Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskovaiset hoi!

Vierailija

Miten tulitte uskoon? Voisitteko rukoilla, että minä tulisin uskoon? Haluaisin tulla, mutta en tule.

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Menen kohta tutimaan mutta lausun pienen rukouksen puolestasi. Katsotaan auttaako :D

Kiitos! ap

Vierailija

Toiset tulee uskoon kertarysäyksellä. Ehkä kun se heille on niin maata mullistava kokemus, on heillä suuri tarve isoon ääneen myös julistaa sitä. Tämä synnyttää monille mielikuvan siitä, että se olisi oikea tapa tulla uskoon. Itse toivoin samaa, mutta mun uskoontulo oli lähinnä hidasta uskoon syntymistä, joka oli vuosien prosessi.

Rukoilen myös puolestasi. Halusin kuitenkin muistuttaa, että teitä on monia.

pulutossu
Seuraa 
Liittynyt13.9.2015

Minä tulin uskoon pikku hiljaa, pyysin myös että puolestani rukoiltaisiin. Olin pesunkestävä ateisti 16-vuotiaaksi saakka, mutta noihin aikoihin aloin huomata kaipaavani jotain hengellistä voimaa. Luin Raamattua uudella asenteella ja uskovaisten seura tuntui kutsuvalta. En voi sanoa tulleeni uskoon kuin humps vain, vaan todellakin hiljalleen.

Vierailija

Kokeileppa lukea raamattua. Itse aloin lukea raamattua parikymppisenä ja kun sain sen luettua, olin täysin varma että jumalia ei ole olemassa ja että raamattu on ihmisen kirjoittama ja jumala on ihmisen keksimä.

t. ateisti

Vierailija

Minä rukoilin aidossa hädässä. Ja tarkoitin tasan, mitä rukoilin. Kerroin, että en tiedä mitä usko tarkoittaa ja miten sitä on tarkoitus toteuttaa, mutta olen halukas noudattamaan Jumalan tahtoa sellaisena kuin hän sen haluaa, hänen tavallaan ja ehdoillaan. Meni jonkin aikaa (kuukausia) ja sain vastauksen ja löysin uskon.

happyday

Rukoilen puolestasi. Itse olen aina jollakin tavalla uskonut Jumalaan, koska minut on kasvatettu uskoon. Vasta aikuisena hyväksyin Jeesuksen Herrakseni ja synnyin uudelleen pelastusrukouksen kautta. Rukouksia on erilaisia, tärkeintä on että sydän on mukana.

"Haluasin tulla uskoon, mutta en tule" on eräänlainen paradoksi. Jos haluat Jeesuksen elämääsi, pyydä Häntä ja Hän vastaa. Rukouksen jälkeen et välttämättä tunne mitään, se on ihan normaalia. Jumala on kuitenkin kuullut rukouksesi ja lahjoittanut sisällesi uskon siemenen. Jumalan kanssa eläminen on jatkuvaa kasvua ja uudistumista eikä valmiiksi tule kukaan.

Ja aina muista että Jeesus on tehnyt kaiken työn. Usko ja armo ovat lahjoja. Uskovainen on lopulta vain ihminen joka myöntää tarvitsevansa Jumalaa ja nöyrästi ottaa vastaan armon ja pelastuksen.

Jos haluat kirjoitella yksityisesti kanssani, se onnistuu

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat