Turkistarhaus

Vierailija

http://areena.yle.fi/1-2210871

Miten tuollaiset ihmiset voi edes loogisesti väittää että eläinten kohtelu on hyvää turkistarhoissa?

Jos joku kohtelisi koiraansa noin kun minkkejä kohdellaan niin saisi heti eläinrääkkäyksestä syytteet.

On epäloogista että kotieläimiä koskee eri säännöt kuin vaikka turkiseläimiä. Jos niitä turkiseläimiä muka kohdellaan hyvin. Kuitenkin jos koiraa tai kissaa rupeaa repimään hännästä ja nostaa sen ylös niin se on törkeä eläinsuojelurikos. 

Mutta kun joku repii jatkuvasti minkkejä hännästä niin siinä ei ole mitään väärää. 

Jos koiraa pitää monta tuntia häkissä niin se on rikos. Mutta minkkejä saa pitää koko ikänsä häkissä jossa on vielä verkkopohja. Se on erittäin kivuliasta ja haitallista minkeille.

Jos joku ei päästä koiraansa liikkumaan koskaan niin hän rikkoo lakia. Mutta minkkejä saa pitää  erittäin pienessä häkissä koko ikänsä. Vaikka minkeillä on erittäin suuri tarve liikkumiselle.

Listaa voi jatkaa vaikka miten paljon.

Jo se että laitetaan eri säännöt eri eläimille kumoaa täysin sen väitteen että tuotantoeläimiä muka kohdeltaisiin hyvin.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Joo, ehdottomasti on siirryttävä luonnonturkiksiin! Kun edes muutaman kympin saisi oravannahasta, ryhtyisin kokopäiväiseksi metsästäjäksi.

Vierailija

No jaa. Parillakin tuttavalla oli aikoinaan turkiseläimiä ja hyvin niitä kohdeltiin. Kävin niitä katsomassa, eikä ne ketut juuri kotikoirista poikenneet.

Kyllähän se jossainmäärin julmalta tuntui kun tiesi että ne tapetaan ja nahat myydään, mutta ei ne kyllä eläessään kärsineet.

Vierailija

No mun mielestä se on sama asia, minkki vankina turkistarhassa tai koira/kissa vankina kerrostaloasunnossa. Molemmat eivät ole luonnollisessa ympäristössään. Joten niin kauan kun ihmiset pitää lemmikkejä, on mun mielestä turkit jees.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Parillakin tuttavalla oli aikoinaan turkiseläimiä ja hyvin niitä kohdeltiin. Kävin niitä katsomassa, eikä ne ketut juuri kotikoirista poikenneet.

Kyllähän se jossainmäärin julmalta tuntui kun tiesi että ne tapetaan ja nahat myydään, mutta ei ne kyllä eläessään kärsineet.

Kotikoirista poikenneet? Kai teit rikosilmoituksen? Koiran pitäminen häkissä koko päivän on laitonta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä se on sama asia, minkki vankina turkistarhassa tai koira/kissa vankina kerrostaloasunnossa. Molemmat eivät ole luonnollisessa ympäristössään. Joten niin kauan kun ihmiset pitää lemmikkejä, on mun mielestä turkit jees.

Vertaatko oikeasti sitä että joku pitää koiraa asunnossa, siihen että minkkiä pidetään erittäin pienessä häkissä?

Koiria kohdellaan jopa paremmin kuin ihmisiä. Ne nukkuvat sängyssä, syövät hyvää ruokaa ja omistajat uhraavat niihin erittäinkin paljon aikaa.

Tietenkin on niitä kusipäitä jotka ei niin tee mutta erittäin iso osa tekee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo, ehdottomasti on siirryttävä luonnonturkiksiin! Kun edes muutaman kympin saisi oravannahasta, ryhtyisin kokopäiväiseksi metsästäjäksi.

Taikka sitten vaan lopettaa turkiksien käytön. Kun niillä ei mitään tee

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasunto on ainakin parikymmentä kertaa minkkihäkin kokoinen (minkkihäkki 0,8 m2, pienimmät yksiöt 15 m2). Joten jotain rajaa noihin vertauksiin. En tosin kannata lemmikinpitoakaan liian pienissä asunnoissa kaupungissa, ei sillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasunto on ainakin parikymmentä kertaa minkkihäkin kokoinen (minkkihäkki 0,8 m2, pienimmät yksiöt 15 m2). Joten jotain rajaa noihin vertauksiin. En tosin kannata lemmikinpitoakaan liian pienissä asunnoissa kaupungissa, ei sillä.

Niin eikä kerrostaloasunnossa ole verkkopohjaa ja koiria viedään ulos ja niille keksitään virikkeitä. Ruokakin on oikeata ruokaa eikä mitään teollisuusjätettä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet oikein kaksinaismoralismin ja tekopyhyyden perikuva

Vierailija

Ite havahduin kun näin sen MOTin ohjelman niistä teuraseläimistä.. eipä ole sen jälkeen tehnyt mieli lihaa syödä ja sen jälkeen tuli muutenkin otettua selvää juuri eläinten kaltoinkohtelusta muutenkin. Turkistarhaus on aivan älyvapaata toimintaa enkä ymmärrä miksi sellaista nykypäivänä enää edes tehdään. Olen myös lukenut eläinkokeista ja olenkin etsinyt tietoa, mitkä yritykset eläinkokeita eivät käytä, jotta voin jatkossa laittaa rahani näihin. Julkisuuteen pitäisi tuoda enemmän tietoa siitä, mitä kaikkea eläimet joutuvat kokemaan vain sen takia, että ihmiset saisivat erilaisia tuotteita käytettäväkseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ite havahduin kun näin sen MOTin ohjelman niistä teuraseläimistä.. eipä ole sen jälkeen tehnyt mieli lihaa syödä ja sen jälkeen tuli muutenkin otettua selvää juuri eläinten kaltoinkohtelusta muutenkin. Turkistarhaus on aivan älyvapaata toimintaa enkä ymmärrä miksi sellaista nykypäivänä enää edes tehdään. Olen myös lukenut eläinkokeista ja olenkin etsinyt tietoa, mitkä yritykset eläinkokeita eivät käytä, jotta voin jatkossa laittaa rahani näihin. Julkisuuteen pitäisi tuoda enemmän tietoa siitä, mitä kaikkea eläimet joutuvat kokemaan vain sen takia, että ihmiset saisivat erilaisia tuotteita käytettäväkseen.

EUssa ei saa enää myydä uutta eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa, ei edes jos eläinkokeet on tehty EUn ulkopuolella. Tuotteita jotka/joiden osia on testattu ennen tuon lain voimaantuloa saa myydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EUssa ei saa enää myydä uutta eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa, ei edes jos eläinkokeet on tehty EUn ulkopuolella. Tuotteita jotka/joiden osia on testattu ennen tuon lain voimaantuloa saa myydä.

Animalian sivuilla lukee, ettei kielto estä sellaista kosmetiikkatuotteiden myyntiä EU:ssa, jotka on testattu eläinkokein Kiinassa tai muussa sellaisessa maassa, missä valtio vastaa kosmetiikan eläinkokeista. Onko tuo sitten vanhentunutta tietoa ja tuohonkin on tullut muutos? Ja miten hyvin tuota ylipäätään valvotaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin on mun kaniturkis kovassa käytössä pakkasilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin on mun kaniturkis kovassa käytössä pakkasilla.

Minulla taas (ja samoin vuorikiipeilijöillä ja arktisilla alueilla käyvillä) on päällä keinokuitutoppatakit. Jos nuo lämmittää 8km korkeudessa kaniturkkeja paremmin, niin kumpiakohan kannattaa käyttää? :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat