Kreikan matkaajat - kuka vasta tullut ja kuka menossa? Yleistä jutustelua tämän hetkisestä tilanteesta

Rintava stringi-Rilla

Heippa, onkos täällä porukkaa, jotka ovat olleet tänä syksynä Kreikassa? Missä päin olitte ja minkälainen "ilmapiiri" reissulla vallitsi? Kuka on lähdössä reissuun esim. ensi vuonna?

Itse olen rakastunut joskus yhdeksänkymmentä luvulla Kreikan saaristoon, rentoon elämäntyyliin ja ystävälliseen kansaan. Siellä ei ole myöskään tullut vielä koskaan mitenkään turvatonta tunnetta, mitä itse arvostan. Nyt suunnittelin löhöloman varaamista perheellemme ja tarkoitus olisi ehkä lähteä keväällä muutamaksi viikoksi rentoutumaan Kreetalle.

En ole käynyt Kreikassa nyt muutamaan vuoteen ja haluaisin kysyä, että onko huono taloustilanne kuinka läsnä tavalliseen turistiin, jonka loma suuntautuu lomasaariin? Onko kukaan ollut reissussa tuolla päin nyt syksyllä tuon "suurkriisin" jälkeen? Onko lomapaikkana vielä entisensä veroinen?

Kommentit (4)

Vierailija

Oltiin syyskuun alussa Kreetalla. Sää oli mitä mainioin ja kaikkialla rauhallista. Ei levottomuuksia, ei pakolaisia. Maksuliikenne toimi moitteettomasti. Paikalliset olivat todella mukavia ja saivat olomme tuntumaan tervetulleeksi. Ainut miinus olivat nämä feikki vauvamahalla varustetut ruusuhuijarit. 

Vierailija

En käy tällä palstalla (tai juuri muillakaan) kuin muutamia kertoja vuodessa, joten en ole osallistunut aikaisempiin keskuteluihin aiheesta.

Olen matkustellut jonkin verran eri löhölomakohteissa, mutta toistaiseksi ei ole Kreikan voittanutta ja siksi siellä tulee käytyä uudelleen. Viimeksi olin siellä kevällä 2014 ja silloin moni asia oli vielä ennallaan. Ainoastaan ajattelin, että turistit ovat itse muuttuneet. Vähemmän väkeä yleisesti liikenteessä ja syynä kuulemma hotellien all inclusivet.

Itse ajattelin ottaa huoneistohotellin korkeintaan aamupalalla, niin illalla saa sitten lähteä katselemaan elämän menoa, kokeilla tavernoja, katsella ja jutustella ihmisten kanssa. Pitää ottaa nuorimmalle rattaat ja kevytpeitto mukaan, niin saa tarvittaessa levähtää ja vaikka ummistaa silmiäkin niissä. Ei haittaa, vaikka illallisreissu venähtäisi vaikka sinne yhteentoista :)

Millä tavoin muuten te lapselliset olette tottuneet viettämään omia lomianne? Onko teillä jotakin hyväksi havaittuja "rutiineja", millä lomat sujuu mukavasti? Harrastatteko itse minkälaista ruokailupolitiikkaa, ja minkälainen rytmi teillä yleensäkin on löhölomilla?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat