Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi oletetaan, että jos tykkää lapsista niin...

Vierailija

Minä pidän, etenkin vauva ikäisistä, ja olen aina pitänyt. Olen hoitanut ja vaihtanut vaippoja jne... Mutta miksi aina aletaan jauhaa "sulla taitaa olla vauvakuume"? Ja on sanottu "käsittelet lapsia tottuneesti ja otteet on varmat". Juu-u, mulle jo lapsena annettiin vauvoja syliin ja opastettiin kuinka pidetään sylissä. Mutta kun en halua omia lapsia! Aina sanotaan, "vielä ehdit tehdä lapsen, et ole vielä liian vanha". No täytin 40-v. nainen siis..Tänä vuonna tiputtanut painoa yli 30kg ja vartalo mukavassa kuosissa. Mun ajatukset on kaikessa muussa vaikka lapsista pidänkin. 

Kommentit (10)

Vierailija

Ihan samaa settiä kuin se että jos on lapsia niin pitää lapsista. Minulla on lapsia ja niitä rakastan. Kaikkien muiden rääkyvät ja tilaa vievät pennut niin ei kiitos. Miehen kanssa ei käydä edes kaupassa silloin kun lapsiperheet on eniten liikkeellä.

Vierailija

Jotkut eivät vain tajua lapsettomuuden olevan ihan oikea vaihtoehto. He ymmärtävät kyllä teoriassa, miten joku voi haluta jäädä ilman lapsia, mutta he eivät usko tuntevansa ketään vapaaehtoisesti lapsetonta henkilökohtaisesti. Vähän niin kuin homot joskus 60-luvulla: kyllähän niistä puhetta on, mutta ei minun kavereissani vaan ole yhtään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa settiä kuin se että jos on lapsia niin pitää lapsista. Minulla on lapsia ja niitä rakastan. Kaikkien muiden rääkyvät ja tilaa vievät pennut niin ei kiitos. Miehen kanssa ei käydä edes kaupassa silloin kun lapsiperheet on eniten liikkeellä.

Miksi hankit lapsia, jos et edes pidä lapsista? Minä en pidä kissoista, eikä tulisi kyllä mieleenkään hankkia kissaa. -2

Vierailija

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että en halua lapsia.
Mutta annas olla kun hoidan sisarusten/kavereiden lapsia, niin aina joku myhäilee tuota samaa "kohta sullekin tulee vauvakuume" -fraasia. 
Ei ole, ei tule. Osaan kyllä hoitaa lapsia ja mielelläni vietän aikaa niiden kanssa, mutta that's it. 

Vierailija

Kannattaisi olla mies ja huono lasten kanssa. Kukaan ei pääse syyttelemään ainakaan vauvakuumeesta, kun et halua edes pidellä kenenkään lasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankit lapsia, jos et edes pidä lapsista? Minä en pidä kissoista, eikä tulisi kyllä mieleenkään hankkia kissaa. -2

Minun lapset ei liity mitenkään lapsiin. Ne on ihmisiä toisin kuin muiden ihmisten vajaat apinat. En muista edes parhaiden ystävieni lasten nimiä tai ikiä. En edes sukupuolia. Lukumäärän juuri. Enkä kysy niistä kuulumisia. ne ei vaan ole. Omatkaan ystäväni ei ole kiinnostunut minun lapsistani tai tiedä nimiä. Eipä niistä koskaan puhutakkaan.

Vierailija

Joo, tuo on niin ärsyttävää! Mä pidän lapsista, työskentelen niiden parissa ja oikeasti tykkään työstäni. Siitä huolimatta mun mielestä on mukava palauttaa lapset vanhemmillensa.

Sama kavereiden lasten kanssa. Suurin osa on oikein ihania ja puuhaan heidän kanssa mielellään. En silti todellakaan haluaisi omaa. Tätä ei vaan voi oikein kukaan ymmärtää ja aina saan kuulla kyselyjä vauvakuumeesta, vaikka olen selkeästi ilmaissut haluttomuuteni omien lasten hankintaan.

Eniten ketuttaa,että mies pääsee pälkähästä näiden kyselyiden osalta. Miksi se on aina nainen, jota tällä asialla ahdistellaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset ei liity mitenkään lapsiin. Ne on ihmisiä toisin kuin muiden ihmisten vajaat apinat. En muista edes parhaiden ystävieni lasten nimiä tai ikiä. En edes sukupuolia. Lukumäärän juuri. Enkä kysy niistä kuulumisia. ne ei vaan ole. Omatkaan ystäväni ei ole kiinnostunut minun lapsistani tai tiedä nimiä. Eipä niistä koskaan puhutakkaan.

wut -2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wut -2

Enemmänkin What? tulee mieleen kun ihmiset alkaa selittää pennuistaan. Minä olen kiinnostunut henkilöstä itsestään en hänen kakaroistaan. Todella piinallista. Ex anopille selvisi että minulla on lapsia kun olin ollut hänen poikansa kanssa 3 vuotta ja yhden siitäkin naimisissakin. Ei sekään muuta kysynyt sitten. Ärsyttää käydä jossain lapsiperheessä kylässä kun ne kakarat pyörii siinä selittämässä kun ei tajuta että kun aikuiset puhuu niin lapset on hiljaa ja jossain muualla. Mieluiten tapaankin sitten kahvilla tai jossain.

Vierailija

Ihmiset nyt on vaan tyhmiä ja niputtaa kaiken yhteen kun aivokapasiteetti ei riitä. Jos sanot, että et pidä läskeistä miljonääreistä, niin kaikki läskit loukkaantuvat - nekin, jotka eivät ole miljonäärejä :) Varsinkaan tällaisilla keskustelupalstoilla ei osata pitää yksityiskohtia ja aiheita erillään, vaan kuljetaan loukkaantumassa kaikesta ja tekemässä maailmaasyleileviä oletuksia kaikesta. Mutta näköjään kasvokkaiselämässäkin sitten, jos sulla on todettu vauvakuume :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat