Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13v tyttö syö liikaa, laitoin rajat

Vierailija
31.10.2015 |

Olen hänen äitipuolensa. Kolussa kun kerran syö ruuan niin ei tarvitse heti kotiin tullessa vinkua leipää ja muuta. klo 17. syömme kaikki yhdessä mutta 13v yrittää pitkin iltaa närppiä keksejä, kaakaota ja muuta lihottavaa. Isänsä tämän sallisi mutta minä en, nuoren tytön elämää ei pilata sillä että hänestä tehdään läski. Tyttö oli ensin sitä mieltä että inhosi minua mutta nykyään tykkää, ehdottaa aina että mennään lenkille tai jumppan. Ja olen opettanut hänelle myös terveellisiä välipaloja.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivässä olis hyvä syödä se 5-6 kertaa.

Tätä mantraa hoetaan kuin jumalan sanaa nykyään. Mikä siinä on hyvää, että ei koskaan ole tervettä kunnon nälkää? Jos kuusikin kertaa syö päivässä, niin koko päivähän on yhtä puputtamista, sen suunnittelua, valmistelua ja ruoka ikään kuin koko ajan mielessä. 

Meillä syödään kolme kertaa päivässä ja hyvin menee... Myös teinit siis. 

Kunnon nälkä aiheuttaa sen, että syö enemmän kuin pitäisi syödä. Siksi iltapäivällä pieni kourallinen pähkinöitä (ei tarvitse erikseen valmistaa tai suunnitella) varmistaa sen, että varsinaisella aterialla ei ahmita. Aika moni vain 3 krt/vrk syövä on lihava siksi, että ei osaa säädellä syömistään.

Tarkentaisitko, mitä tarkoitat, että harvoin syöjä ei osaa säädellä syömisiään.

Kovassa nälässä tulee syötyä enemmän kuin tarvitsee. Pieniä välipaloja kun syö, niin ei tule nälkä, eikä päivän aikana tule syötyä niin paljoa kuin harvoin syödessä.

Vierailija
22/28 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mantraa hoetaan kuin jumalan sanaa nykyään. Mikä siinä on hyvää, että ei koskaan ole tervettä kunnon nälkää? Jos kuusikin kertaa syö päivässä, niin koko päivähän on yhtä puputtamista, sen suunnittelua, valmistelua ja ruoka ikään kuin koko ajan mielessä. 

Kunnon nälkä aiheuttaa sen, että syö enemmän kuin pitäisi syödä. Siksi iltapäivällä pieni kourallinen pähkinöitä (ei tarvitse erikseen valmistaa tai suunnitella) varmistaa sen, että varsinaisella aterialla ei ahmita. Aika moni vain 3 krt/vrk syövä on lihava siksi, että ei osaa säädellä syömistään.

Tarkentaisitko, mitä tarkoitat, että harvoin syöjä ei osaa säädellä syömisiään.

Kovassa nälässä tulee syötyä enemmän kuin tarvitsee. Pieniä välipaloja kun syö, niin ei tule nälkä, eikä päivän aikana tule syötyä niin paljoa kuin harvoin syödessä.

Ei harvoin syöjä ole kovassa nälässä. Hän syö sellaista ruokaa, joka pitää kylläisenä. Eikä annosten tarvitse olla suuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin myös tätä mieltä ennen ja nyt laihdutan ja se 5 kertaa on välttämätön, että jaksan. Terveellistä ruokaa tarvii sen 5 kertaa päivässä, epäterveellinen riittää pidemmälle, mutta itseäni ainakin se lihotti. Toki kasvava lapsi on eri asia. Minä söin ainakin lihapiirakoita koulun jälkeen ja vanukkaita ja muuta hiilarimössöä ja olin hoikka. Tosin siskoni alkoi lihomaan, mutta syynä kuulemma suklaapatukat joita salaa osti koulun jälkeen. Ei siis se ruoka vaan ne herkut.

Vierailija
24/28 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin myös tätä mieltä ennen ja nyt laihdutan ja se 5 kertaa on välttämätön, että jaksan. Terveellistä ruokaa tarvii sen 5 kertaa päivässä, epäterveellinen riittää pidemmälle, mutta itseäni ainakin se lihotti. Toki kasvava lapsi on eri asia. Minä söin ainakin lihapiirakoita koulun jälkeen ja vanukkaita ja muuta hiilarimössöä ja olin hoikka. Tosin siskoni alkoi lihomaan, mutta syynä kuulemma suklaapatukat joita salaa osti koulun jälkeen. Ei siis se ruoka vaan ne herkut.

Ei terveellistä ruokaa tarvitse viittä kertaa päivässä. Toki, jos terveellisenä pitää jotain kevyt-mukaruokaa, niin joutuuhan sitä syömään usein.

Vierailija
25/28 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on aivan päinvastoin. Terveellinen ruoka pitää nälkää. Ehkä tarkoitat terveellisellä jotain salaatinlehtiä? Nimenomaan energiapitoinen, mutta ravintoköyhä ruoka ei pidä nälkää. 

Mutta kukin tavallaan. Laihdutuksessa voi olla erilaisia toimivia ateriarytmejä. Mutta jos ei ole tarvetta laihduttaa, niin pysyy siinä, minkä on hyväksi havainnut. Minulle se on tämä arkisin kolme kertaa ja vapaapäivinä yleensä kaksi. 

En sen kummemmin kyttää asiaa... toki tilanteen mukaan, jos on vierailuja ym. 

Vierailija
26/28 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Kuuleppa nyt, äitipuoli! Olet ihan niinkun siitä sadusta. Koulun jälkeen on TERVETTÄ, että on nälkä. Sä tuskin käyt nyt koulua, etkä voi tietää millaista ruokaa sielä on.(Tähän väliin: olen nyt seiskalla) Sinä äitipuoli, oiskohan aika kerrata niitä asioita, mitä opit terveystiedon tunnilla, jos siis opit mitään.😡

T: Se, joka ei siedä ilkeitä äitipuolia

Vierailija
27/28 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen tunnin välein on hyvä väli syödä jotain. Plus kasvava lapsi tarvitsee energiaa. 

3h pätee vain jos on 1-tyypin diabeetikko. Kaikille muille moinen laiduntaminen on täysin turhaa.

Ne personalrainerit jotka tuota  3h ehdottavat eivät ole suorittaneet ravitsemuksesta kunnon opintoja, vain jonkun kirjekurssin.

Vierailija
28/28 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla inskat sekaisin jos 5 kertaa päivässä  pitää syödä sen sijaan että käyttäisit sitä omaa rasvaasi.Aijai.