Chian siemenet käytössä 3 viikkoa, paha aikuisiän akne poissa?!

Vierailija

Olen siis kärsinyt monta vuotta huonosta ihosta, koko ajan hormonaalisia isoja finnejä leukapielissä, nenän sivuilla, alkoi tulla otsaan myös. Iho rasvainen ja huokoset tukossa, mustapäitä paljon. Ja finnit siis syvällä ihon alla, tod kipeitä ja pahan näköisiä. Nuorempana oli finnejä jonkin verran mut ei mitään tähän verrattuna. Olen 38 vuotias.

Aloin käyttämään chian siemeniä koska sain niitä pussillisen siskoltani jolta ne oli jäänyt käyttämättä. Olin toki ajatellut niiden ostamista koska olin lukenut niiden terveysvaikutuksista. Ihon vuoksi en olisi niitä hankkinut. No nyt kolmen viikon käytön jälkeen finnit on poissa. Käsittämätöntä. Mitään muuta muutosta en ole tehnyt ruokavalioon joka on terveellinen ja monipuolinen. 

Toivon todella että ei ole ohimenevää tämä, uusi pussi siemeniä jo ostettuna!

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

2 ruokalusikallista päivässä. Ne pitää liottaa vedessä -> turpoavat hyytelöksi. Voi sekoittaa esim puuroon, rahkaan, jogurttiin. Ei maistu juuri miltään ja ovat aika edullisia myös.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

2 ruokalusikallista päivässä. Ne pitää liottaa vedessä -> turpoavat hyytelöksi. Voi sekoittaa esim puuroon, rahkaan, jogurttiin. Ei maistu juuri miltään ja ovat aika edullisia myös.

ap

Voisiko toimia oikeasti vain liotettuina? Olen ymmärtänyt, että siementen kuorta pitäisi ensin rikkoa jotenkin (vaikka rouhimalla), jotta ravintoaineet imeytyisivät elimistössä. Pelkkä liotus muodostaisi vain kuituhyytelöä. Kuitu toki on hyväksi, mutta muuta ei tällöin irti saisi siemenistä.

Vierailija

Lainaus:

Voisiko toimia oikeasti vain liotettuina? Olen ymmärtänyt, että siementen kuorta pitäisi ensin rikkoa jotenkin (vaikka rouhimalla), jotta ravintoaineet imeytyisivät elimistössä. Pelkkä liotus muodostaisi vain kuituhyytelöä. Kuitu toki on hyväksi, mutta muuta ei tällöin irti saisi siemenistä.

Ja tarkoitin tietysti rouhimista ENNEN liotusta. Ilman liotusta chiaa ei varmaankaan kannata syödä, sillä se imee itseensä paljon nestettä (kuten pellavansiemenet).

Vierailija

Ottakaa suoraan se roaccuttan kuuri. Helpommalla ja halvemmalla pääsette. Syötte 3kk kuurin niin sen jälkeen ei pukkaa enää finnejä. Noissa luontaistuotteissa on se, et kun niiden käytön lopettaa, alkaa naama kukkimaan uudestaan sen jälkeen.

Aamupirtelö tavaksi

Täällä myös käytössä chian ja hampun siemenet ja ihossa huomattu selkeä muutos parempaan! Siemenet hankin ihan Prismasta luomulaatuisina, tarjouksessa kun olivat, ja aamulla liotan ne veteen/mehuun/riisimaitoon, jonka pohjalta teen "pirtelön" OBH Nordicin "pullopirtelökoneella". Samalla tulee syötyä kasviksia ja hedelmiä, sillä lisään niitäkin mukaan. Chiansiemenissä on muuten kehuttu olevan paljon proteiinia sekä enemmän kuitua kuin pellavansiemenissä, mikä on erittäin hyvä vatsalle sekä suolistolle. Niissä on kuulemma myös runsaasti Omega-rasvahappoja. Todellista superfoodia siis lienevät, eikä makukaan ole paha (eivät kai ne maistu miltään, ainakaan minun mielestä).

Vierailija

Ei minulla mitään ihomuutoksia ole. Teen pirtelön aamuisin ja siihen tulee mm. noita siemeniä. Vitamiinien ja hivenaineiden vuoksi olen alkanut tehdä terveyspirtelöä ja muutakin hyvinvointia edistävää, esim. raakaravintoa lounaalla. Finnejä on menkkojen aikaan, kuten siis aina ennenkin. Selitätkö, kuinka ne siemenet ihoon vaikuttaa.

Reilu kolmikymppinen

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun kerroit, täytyy heti alkaa kokeilemaan!

t. toinen akneaikuinen

Täällä toinen akneaikuinen (10 v. aknea takana), joka löysi avun OptiMsm-jauheesta! Chiaa käytän myös sen pari ruokalusikallista päivässä, mutta suurimman muutoksen uskon aiheuttaneen tuo Puhdistamon OptiMsm sekä ehkä myös ravinnehiiva, jota aloin syömään aamuisin munakkaan päällä. Iho on parempana kuin vuosikymmeneen! Ei näppylän näppylää :) Suosittelen kokeilemaan, sillä ei ole hinnalla pilattu tuote. Kannattaa olla kärsivällinen, sillä käytön aloitin elokuussa (n. teelusikallinen jauhetta itsepuristettuun appelsiinimehuun sekoitettuna) ja nyt pari viikkoa iho ollut priimakunnossa. Ei kannata siis antaa periksi, vaikka muutamaan viikkoon ei iho osoittaisikaan isoja parantumisen merkkejä.

Tsemppiä kokeiluun! Toivottavasti saat ihosi kuntoon. Akne on niin inhottava vaiva varsinkin näin pitkäaikaisena riesana :/

Vierailija

Hienoa että jollain auttaa! Itselläni ei koskaan ollut iho-ongelmia, mutta on ihmisiä joilla on! Luonnollinen vaihtoehto - ehdottomasti kannattaa kokeilla!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla mitään ihomuutoksia ole. Teen pirtelön aamuisin ja siihen tulee mm. noita siemeniä. Vitamiinien ja hivenaineiden vuoksi olen alkanut tehdä terveyspirtelöä ja muutakin hyvinvointia edistävää, esim. raakaravintoa lounaalla. Finnejä on menkkojen aikaan, kuten siis aina ennenkin. Selitätkö, kuinka ne siemenet ihoon vaikuttaa.

Kyllähän omegarasvahappojen on todettu auttavan iho-ongelmiin ja chiansiemenissä on runsaasti ko. rasvahappoja, joten ehkä parempi iho selittyy sillä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa suoraan se roaccuttan kuuri. Helpommalla ja halvemmalla pääsette. Syötte 3kk kuurin niin sen jälkeen ei pukkaa enää finnejä. Noissa luontaistuotteissa on se, et kun niiden käytön lopettaa, alkaa naama kukkimaan uudestaan sen jälkeen.

Roaccutan on myrkkyä. "Luontaistuotteet" eli siis terveellinen ravinto sen sijaan on osa terveellistä ravintoa eikä niiden käyttöä tarvitse tai edes kannata lopettaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat