Haluatko kysyä jotain punavihreässä kuplassa asuvalta kukkahattusedältä?

Vierailija

Olen vegaani, homo, vihreiden kannattaja, kukkahattusetä, feministi, aseistakieltäytyjä, kannatan maahanmuuttoa. 

Kyllä, aloitin puolustusvoimakeskustelun ja mielestäni valtion pitäisi tukea kulttuuria, taidetta, lapsia, nuoria, opiskelijoita, pakolaisia, vanhuksia, yksinhuoltajaäitejä ja huonosti toimeentulevia lapsiperheitä.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Onko mielestäsi ok, että keskituloisella perheellä jää ruokaan ja kuluihin 800 euroa/kk, koska he maksavat kaikesta kalleimman mukaan eivätkä saa lapsilisän lisäksi mitään muuta tukea? Pitääkö perheen, joka saa sosiaalitukina enemmän, saada vieläkin lisää? (Esimerkkitapauksen perheen asumiskulut ovat lainanlyhennys 750 euroa ja yhtiövastike n. 300 euroa, mikä on poistettu jo tuosta netosta). 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Muutathan pian jonnekin ulkomaille?

En, miksi muuttaisin? Tosin olisihan joskus mukavaa tutustua toiseen kulttuuriin ''ruohonjuuritasolta'', mutta voin tällähetkellä ihan hyvin Suomessa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vinkkaapa mulle joku kiva vegaaninen arkiruoaresepti? Millaisia tykkäät itse valmistaa?

Oon opiskelija, tosin käyn kyllä töissäkin. Sen takia en kauheen gourmeruokia pysty tekemään, mutta arkiruokalemppareita on tomaattikeitto ja muutenkin erilaiset sosekeitot. Kannattaa tutkia erilaisia vegaanisia ruokablogeja, esim chocochiliä! Netistä löytää muutenkin aina paljon erilaisia uusia vaihtoehtoja. Vielä kun olin vegetaristi tykkäsin erilaisista pastoista. Valinnanvaraa löytyy suunnattomasti, kannattaa tutustua ja etsiä mistä itse tykkää!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkaapa mulle joku kiva vegaaninen arkiruoaresepti? Millaisia tykkäät itse valmistaa?

Oon opiskelija, tosin käyn kyllä töissäkin. Sen takia en kauheen gourmeruokia pysty tekemään, mutta arkiruokalemppareita on tomaattikeitto ja muutenkin erilaiset sosekeitot. Kannattaa tutkia erilaisia vegaanisia ruokablogeja, esim chocochiliä! Netistä löytää muutenkin aina paljon erilaisia uusia vaihtoehtoja. Vielä kun olin vegetaristi tykkäsin erilaisista pastoista. Valinnanvaraa löytyy suunnattomasti, kannattaa tutustua ja etsiä mistä itse tykkää!

Kiitos vinkeistä ja blogisuosituksesta, tutustun. Ja sori kun ei ollut nyt kauhean syvällinen kysymys mulla :))

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannatat maahanmuuttoa?

Miksi en? Uskon että maahanmuutto luo uusia työpaikkoja ja pitkällä tähtäimellä nostaa Suomen taloutta. Kannatan Suomen monikulttuurisuutta, ja uskon että suomalaiset voivat oppia paljon uutta maahanmuuttajilta. Myös monista maahanmuuttajaryhmistä löytyy prosentuaalisesti enemmän yrittäjiä kun kantaväestöstä, joka luo jälleen uusia työpaikkoja. Myös suurin osa maahanmuuttajista on hyvin ahkeria ja innostuneita parantamaan uutta tulevaa kotimaataan ja nostamaan talouden kasvuun.

Varsinkin jotkut mediat nostavat juuri maahanmuuttajien tekemiä rikoksia, työttömyyttä ym. negatiivisia seikkoja. Fakta on että muistaakseni rikoksia tekevien maahanmuuttajien osuus koko maahanmuuttajista oli vain muutaman prosentin. 

Kaipaatko lisäperusteluja? :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi ok, että keskituloisella perheellä jää ruokaan ja kuluihin 800 euroa/kk, koska he maksavat kaikesta kalleimman mukaan eivätkä saa lapsilisän lisäksi mitään muuta tukea? Pitääkö perheen, joka saa sosiaalitukina enemmän, saada vieläkin lisää? (Esimerkkitapauksen perheen asumiskulut ovat lainanlyhennys 750 euroa ja yhtiövastike n. 300 euroa, mikä on poistettu jo tuosta netosta). 

Tuo 800€ ei mielestäni ole ok, jos sillä on mahdotonta tulla toimeen. Mutta en ymmärrä pointtiasi, miksei joidenkin perheiden tulisi saada enemmän? Mielestäni tuet pitää suhteuttaa tuettavan tarpeisiin niin, että jokaisella on mahdollisuus elää ilman ettei rahaa riitä kuun viimeisinä viikkona muuhun kuin makarooniin. Näin esimerkkinä siis. 

Vierailija

Moikka! Täällä toinen setä punavihreästä kuplasta, olen tosin hetero, kaikkiruokainen ja käynnyt intin. Mitään kysyttävää minulla ei oikeastaan ole. Hauskaa sunnuntaipäivää! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä ja blogisuosituksesta, tutustun. Ja sori kun ei ollut nyt kauhean syvällinen kysymys mulla :))

Haha ei mitään! Ei tässsä syvällisiä kysymyksiä ollutkaan pakko esittää, kaikki kysymykset käy :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Moikka! Täällä toinen setä punavihreästä kuplasta, olen tosin hetero, kaikkiruokainen ja käynnyt intin. Mitään kysyttävää minulla ei oikeastaan ole. Hauskaa sunnuntaipäivää! 

Jees, moikka! Samoin sulle :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannatat maahanmuuttoa?

Miksi en? Uskon että maahanmuutto luo uusia työpaikkoja ja pitkällä tähtäimellä nostaa Suomen taloutta. Kannatan Suomen monikulttuurisuutta, ja uskon että suomalaiset voivat oppia paljon uutta maahanmuuttajilta. Myös monista maahanmuuttajaryhmistä löytyy prosentuaalisesti enemmän yrittäjiä kun kantaväestöstä, joka luo jälleen uusia työpaikkoja. Myös suurin osa maahanmuuttajista on hyvin ahkeria ja innostuneita parantamaan uutta tulevaa kotimaataan ja nostamaan talouden kasvuun.

Varsinkin jotkut mediat nostavat juuri maahanmuuttajien tekemiä rikoksia, työttömyyttä ym. negatiivisia seikkoja. Fakta on että muistaakseni rikoksia tekevien maahanmuuttajien osuus koko maahanmuuttajista oli vain muutaman prosentin. 

Kaipaatko lisäperusteluja? :)

Lähes kaikki faktasi ovat väärin. Ja kirjoitus täynnä kirjoitusvirheitä. Oletko mitään kouluja käynyt?

Vierailija

Miksi ajattelet että työssäkäyvän väestönosan pitää rahoittaa tänne tulevien maahantulijoiden eläminen Suomessa?

Mistä rahat otetaan, kun valtiona otamme jatkuvasti uutta velkaa?

Ymmärrätkö että 100 maahantulijaa päivässä on yli 30 000 vuodessa. Mitä näiden ihmisten on täällä tarkoitus tehdä työkseen?  Samaan aikaan kannatat opiskelijoiden, kulttuurin jne tukemista enemmän. Mutta mistä rahat? Maahanmuutto aiheuttaa näillä volyymeillä sen että kaikkien sosiaaliturvan tasoa pitää laskea, ja tästä eniten kärsivät ne joiden haluaisit saavan nykyistä enemmän. 

corregidor

1)-Pidätkö provossasi ilmaisemaasi 'identiteettiäsi' yleisesti ottaen kovin uskottavana ?

2)-Puhuisiko mielestäsi joku  sellainen henkilö ,joita noilla hänestä käyttämilläsi termeillä kuvaat,välttämättä itsestään juuri noilla täsmälleen samoilla ,sinun provossasi  "itsestäsi" käyttämilläsi termeillä ?

3)- Luuletko nyt siis  olevasi kovinkin uskottavasti se, mikä tuossa sanot olevasi ja jos olisit joku sellainen henkilö mistä jotkut ehkä noin sanovat ,niin sanoisitko sitten  itsekin olevasi juuri sellainen ?

4)-Ovatko esittämäni kysymykset sinulle liian vaikeita vastattaviksi ts. vaativatko ne sinulta mielestäsi liikaa ajattelua ?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat