Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko velvollisuus mennä kummilapsen synttäreille, jos tietää exän olevan siellä?

Vierailija

Lapsen vanhemmat pitävät vuosittain vain yhdet synttärit läheisille ja kutsuvat kerralla kaikki. Siellä on eronneet kummit sekä eronneet isovanhemmat kutsuttuina samaan aikaan.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Miksei ihmiset osaa enää käyttäytyä? Kummallista pakottaa eronneet ihmiset samaan aikaan synttärikakulle.

Vierailija

Pakko ei ole mennä. Mutta ihan oikeasti, etkö millään pysty käyttäytymään aikuisen tavoin muutamaa tuntia. Kummityttö on varmasti hyvillään, jos kaikki hänelle tärkeät ihmiset pääsee juhliin.

Vierailija

Mitä se exä siellä haittaa? Kai nyt sen verran osaa aikuiset ihmiset käyttäytyä, että yhdet synttärit pärjää.

Vierailija

No eihän ne nyt ala monia synttäreitä sen takia pitämään, että eronneet osapuolet pääsee erikseen paikalle.

Vierailija

En minä ainakaan pysty menemään minnekään, missa ex-mieheni on. Tulee ihan fyysisesti pahoinvointi, kun katsoo sen ilkeää, valehtelevaa suuta ja yököttävää lipevää olemusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmiset osaa enää käyttäytyä? Kummallista pakottaa eronneet ihmiset samaan aikaan synttärikakulle.

Itse olen sitä mieltä, että se joka ei voi olla exänsä kanssa samassa tilassa juhlien ajan, voi jäädä pois juhlista. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä se exä siellä haittaa? Kai nyt sen verran osaa aikuiset ihmiset käyttäytyä, että yhdet synttärit pärjää.

Minä en menisi, haistattaisin kuitenkin paskat exälleni ja hänen bimbo-tyttöystävälleen. Tai sitten alkaisin itkeä. Ei ihminen ole mikään robotti. Kipeät asiat tekevät kipeää, ei sille mitään voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että se joka ei voi olla exänsä kanssa samassa tilassa juhlien ajan, voi jäädä pois juhlista. 

Ihan totta? Eli mummi saa jäädä pois juhlista joka vuosi vai? Minun appivanhempani eivät ole olleet puheväleissä 30 vuoteen. En ajattele niin, että pakko kutsua ne samaan aikaan tai jääkööt pois juhlista. Mummi ja vaari uusine puolisoineen ovat molemmat tärkeitä lapsille. Meitä ei vie konkurssiin, jos vietetään kahdet synttärikahvit samalla viikolla!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en menisi, haistattaisin kuitenkin paskat exälleni ja hänen bimbo-tyttöystävälleen. Tai sitten alkaisin itkeä. Ei ihminen ole mikään robotti. Kipeät asiat tekevät kipeää, ei sille mitään voi.

Ilmeisesti kaikki eivät osaa käyttäytyä sitä pientä hetkeä.

Mites, jos ap sopisi exän kanssa vuorot? Toinen käy synttäreiden alkupuoliskolla ja toinen lopussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvään käytökseen ei kyllä kuulu monien eri juhlien järjestäminen eikä varsinkaan erityiskohtelun vaatiminen oman eron perusteella.

Vierailija

Jos alkaa lapsen kummiksi, ei kyllä mieti, että jos me erotaan, niin sitten on pakko istua samoilla synttäreillä senkin jälkeen. Eihän monet eronneet pysty omankaan lapsen synttäreillä olemaan yhtä aikaa. Minä itse kieltäydyin 20 vuotta sitten poikakaverin siskon vauvan kummiudesta. Sanoin suoraan, että alle vuoden seurustelun jälkeen en ole varma, ollaanko yhdessä loppuelämä. Kurjaa lapselle, jos kummi katoaa elämästä. Niin siinä kävikin. Yhdessä lähdettiin opiskelemaan ja ero tuli heti kun asuttiin saman katon alla. En ole sitä siskoakaan tavannut kertaakaan eron jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta? Eli mummi saa jäädä pois juhlista joka vuosi vai? Minun appivanhempani eivät ole olleet puheväleissä 30 vuoteen. En ajattele niin, että pakko kutsua ne samaan aikaan tai jääkööt pois juhlista. Mummi ja vaari uusine puolisoineen ovat molemmat tärkeitä lapsille. Meitä ei vie konkurssiin, jos vietetään kahdet synttärikahvit samalla viikolla!

Ihan mielenkiinnosta, miten muut vieraat jakautuvat näiden juhlien kesken?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat