Söin pari kuukautta vanhaa maitotuotetta!

Vierailija

Urpo mieheni osti kaupasta minulle jäätelön ja kertoi laittaneensa sen keittiön pöydälle. Menin keittiöön ja näin siellä kolme jäätelöä, josta valkkasin mieluisimman. Ahnaasti vedin jäätelön, jotain suklaa-toffeepuikkoa - pienen vauvan äitinä olen valitettavasti tottunut ahmimaan ruokaa sen enempää sitä aina makustelematta. Vähän ihmettelin, että jäätelö oli suklaakuoren sisällä sulanutta.

Hetken päästä mies ilmoitti, että se jäätelö olikin jääkaappiin (ei pakastimeen) jostain syystä hänen jättämänsä, joka oli ollut tarkoituksenaan heittää roskiin. Oli ollut jossain takaseinämässä arviolta pari kuukautta.

Mitenköhän nopeasti ruokamyrkytysoireet tulevat? Tapahtui eilen illalla, tänään vatsa ollut lievästi kuralla. Nyt nousi kuume. Voi veetujen veetu mikä tunari mies! Jätti jäätelön tuoteen jäätelön viereen. Mistä mun olis pitänyt tietää, että on ylipäätänsä laittanut JÄÄKAAPPIIN pariksi kuukaudeksi jäätelön, ja sitten vielä pilaantuneen ruoan hävittäminen jäi näin kivasti kesken!

Pitäisi pystyä ruokkimaan vauvaakin yöllä. Mies toki voi pullosta ruokkia, mutta on sen verran laiska nousemaan, että tuskin itse herää  vauvan itkuun, saatika jaksaa syöttää vauvalle tarpeeksi ison annoksen. Eli minä saan yrjötaudissa/kuumeessa kuitenkkin viime kädessä heräillä.

Toivon, että tämä olisi lapselta saatua nuhaflunssaa myrkytyksen sijaan. Onko tietoa olisivatko myrkytysoireet jo tulleet täysillä päälle aiemmin?

Kommentit (9)

Vierailija

Jäätelöissä on säilyvyysaika pääasiassa n. vuosi riippuen lisäaineiden määrästä. Se parasta ennen päivä ei ole pilaantumispäivä niissäkään. Se, että se sulanutta, ei johdu siitä, että se on ylipäivättyä, vaan siitä, että se on sulanutta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksikä se siellä pakastimessa olis menny :D

Oli JÄÄKAAPISSA, ei pakastimessa.

Ja ollut jääkaapissa sen 2 kk, ei missään vaiheessa pakastimessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja ollut jääkaapissa sen 2 kk, ei missään vaiheessa pakastimessa.

Ei sitten ihme, että vaikutti vähän sulaneelta.

Vierailija

Oli siis kuosissa siinä mielessä, että suklaa oli ehjä, mutta jäätelö pehmennyt? Jääkaappi on siinä tapauksessa nollassa tai alle siellä takaseinän puolella. 

Ei se pilaantunutta siinä tapauksessa ole. Olet saanut psykosomaattisia oireita tai sinulla on vain esim. jonkin virus sattumalta nyt samaan aikaan. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat