En ymmärrä miksi jotkut pitävät pizzasta

Vierailija

Kämppis tilasi itselleen perhepizzan ja kokiksen. Siinä se sitten mässytti sitä. Hajukin jo etoi. Sellainen tunkkainen grillin haju. Rasva valui käsiä ja naamaa pitkin. Ja tuosta "makuelämyksestä" se maksoi vähän päälle 20 euroa! Tuolla rahalla ostaisi monelle päivälle lohta ja raikasta salaattia.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

No aina harva istellensä yksin perhepizzaa ostaa. Perus pitsa maksaa sellaisen 7 euroa. Vitosellakin voi saada lounas aikaan. Ihan kiva joskus sellanen on tilata, vaikka parempi olo siitä kalasta tulee. Aina ei jaksa laittaa ruokaa ja pitsa on hyvää.

Vierailija

Mä syön pizzaa n. kolme kertaa viikossa. En vain parempaa tiedä! Täytteet ja ostopaikka vaihtelevat. 

Paljon syön pakastepizzaakin. Niiden laatu on viime vuosina parantunut huimasti. Esim. niinkin vaatimattomalta kuulostava tuote kuin Pirkan kiviuunipizza on aivan mainio valinta hinta-laatu -suhteeltaan. 

Kyllä mä siitä lohestakin tykkään, salaatteista en yhtään välitä. Syön vain näön vuoksi joskus seurassa. 

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:

Kämppis tilasi itselleen perhepizzan ja kokiksen. Siinä se sitten mässytti sitä. Hajukin jo etoi. Sellainen tunkkainen grillin haju. Rasva valui käsiä ja naamaa pitkin. Ja tuosta "makuelämyksestä" se maksoi vähän päälle 20 euroa! Tuolla rahalla ostaisi monelle päivälle lohta ja raikasta salaattia.

Kuulosti herttaiselta. Olisit suudellut niitä kämppiksen rasvaisia huulia ja kysynyt pikkutytön äänellä josko sinäkin saisit maistaa.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Itse tehtynä pizza ei mitenkään hirveän kallista ole, ja toisaalta silloin myös erittäin hyvän makuista. Kyllä mä pidän jopa opiskelijabudjetillani ainakin kerran kuukaudessa sen mättöpäivän että teen vähän rasvaisempaa pizzaa. Ei pää kestäisi jos pitäisi kokoajan sniiduilla ja elää mahollisimman terveellisesti siihen päälle.

Vierailija

ihan evoluution kannalta hyödyllisistä syistä ihmisestä on kehittynyt perso ravinnolle, joka sisältää runsaasti kaloreita, kuten rasva ja sokeri. ne vain maistuvat ihmiselle hyvälle, koska ihminen on rakentunut niin. itsekkin vedät rasvaista kalaa, mutta jeesustelet itsellesi ja muille sillä kuinka se on terveellistä ja saat tästä jotain mystistä mielihyvää, joka on sitten sinun juttusi.

Vierailija

Mä en kassiloheen koske. Se ontäynmä väriaineita, pestisidejä ja antibiootteja. Lisäksi kalat kasvatetaan niin pienissä sumpuissa, että ne eivät mahdu kunnolla liikkumaan ja niitä kuolee suuri osa jo altaaseen.

Vierailija

Pizzan rasvaisuus on päällisistä kiinni. Kasviskunnan tuotteita, rasvatonta kinkkua tomaattikastike ilman öljyä.... juustoa niukasti. 

Aika pro kyllä pitää olla, jos perhepizzan syö yksinään? Kai siitä seuraavaksi päiväksi jäi kuitenkin?

Vierailija

Itsekään en voi sietää suomalaisia rasvalättyjä. En pizzerioita, en pakastepizzoja, en kotonatehtyjä jauhelihapizzoja joissa puoli kiloa lihaa ja juustoraastetta päällä, en roiskeläppiä.

Mutta oikea, laadukas italialainen pizza on aivan eri ruoka ja todella hyvää. Ohuen ohut pohja ja todella sellainen, päällä vain vähän täytteitä ja vain vähän tuoretta mozzarellaa (pallomozzarellaa ei tod raastetta). Esimerkiksi keko tuoretta ruccolaa, parmankinkkua ja parmesanjuustoa, jotka kaikki laitetaan ssiis paiston jälkeen pizzan päälle. Hyvä aito italialainen Margeritakin on pizzojen kuningtar, vaikkei siinä ole muutakuin vähän tomaattikastiketta, vähän pallomozzarellaa ja pri hassua basilikan lehteä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse tehtynä pizza ei mitenkään hirveän kallista ole, ja toisaalta silloin myös erittäin hyvän makuista. Kyllä mä pidän jopa opiskelijabudjetillani ainakin kerran kuukaudessa sen mättöpäivän että teen vähän rasvaisempaa pizzaa. Ei pää kestäisi jos pitäisi kokoajan sniiduilla ja elää mahollisimman terveellisesti siihen päälle.

Ei ole kallista kun itse tekee ja niinhän me tehdäänkin. Täytteeksi voi laittaa ihan mitä mieli tekee ja laitankin.

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulosti herttaiselta. Olisit suudellut niitä kämppiksen rasvaisia huulia ja kysynyt pikkutytön äänellä josko sinäkin saisit maistaa.

-Mies 29v + 1v-

Pervopedari on heränbyt luolastaan

Vierailija

Mmmmmm...pizzaaaaaaaaaa

Täytteeksi ilmakuivattua kinkkua, tomaattia ja vuohenjuustoa. Päälle tuoretta rucolaa. 😋🍕🍕🍕🍕🍕

Vierailija

Syön pizzaa, mutta harvoin. Kaupan lättyjä en ole syönyt varmaan kahteenkymmeneen vuoteen ja jostakin pizzapaikasta haettuja pizzoja syön ehkä kerran vuodessa. Kotona teemme pizzaa pari kertaa vuodessa. Ihan ok se on, mutta jos on muitakin vaihtoehtoja, niin yleensä ne ovat parempia. Harvoin syömme mitään muitakaan pikaruokia. En siis ihmettele ap:n ällötystä ollenkaan, tosin mun puolesta muut saavat syödä roskaa niin paljon kuin maha vetää. Omapahan on ongelmansa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat