Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä leukosyyttiarvo on liian alhainen?

Vierailija
27.06.2008 |

Mulla oli perusverenkuvassa leukosyytit 3.0 (viitearvot 3.4-8.2). Eihän tuo ole kovinkaan alhainen kuitenkaan? Mulla on hirveästi heikotusta ja huimausta, joten laitettiin jatkotutkimuksiin. Lääkäri katsoi, että leukosyytit ovat jo kolme vuotta sitten olleet 2.6, mutta ei kukaan ole niistä minulle mitään maininnut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, eikö kukaan osaa kertoa? Ei kai tuo sitten mitään ole. Hb oli 110.

ap

Vierailija
2/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa kuukausi, ja sitten kontrolli, jos on edelleen laskenut niin sitten selvitellään. Leukosyytit ovat ihan normaalit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos on HIV-mahdollisuus, kannattaa sekin ehkä tsekata...

Vierailija
4/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään merkitystä että hieman viitealueen alarajalla ovat. hb sen sijaan oli kyllä alakanttinen,vaikkakaanei siis mitenkään hälyttävästi mutta pitäs kuitenkin hieman selvitellä.

t lääkäri

Vierailija
5/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee toinen jolla on alhaiset leukkarit ja hemppa aina alhaalla 90-110.

Vierailija
6/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb 110 selvittelyksi riittää kyllä potilaasta riippuen jo pieni verenkuva ja sen perusteella mahd rautakuuri ja kontrolli.En minäkäänmintään suureellisia jatkotutkimuksia käynnistäisi. diffi on valkosolujen (leukosyyttien ) erittelylaskenta jolla näkee minkä tyyppisiä valkosoluja on ja kuinka paljon niitä on.

Vierailija
7/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli perusverenkuvassa leukosyytit 3.0 (viitearvot 3.4-8.2). Eihän tuo ole kovinkaan alhainen kuitenkaan? Mulla on hirveästi heikotusta ja huimausta, joten laitettiin jatkotutkimuksiin. Lääkäri katsoi, että leukosyytit ovat jo kolme vuotta sitten olleet 2.6, mutta ei kukaan ole niistä minulle mitään maininnut.

Ei niitä viitearvoja huvikseen ole keksitty eikä arpomalla päätetty. Jatkotutkimukset ovat aiheellisia kun ennenkin on ollut alhaalla. Mutta niihin oletkin jo menossa, joten asia on hoidossa ja asia etenee.

Vierailija
8/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli raja on vain sovittu johonkin. Joillakin luonnostaan matalahkot leukosyytit, lisäksi esim virustulehdus voi ne laskea. Koska kuitenkin lievä anemiakin, suosittelisin sen diffin (erittelylaskennan) tarkastamista. Kuukauden rautakuuri ja sitten kontrolli. Mutta näissä asioissa kannattaa uskoa oikeita lääkäreitä eikä meitä nettitohtoreita. Tosin kesällä voi olla melko nuoria sijaisia jotka joskus käynnistävät turhan tutkimusrumban hieman poikkeavien arvojen vuoksi. Eli ei huolta vaikka niinkin sattuisi käymään..

Vierailija
9/10 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa esim. lievät talassemiat on pahasti alidiagnosoituja, etenkin nykyään kun on paljon ristiverisiä väestössä.

t. 5

Vierailija
10/10 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottavat myös s-afos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi