Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköisku pistorasiasta rv 32..

Vierailija

Pitääkö soittaa jonnekkin? Onkohan kaikki ok ja voiko tästä tapahtua jotain..?

Kommentit (12)

Vierailija

Remontin takia pistorasioista ne "suojat" irti ja olin laittamassa niitä takaisin ja koskin ruuviin jota olin laittamassa kiinni... Ap

Vierailija

Kyllä mä soittaisin. Vauvankin sydämen toiminta perustuu sydämen sähköiseen toimintaan ja kukapa sen tietää mitä tuo tekee vauvalle. Onko liikkunut/potkinut normaalisti?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No tuskin mitään hätää, kun siinä kirjottelet..

Tosta tietää että vauva on kunnossa? Ok.

Vierailija

Kähertyikö tukkasi, tunsitko palaneen käryä? Jos ei/et niin eipä hätää. Pienet räpsyt silloin tällöin saavat varovaisemmaksi, ei muuta.

Vierailija

Sen verran vainoharhainen olisin, että soittaisin vaikka päivystykseen tai synnytyosastolle. Ihan vaan oman mielenrauhani takia.

Vierailija

Ei mitään hätää jos vaan hipaisit johtoa etkä jäänyt siihen kiinni.

Pienetkin sähköiskut sinänsä ovat haitallisia, mutta eipä sille mitään enää voi kun tällin olet jo saanut.

Vierailija

kannattaa kyllä käydä tarkistamassa vauvan vointi. Sähköiskuthan voi aiheuttaa sisäisiä vammoja ja lisäksi vesi johtaa hyvin sähköä.

Vierailija

Oireet saattaa ilmaantua parinkin päivän viiveellä, joten kannattaa soittaa päivystykseen ja kysyä sieltä tarkempia ohjeita. Mutta tarkastele ennen vielä itse tilannetta: kumpaan käteen sait sähköiskun, onko kyseisessä kädessä voimattomuuden tunnetta, pistelyä ja/tai puristusvoiman heikkenemistä? Onko rytmihäiriötuntemuksia?

Vierailija

Vauva on kohdun suojassa lapsiveden ympäröimänä, eli käytännössä Faradayn häkissä, joten tuskin sai samaa sähköiskua. Varovaisuus tuskin vauvaa kuitenkaan haittaa, joten soita terveysneuvontaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat