Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuri osa mielenterveysongelmaisista ei koskaan ole missään hoidossa

Vierailija

En viittaa mitenkään hoidon saatavuuteen tai tasoon vaan tosiasia on että suuri osa mielenterveysongelmaisista ei koskaan hankkiudu tai päädy hoitoon (esim. kaikki kiusaajat). Ne vain riehuvat ja räyhäävät läheisilleen jotka ehkä hankkiutuvat masennuksen takia hoitoon...

Kommentit (9)

Vierailija

näinhän se on. Hoidetaan uhria ja oiretta, ei syytä. Sairastuminen on terve reaktio sairaaseen maailmaan. Oikeasti sairaat, muita satuttavat ja tuhoavat yksilöt mennä porskuttaa ja menestyvät.

Vierailija

Tiesittekö että ns. hoito on suurinta aivopesua mitä tarjotaan? Ei voi hyvällä tahdolla suositella masentuneille tai rikkinäisille ihmisille ns. psykiatrista hoitoa. Se on sadismia, aivopesua sekä sairasta itsessään. Kai tiesitte tämän ettekä tuudittautuneet siihen että nappia naamaan ja terapiaa tekisi teille hyvää?

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Pillerismi ei ketään paranna, mutta terapia voi parantaa. DSM-IV määrittelee nykyiset sairaudet ja olisi kyllä aika hassua, jos siihen otettaisiin mukaan vielä kiusaaminenkin (vastaisi aika pitkälle kemiallista kastraatiota, jota sitäkään ei helposti pedofiileille tehdä).

Ongelma on se, että kiusaaminen on hyvin subjektiivista ja kukin kokee sen eri tavoin. Millaisia evidenssejä kiusaamisesta pitäisi olla, jotta se voitaisiin hoitaa? Kiusaaminen on todella vahingollista, mutta missä alkusyy kiusaamiselle on? Huonossa vanhemmuudessako? Vai siinä, ettei opettajat/hoitajat saa enää pistää kiusaajia kuriin?

Pillerinmyyjille kiusaaminen olisi hyvä myyntikohde, sillä ainahan niitä kiusaajia ja kiusattuja löytyy.

P.S. Tosipilleristeille suosittelen suosittelen Havidolia :)

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Kampista löytyy yllättävän moni; koska siellä roikkuu moni muukin kuin nuorisoa;

kuten esim. häiriintynyt kampaaja, lauma teinejä jotka toisaalta toistelevat tämän "nussimis"halujaan miesasiakkaansa kanssa. Kun mies ei oikein reagoi (näpsäyttämällä siis ei tule hakemaan koska ei varmaan koe naista mitenkäään haluttavaksi esim.), kampaaja solvaa kustannuspaikassaan jopa miesasiakasta sekä matkallaan Kamppiin seurailemaan kohdettaan.

Mikäli näin tekee vaikkapa pörssiyhtiössä, jälkin on rumaa yritykselle mutta ennenkaikkea organisaatioin vastaavalle. Siinä ei mainoskampanjalla pitkälle pötkitä. haluatko huuto esim. toimitusjohtajalta? Tai omistajilta kun kysyntään voi tulla paha lovi jonkin häiriintäsekoilun takia?

Mikroyrittäjänä (SIIS MYY MIKROJA) oma leipä on katkolla; ja se tulee silloinkin kyllä kalliiksi

Itse en haluaisi kyllä olla näin "taukki".

Vierailija

Omat vanhempani ovat aivan putipuhtaita pulmusia maineeltaan, samoin oikeastaan suurin osa suvusta. Ainoastaan minä ja muutama muu sukulainen, jotka ovat avoimesti oireilleet, ovat menettäneet maineensa tai joutunut eri viranomaistahojen pyöriteltäväksi. Minä sentään avoimesti menin hakemaan apua ja kerroin tunteistani perhettäni kohtaan. Mutta vuosia myöhemmin elän loppujen lopuksi huonommin kuin vanhempani - enkä päässyt edes hoitoon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että ns. hoito on suurinta aivopesua mitä tarjotaan? Ei voi hyvällä tahdolla suositella masentuneille tai rikkinäisille ihmisille ns. psykiatrista hoitoa. Se on sadismia, aivopesua sekä sairasta itsessään. Kai tiesitte tämän ettekä tuudittautuneet siihen että nappia naamaan ja terapiaa tekisi teille hyvää?

Pakko kyllä sanoa tähän, että olen itse saanut valtavasti apua psykiatrista ja terapiassa käynnistä. Ilman niitä en olisi tässä. Tiedän että moni masentunut ei halua/uskalla mennä psykiatrille. Itsekin ajattelin monta vuotta, että ei mikään puhuminen minua auta. Kyllä vain auttoi ja todella paljon. Psykiatrit tekevät todella hienoa työtä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö.

En tiedä, millaista "terapiaa" sinä olet saanut, mutta omalla kohdallani kognitiivisesta terapiasta on todellakin ollut hyötyä. Aivopesuksi en sitä voi sanoa, en edes pahalla tahdolla. Sen avulla olen kyennyt vähentämään lääkitystäni ja vähennän edelleen, tavoitteena lääkkeetön lopputulos.

Vierailija

oli muuten Kampissa sellainen kin otus joka liikuskeli perässä kaupoissa ja toisteli "nyt se hakee uhria itselleen". sekin ikkävä kyllä vaikuttu aasialaiselta naiselta.

Sama koskee vaikkapa tahikkuli ruokapaikan pitäjää (Kaisaniemi) joka sieltä jpstain kattilan vierestä ohi kulkevalle huutele herjojaan ja solvauksiaan; Paljon tätä enne on havaittu vartijoiden käyneen useasti ojentamassa paikanpitäjää.

ainahan sitä voi tarpeen tullessa tehdä "raidin" kuten tapahtui kinalaiselle ns.liikemiehelle Ita-Suomessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat