Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea riita tyttöystävän kanssa

Vierailija
31.10.2015 |

Seurustelua on takana pari kuukautta. Tuli jostain syystä puheeksi se, mitä tehtäisiin jos ehkäisy pettää. Mulla on aina ollu periaatteena että vastuu kannetaan ja raskauksia ei noin vain keskeytetä. Muut saa toki tehdä ihan mitä lystää, mutta mun lapsia ei abortoida.

Sanoinkin tyttöystävälleni, että vahinkolapsistakin otetaan vastuu ja että en voisi ikinä seurustella sellaisen naisen kanssa, joka abortoi lapseni. Voin sitten vaikka kasvattaa sen yksin, mutta en voi antaa anteeksi saati jatkaa suhdetta jos lapseni viedään minulta. 

Tässä on nyt kauhea sota meneillään. Tyttöystäväni mielestä minun pitäisi tukea hänen päätöstään aina. Millä ihmeellä saan hänet ymmärtämään, että jokaisella on omat ajatuksensa näistä eikä hän voi vaatia minua olemaan jotain muuta kuin olen?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, ikinä pystyisi olemaan suhteessa ihmisen kanssa, jonka mielestä lapsen tapattaminen on ok. Asia erikseen on sitten sikiö, joka niin pahasti vammautunut, että eliinjäämismahdollisuuksia ei ole tai henkeä uhkaava riskiraskaus äidille tms.

Perustin perheen sitten sellaisen puolison kanssa, joka jakaa saman arvomaailman kanssani.

Ap, mieti tarkkaan, onko teillä aidosti mahdollisuuksia yhteiseen tulevaisuuteen ja onnelliseen parisuhteeseen.

Vierailija
62/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee, mies minun makuuni:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä? Ja seurutelua 2kk takana, ei silloin panopuuhien välttämättä tarvi vielä kuulua kuvioihin ollenkaan...

Vierailija
64/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa muuten taas huomaa sen, kuinka monille seksi=yhdyntä. Tasan tarkkaan seksiä voi harrastaa ilman raskauden pelkoa. Tuntuu vain olevan turhan haastavaa monille, kun ovat tottuneet siihen, että ainoaa seksiä on se munan tunkeminen pilluun :D

Muutenkin ihme mielensäpahoittajia tässä ketjussa. Olen samaa mieltä, että ap:n ja tyttöystävänsä olisi aiheellista keskustella vakavasti suhteen jatkumisesta. Erokaan ei välttämättä ole huono vaihtoehto. Mikä sen ääneen sanomisessa on niin kamalan paheksuttavaa?

Minulle seksi = yhdyntä enkä näe tässä mitään väärää. En nimittäin nauti ollenkaan esim suuseksin vastaanottamisesta. Joten minä en voi harrastaa seksiä ilman raskauden pelkoa, koska en nauti muunlaisesta seksistä kuin yhdynnästä. En saa nautintoa klitoriksen suorasta koskettelusta, vaan nimenomaan siitä miltä yhdyntäliikkeet tuntuvat. Ihmiset ovat erilaisia. Itse en aborttia tekisi.

Olet tässä suhteessa kohtuullisen harvinainen poikkeus, joka tästä samasta asiasta aiemmin keskusteltaessa on tullut monasti esille.

Vierailija
65/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa muuten taas huomaa sen, kuinka monille seksi=yhdyntä. Tasan tarkkaan seksiä voi harrastaa ilman raskauden pelkoa. Tuntuu vain olevan turhan haastavaa monille, kun ovat tottuneet siihen, että ainoaa seksiä on se munan tunkeminen pilluun :D

Muutenkin ihme mielensäpahoittajia tässä ketjussa. Olen samaa mieltä, että ap:n ja tyttöystävänsä olisi aiheellista keskustella vakavasti suhteen jatkumisesta. Erokaan ei välttämättä ole huono vaihtoehto. Mikä sen ääneen sanomisessa on niin kamalan paheksuttavaa?

Minulle seksi = yhdyntä enkä näe tässä mitään väärää. En nimittäin nauti ollenkaan esim suuseksin vastaanottamisesta. Joten minä en voi harrastaa seksiä ilman raskauden pelkoa, koska en nauti muunlaisesta seksistä kuin yhdynnästä. En saa nautintoa klitoriksen suorasta koskettelusta, vaan nimenomaan siitä miltä yhdyntäliikkeet tuntuvat. Ihmiset ovat erilaisia. Itse en aborttia tekisi.

Olet tässä suhteessa kohtuullisen harvinainen poikkeus, joka tästä samasta asiasta aiemmin keskusteltaessa on tullut monasti esille.

Tässä vielä samasta saman henkilön kanssa:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2432002/seksi_on_muutakin_kuin_yhdyntaa

Vierailija
66/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään harvinainen poikkeus. On paljonkin naisia, jotka eivät välitä suu-tai anaaliseksistä. Monikaan ei saa nautintoa myöskään _pelkästä_klitoriksen hieromisesta vaan tarvtisee lisäksi penetraation. Sitten on niitä, joille klitoriksen hierominen ei tuo mitään lisää tai tunuu jopa vastenmieliseltä. Joten on paljonkin ihmisiä joille seksi=yhdyntä, eikä tässä ole mitään väärää tai epänormaalia. Sehän just on normaalia, että kun tekee vagina kouristelee ja vaatii täytettä niin silloin sinne se penis työnnetään. Olisi hassua tuossa tilanteessa hipelöidä klittaa kun kolo vaatii täytettä.

Vierailija
67/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko jotenkin uhaksi sen, että jotkut naiset eivät halua suuseksiä? Onko sun mies esim valittanut, että vaadit häneltä nuolemista, vai mistä kiikastaa? Pelkäätkö, että naiset jotka nauttivat yhdynnästä, olisivat jotenkin suositumpia miesten keskuudessa vai mistä nyt oikein kiikastaa?

Vierailija
68/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kyllä malliesimerkki siitä, kuinka pysytään aiheessa. *taputtaa kaikkia osallistuneita olalle*

Vierailija
69/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko jotenkin uhaksi sen, että jotkut naiset eivät halua suuseksiä? Onko sun mies esim valittanut, että vaadit häneltä nuolemista, vai mistä kiikastaa? Pelkäätkö, että naiset jotka nauttivat yhdynnästä, olisivat jotenkin suositumpia miesten keskuudessa vai mistä nyt oikein kiikastaa?

Ja eihän sitä tartte harrastaa seksiä kuin yhden miehen kanssa elämänsä aikana, jos haluaa seksiä harrastaa. Ja onneksi on miehiä, jotka eivät vaadi että saavat antaa naiselle suuskeksiä tai panna perseeseen.

Vierailija
70/75 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olemme poikaystävän kanssa asiasta samaa mieltä. Jos pamahdan paksuksi, teen abortin. Lapset ovat ajankohtaisia ehkä 35-vuotiaana, jos silloinkaan.

Vierailija
71/75 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan Ap oikeasti olla mies...

Ei, ap on Timo Soini..

Vierailija
72/75 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi asia on se, että raskaana olisi ko. tapauksessa tyttöystävä et sinä. Hän loppupeleissä omasta kehostaan päätöksen tekee. Tottakai asiasta on hyvä keskustella ja pitääkin, mutta yritä sinakin ymmärtää sitä toista näkemystä,  samalla tavalla kuin pyydät tyttöystävääsi tekemään.

Vierailija
73/75 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näistä asioista pitäisi keskustella jokaisen suhteen alussa, ja jos arvot eivät kohtaa ja/tai kompromissia ei löydy, se voi valitettavasti olla suhteen loppu. Itse tiedän etten tekisi aborttia jos ehkäisy pettäisi, joten koin reiluksi kertoa sen poikaystävälleni heti suhteen alussa. Poikaystävä taas ajattelee, että tässä elämäntilanteessa ei haluaisi lasta, ja olisi siis abortin kannalla jos nyt tulisin raskaaksi. Keskustelimme sitten tästä ja sanoin, että hän näkee joka ilta minun syövän e-pillerini, ja jos 0.3% matalasta riskistä huolimatta tulisin raskaaksi, niin pitäisin lapsen. Jos mies aivan ehdottomasti haluaa varmistaa ettei lasta vahingossakaan tule, niin käyttäköön sitten kondomeja lisäksi, ja jos se 0.01% riskikin on liikaa, niin sitten ei voi harrastaa seksiä, koska jos vahinko tapahtuisi minulla olisi lopullinen päätösvalta kehostani ja aborttia en tekisi. Poikaystäväni tietää tämän, ja on hyväksynyt tuon pikkuruisen riskin ottaa. 

Ap:lla tilanne on kuitenkin toisinpäin, mikä on vaikeampaa. Mies ei voi pakottaa naista aborttiin, muttei myöskään olemaan ottamatta aborttia. Joko pidätte hyvän huolen ehkäisystä ja toivotte ettette joudu kohtaamaan tilannetta tai päätätte nyt, että vaikka ette ikinä joutuisikaan päätöstä tekemään on kyseessä liian suuri ero arvomaailmoissa ja suhde ei toimi. 

Vierailija
74/75 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosiasia on se, että nainen kantaa mahdollisen raskautumisen tapahtuessa lapsen sisällään. Ei-toivotun lapsen kantaminen, synnyttäminen ja varsinkin kasvattaminen voi olla erittäin traumaattista ja mielestäni sinun pitäisi ottaa se asia huomioon.
Lyhyesti sanottuna: Suihkiessasi siittiösi toisen ihmisen sisälle, luovut samalla oikeudesta päättää niiden kohtalosta tulevaisuudessa jos ne sattuvat aiheuttamaan vahingon. Ainoa asia, mitä voit tehdä on olla päästämättä näitä potenttiaalisia lapsiasi sellaiseen paikkaan, jossa niiden kohtalo saattaa olla abortoituminen.

Vierailija
75/75 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap erittäin hyvin. Kävimme oman poikaystäväni kanssa saman keskustelun suhteen alussa. Meillä mies uskoo samalla tavalla kuin sinä, itse keskustelun alussa en osannut sanoa vielä mitään. Mieheni on ulkomaalainen, ja hän kertoi suoraan, että hänen kulttuurissaan aborttia ei hyväksytä kuin harvoissa tapauksissa. Hän ei voisi antaa minulle anteeksi, jos abortoisin täysin terveen lapsen ilman painavaa syytä. Se olisi suhteemme päätös. Kävimme läpi erilaisia mahdollisia skenaarioita. Tässä muutamia esimerkkejä: 1. Jos tulisin raskaaksi nyt, olisin äiti 22-vuotiaana ja opintoni jäisivät ainakin vuodeksi kesken. Ylikin, koska en haluaisi laittaa lasta päiväkotiin vuoden ikäisenä. Minulle on tärkeää, että valmistun koulusta ajallaan ja pääsen työelämään, jotta voin säästää mahdollista tulevaa perhe-elämää varten. 2. Jos tulisin raskaaksi lähitulevaisuudessa (vaikka kahden kolmen vuoden sisällä), joutuisimme luopumaan monista yhteisistä projekteista, kuten muutosta ulkomaille työn vuoksi. 3. Molemmat ovat vuorotyössä, miten tasapainoilla työn ja perhe-elämän kanssa? Varsinkin, kun olisi tärkeää vastavalmistuneina saada työkokemusta. Sekä vakituisen työn, joka turvaisi äitiysloman. 

Mietin asiaa pitkään ja hartaasti mielessäni. Tulin lopputulokseen, että en kyllä pystyisi itsekään tekemään aborttia, jos tilanne tulisi eteen. Mieheni on kuitenkin vasta valmistunut ja työelämässä, minä voisin kuitenkin suorittaa koulun loppuun sitten välivuodenkin jälkeen. Tilanne olisi tietenkin tiukka, mutta ei mahdoton. Yhdessä kuitenkin päätimme, että jos joskus raskaaksi tulen (vahingosta tai yrityksestä), emme voisi pitää lasta, joka olisi vakavasti vammainen tai uhkaisi minun henkeäni. Vain näissä rajatapauksissa joutuisimme tekemään sen vaikean päätöksen, eli hakemaan apua klinikalta. Ja myöskin siinä tilanteessa, jos minut raiskattaisiin. Itse asiassa minut on teini-ikäisenä raiskattu, ja kyllä heti tiedän sanoa, että sellaisesta tilanteesta syntyvää vauvaa en voisi pitää. Eihän se olisi lapsen vika, tiedän, mutta useista syistä en vaan kykenisi siihen. Muuten yhteinen päätös on, että aborttia emme tee, vaan lapsi olisi tervetullut elämiimme. Suosittelen, että käyt keskustelun tyttöystäväsi kanssa. Ja muista, ettet syyllistä häntä hänen ajatuksistaan, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Mutta jos kompromissia ei löydy, ero on hyvinkin mahdollinen vaihtoehto. Koska jos vahinko oikeasti kävisi, pystyisitkö elämään sen ajatuksen kanssa, että lapsesi abortoitiin? Kannattaa oikeasti miettiä asia läpi nyt, kun siihen on tilaisuus. Toivottavasti ratkaisu löytyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä