Minne ottaa yhteyttä keskenmenon jälkeen?

Vierailija

Sain keskenmenon kaksi viikkoa sitten. Minne otan yhteyttä, kun haluan mennä tarkistamaan, että kaikki on tullut pois? 

En ehtinyt varaamaan aikaa neuvolaan positiivisen raskaustestin jälkeen, joten sinne nyt ei ainakaan. 

Menenkö yksityiselle tarkistukseen vai minne kannattaisi varata aika?

Katsoin mehiläisen sivuilta, jossa oli keskenmenoneuvola, mikä se on?

kiitos!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Itse kävin mehiläisessä ihan tavallisella gynellä. Sillä oli ultrauslaite, maksoi kelakorvauksen jälkeen 183€. Olisi kirjoittanut tyhjennyslääkkeet, en halunnut. Sain sen sijaan siltä kaksi viikkoa myöhemmin lähetteen sairaalaan puhelinajalla, kun ei tyhjentynytkään itsestään. Se ei maksanut mitään. Siellä ultrasivat, antoivat lääkkeet nenän eteen ja oli pakko niellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin mehiläisessä ihan tavallisella gynellä. Sillä oli ultrauslaite, maksoi kelakorvauksen jälkeen 183€. Olisi kirjoittanut tyhjennyslääkkeet, en halunnut. Sain sen sijaan siltä kaksi viikkoa myöhemmin lähetteen sairaalaan puhelinajalla, kun ei tyhjentynytkään itsestään. Se ei maksanut mitään. Siellä ultrasivat, antoivat lääkkeet nenän eteen ja oli pakko niellä.

Kiitos vastauksestasi!

Miten tämä maksu puoli menee? Rahat hyvin tiukoilla, pitääkö käynti maksaa heti vai tuleeko lasku perässä?

Vierailija

Yksityisellä on maksettava heti käynnin yhteydessä.

jos rahat on vähissä niin saat ultratarkastuksen keskenmenon jälkeen kyllä terveyskeskuksestakin. Soita iihan normaaliin ajanvaraukseen.

Vierailija

Kunnallisesta saat lähetteen sairaalaan. Maksaa päivän sairaakamaksun eli Tyksissä esim nykyään 38,50 euroa ja lasku tulee ainakin täälläpäin myöhemmin.

Vierailija

Pahoittelen jo nyt tekstini sekavuutta (sekä rautalangasta vääntämistä, olen vieläkin ihan shokissa), mutta siis soitan ensin omalle terveysasemalle, jonka jälkeen he tekevät lähetteen sairaalaan? 

Vierailija

Jälkitarkastuksia tehdään enää suhteellisen harvoin, kotona tehtävä raskaustesti ajaa sen asian. Jos viivaa ei tule ja vuoto on ollut suht reipasta eikä kipuja enää ole, on kaikki ok.

Vierailija

Oliko raskaus millä viikoilla, kun et ole neuvolaankaan vielä ehtinyt?

Jos on kovin alkuvaiheessa niin eivät välttämättä edes ota sairaalaan. Voit seurailla tilannetta kotona, ja jos vuoto on kovin runsasta tai olet kovin kipeä niin naistentautien polille päivystykseen. 

Yleensä nämä menee aikalailla itsestään, jos sinne jotain jäisi niin seuraavien kuukautisten mukana tulee viimeistään pois. Ultrassa ei alkuvaiheessa välttämättä näy yhtään mitään.

Raskaustestiä voit koittaa tehdä, viimeistään kuukauden päästä keskenmenosta pitäisi olla nega. Jos ei olisi niin sitten lääkäriin ja ultraan.

Vierailija

En yhtään tiedä millä viikolla olin, koska epäsäännöllinen kuukautiskierto. 

Onko siis ihan tyhmää soittaa mihinkään? Haluaisin vaan saada mielenrauhan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tosiaan vuotoa oli vain alle päivän, jonka jälkeen se loppui kokonaan. Veri oli kirkasta.

Kyllä keskenmeno yleensä vuotaa reilusti. Epäiletkö itse, että jos ei olekaan mennyt kesken? Soita vaan sinne äitiysneuvolaan ja pyydä päästä tutkimuksiin.

Vierailija

Kiitos paljon kaikille asiallisista vastauksista! 

Siis epäilen nyt (tai toivon), että ei olekaan mennyt kesken, koska tosiaan vuotoa oli vain sen päivän ja vuoto oli kirkasta. 

Onko vuoto yleensä minkälaista? Tummaa vai kirkasta? 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat