäkalaa kahteen pekkaan, koska muut eivät siihen koske :)

Vierailija

Olen jättänyt jouluaterioiltamme pois ne ruuat, joita en siihen halua- silti siinä olen teinin, sisareni, ja mieheni toiveet myös.

Jouluruokaa meillä syödään kaksi kertaa, jouluaattoiltana ja joulupäivänä.

Vierailija

Mä kyllä saan päättää. En ole keksinyt mitään erikoista. Jouluruuat ei mun mielestä ole mitenkään erikoisia, mutta kai niitä tavan vuoksi syödään taas. Mietin kyllä että jos tekis vaikka sushia lisäksi.

Vierailija

Savustettua lohta, punajuuri-aurajuustopaistosta, imellettyä perunalaatikkoa, perussalaattia, valkoviiniä. Noita meillä onkin, mutta lisäksi muidenkin toiveita. Meillä kuunnellaan jouluna kaikkien ruokatoiveita, eikä tehdä mitään pahaa :) Meidän perheessä kukaan ei välitä lanttu- tai porkkanalaatikosta, mutta jos isovanhemmat tulevat paikalle, löytyy niitäkin. Tosin meillä isovanhemmat tuovat mukanaan jotain ruokia, jokainen tekee vähän jotain.

Vierailija

Tietenkin se, joka tekee ja tarjoaa ruoat, päättää ruokalistan. Ensi jouluna tarjoan char siu -possua, mykyjä, nuudeleita, vihanneksia ja kokonaisen broilerin. Jos joku haluaa syödä suomalaisia perinnemössöjä, siitä vain väsäämään. :)

Vierailija

Perinteisellä linjalla eli
- Kinkku (leivinuunissa paistettu)
- Lanttulaatikko
- Imelletty perunalaatikko
- Karjalanpiirakoita ja munavoita
- Savulohta
- Salaattia
- Torttuja
- Hedelmiä
- Suklaata ja toffeeta

Vierailija

No, minähän onneksi myös SAAN päättää ruoat ihan itse. Meillä ei syödä perinteisiä joululaatikoita, muutenkin kinkkua lukuunottamatta vähänlaisesti perinneruokia. Mätejä ja paahtoleipää, smetanaa ja sipulisilppua + shampanjaa. Venäläistä silliä, savukaloja, punajuuri-puolukka-keittoa, salaatteja, homejuustoperunoita, kinkkua, paljon erilaisia lisukkeita ja juustoja, kahvihyytelöä jälkiruuaksi. Hyviä ruokajuomia.

Kinkkua siksi, että siitä on aika helppo varioida eri ruokia, eikä tarvitse ihan alusta alkaen joka päivä tehdä koko ateriaa. Esim. joulupäivänä on usein jotain toista lisuketta kinkun kera, Tapanina saatan tehdä kinkusta Vorschmakin.

Vierailija

Minä meillä päätän joulumenun ihan täysin. Lapset onneksi rakastaa jouluruokia. Meillä on graavilohta, graavisiikaa, lohimoussea, mätimoussea kirjolohenmädistä, muikunmätiä, silakoita, perunoita, saaristolaisleipää. Noi alkuun. Sitten kinkkua ja punajuurilaatikkoa, salaatteja, ehkä bataattilaatikkoa myös.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat