Kauhea riita tyttöystävän kanssa

Vierailija

Seurustelua on takana pari kuukautta. Tuli jostain syystä puheeksi se, mitä tehtäisiin jos ehkäisy pettää. Mulla on aina ollu periaatteena että vastuu kannetaan ja raskauksia ei noin vain keskeytetä. Muut saa toki tehdä ihan mitä lystää, mutta mun lapsia ei abortoida.

Sanoinkin tyttöystävälleni, että vahinkolapsistakin otetaan vastuu ja että en voisi ikinä seurustella sellaisen naisen kanssa, joka abortoi lapseni. Voin sitten vaikka kasvattaa sen yksin, mutta en voi antaa anteeksi saati jatkaa suhdetta jos lapseni viedään minulta. 

Tässä on nyt kauhea sota meneillään. Tyttöystäväni mielestä minun pitäisi tukea hänen päätöstään aina. Millä ihmeellä saan hänet ymmärtämään, että jokaisella on omat ajatuksensa näistä eikä hän voi vaatia minua olemaan jotain muuta kuin olen?

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Sä oot typerä mies. Naisella on jumalauta oikeus päättää mitä kehollaan tekee. Mä niin toivon että tyttöystäväs heittää sut mäkeen, ja ettii paremman miehen. Itse en meinaa kattelis päivääkään.

Vierailija

No eipä siinä mitään, tyttöystäväsi on eri mieltä kuin sinä. Miksi siis olette vielä yhdessä kun näkemyksenne eroavat noin pahasti? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sä oot typerä mies. Naisella on jumalauta oikeus päättää mitä kehollaan tekee. Mä niin toivon että tyttöystäväs heittää sut mäkeen, ja ettii paremman miehen. Itse en meinaa kattelis päivääkään.

Saahan se päättää, mutta mulla on myös oikeus lapseeni eikä sun kaltaiset idiootit voi sitä viedä millään "naisen oikeus" -puheilla. Ihan niin kuin miehillä ei voisi olla rakkautta syntymätöntä lasta kohtaan? Jos mun tyttöystävä menee abortin tekemään, niin suhde on siinä. Se on mun toimintamalli.

ap

Vierailija

Tuo on kyllä sen luokan asia, että siitä pitää keskustella ennenkuin seksiä harrastetaan edes sitä yhtä kertaa. Ehkäisy kun voi pettää jo ekalla kerralla.

Vierailija

Et välttämättä saa häntä ymmärtämään kantaasi, sillä monet pitävät aborttia pikku juttuna ja naisen kiistattomana oikeutena tapauksesta riippumatta. Älä kuitenkaan anna periksi tai luovu mielipiteestäsi, sillä sinulla todellakin on oikeus ajatella noin!

Suhteenne on myös vielä niin tuore, eli kannattaa kuulostella osuvatko arvot muuten kohdilleen vai olisiko syytä etsiä paremmin itselle sopiva kumppani. Valitettavasti sinun täytyy myös henkisesti ymmärtää ja hyväksyä se tosiasia, että nykylainsäädännön mukaisesti tyttöystävä voi abortoida teidän yhteisen vauvanne vastoin tahtoasi, etkä voi asialle mitään.

Meilläkin abortti oli suhteen alussa yksi kynnyskysymys (minä en hyväksy, mies hyväksyy), mutta me saimme asian keskusteltua ja mies hyväksyi minun kantani ja ymmärsi, mitä te suhteessa tarkoittaa.

Vierailija

Naisella on toki oikeus määrätä kehostaan, ei ketään voi pakottaa kantamaan ja synnyttämään lasta ja ottamaan kaikkia niitä riskejä. Vaikka pahalta se minustakin tuntuu, että toisella vanhemmalla ei siinä ole oikeuksia juuri lainkaan, velvollisuuksia vain. Tiedäthän, mies ei saa vaatia tekemään aborttia, mutta elarit kyllä on maksettava. Eikä saa lastansa pitääkään, jos nainen toisin päättää.

Itse luultavasti eroaisin tilanteessasi. Ehkäisystä huolehtimalla vahinkoraskaus on aika epätodennäköinen, mutta aina seksiä harrastaessa mahdollista. Ja eroavista näkemyksistä johtuen se voisi olla tavallista rajumpi paikka teille molemmille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No eipä siinä mitään, tyttöystäväsi on eri mieltä kuin sinä. Miksi siis olette vielä yhdessä kun näkemyksenne eroavat noin pahasti? 

No tämä tuli nyt ekan kerran ilmi ja pitää miettiä asiaa. Eka pitäisi saada jotenkin keskusteluyhteys tuohon kauniimpaan osapuoleen. Lähti vaan huutaen pois kämpästä ja sanoi menevänsä äitinsä luokse. Puheluihin ei vastaa.

Vierailija

Tämä on niin perustavaa laatua oleva kysymys että tästä on mahdoton kompromissia tehdä. Valitettavasti. Naisella on oikeus päättää omasta kehostaan ja siitä kokeeko itsensä valmiiksi äidin rooliin  ja sinulla on oikeus periaatteeseesi. Täytyy toivoa ettei vahinkoa käy.

Vierailija

Teillä on tässä sitten ensimmäinen vakava näkemysero käsillä ja nyt täytyy miettiä miten voitte jatkaa. Valitettava tosiasia on että tyttöystävä vetää tässä pitemmän korren ja sun on se hyväksyttävä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä saa häntä ymmärtämään kantaasi, sillä monet pitävät aborttia pikku juttuna ja naisen kiistattomana oikeutena tapauksesta riippumatta. Älä kuitenkaan anna periksi tai luovu mielipiteestäsi, sillä sinulla todellakin on oikeus ajatella noin!

Suhteenne on myös vielä niin tuore, eli kannattaa kuulostella osuvatko arvot muuten kohdilleen vai olisiko syytä etsiä paremmin itselle sopiva kumppani. Valitettavasti sinun täytyy myös henkisesti ymmärtää ja hyväksyä se tosiasia, että nykylainsäädännön mukaisesti tyttöystävä voi abortoida teidän yhteisen vauvanne vastoin tahtoasi, etkä voi asialle mitään.

Meilläkin abortti oli suhteen alussa yksi kynnyskysymys (minä en hyväksy, mies hyväksyy), mutta me saimme asian keskusteltua ja mies hyväksyi minun kantani ja ymmärsi, mitä te suhteessa tarkoittaa.

Totta, tää voi olla kynnyskysymys lopulta. Pitäis nyt vaan eka onnistua jotenkin järkevästi keskustelemaan. Lähtökohta ei voi olla se, että mun pitää tukea päätöstä, joka on omia arvojani vastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä yhteisymmärrys teillä noin niin kun käytännössä toimii? Sinä siis pidät aina lapsen, joten oletko lupautunut kasvattamaan lapsen yksin, ilman elareitakaan?

ap

Vierailija

Mun mielestä teillä on liian suuri näkemysero. Hyvä että otit puheeksi. Kannattaakohan teidän jatkaa suhdetta? En usko että itse voisin jatkaa sellaisen miehen kanssa, jolle ei sopisi että vahingosta huolehdittaisiin (ihan elävänä yksilönä).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En kattelis päivääkään ämmää jonka mielestä se lapsen hankinnan päätös on ainoastaan hänen päätös. Toivon että miehesi heittää tuollaisen horon pellolle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat