Paljonko rahaa menee pikkukoiran ruokaan kuukaudessa?

Vierailija

Tosi tyhmää kädenvääntöä exän kanssa koiran hoidosta. 

Selitän tilanteen ehkä myöhemmin ketjussa, mistä riita on saanut alkunsa. Mutta, jos heitätte nyt arvioitanne, niin olen kiitollinen. 

Kyseessä viisikiloinen Havanna. Käsittääkseni on saanut kuivamuonaa, jonkin verran koiran pateita ja kotiruokaa. 

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla menee barffaajakoiralla 8kg n. 50€, riippuu miten syö. Vähän huonosti välillä. Ostan myös prismasta -30% lihoja sille ja ihmisbroitsku on välillä halvempaa kuin eläinkaupan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä n. 15€, syö kuivaruokaa. 

Ok, exä nimittäin vaatii neljää kymppiä kuussa. 

Koira jäi hänelle erossa suullisella sopimuksella. Nyt on keksinyt, että olen vastuussa koiran ruuista, koska koira on paperilla minun. 

Ihan siis kiusantekoa. Koira kuitenkin on ollut hänellä jo neljä vuotta eli aikamoinen lasku tulee neljästä kympistä kuussa. 

Toisaalta tuskin saa läpi näitä vaateitaan käräjillä, vaikka kovin nyt uhkailee. 

Vierailija

Meillä kaksi pikkukoiraa, syövät puoli desi kahdesti päivässä per koira, eli 2dl menee kuivaruokaa päivässä. Ostamme ruoan 2kg säkissä ja hinta on 17 euroa säkki. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä n. 15€, syö kuivaruokaa. 

Ok, exä nimittäin vaatii neljää kymppiä kuussa. 

Koira jäi hänelle erossa suullisella sopimuksella. Nyt on keksinyt, että olen vastuussa koiran ruuista, koska koira on paperilla minun. 

Ihan siis kiusantekoa. Koira kuitenkin on ollut hänellä jo neljä vuotta eli aikamoinen lasku tulee neljästä kympistä kuussa. 

Toisaalta tuskin saa läpi näitä vaateitaan käräjillä, vaikka kovin nyt uhkailee. 

Osta suoraan ne ruoat, älä anna käteistä. Eli mars kauppaan ja kiikutat kuivaruokasäkit eksälle.

Vierailija

Jos se on koiran suostunut ottamaan, saa maksaa ruoatkin. Ihme vääntöä. Pikkukoira syö niin vähän vaikka söisi kallistakin ruokaa. Meillä ostetaan 14 kg.n säkki kerralla ja riittää kauan kahdelle pienelle koiralle. Isompi säkki = halvempi kilohinta.

Vierailija

Meillä 2 alle 7kg koiraa. Meillä 15kg säkki kuivamuonaa (40€) kestää n 4-5kk. Sitten ostan esim lihaa. Olisko meillä ruoka kulut 20-30€ kk.

Vierailija

No siis mulla on 13kg koira, enkä kyllä mitenkään päin saa sen ruokaan menemään neljää kymppiä kuussa. Syö sentään Acanaa ja raakaa. Acana on aika hinnakasta ja joskus raakakin, riippuu mitä milloinkin on saatavilla.

Acanasäkki 11kg maksaa 70e ja sitä koira syö noin kolme kuukautta riippuen muun lisukkeen määrästä.

Eli ei noin pienen koiran ruokintaan mene neljään kymppiä kuukaudessa, ellei sitten ziwipeakia syötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee barffaajakoiralla 8kg n. 50€, riippuu miten syö. Vähän huonosti välillä. Ostan myös prismasta -30% lihoja sille ja ihmisbroitsku on välillä halvempaa kuin eläinkaupan.

mitä ihmettä sä sille syötät? Mulla menee raakaruokintaan joku 25e/kk ja koira on 11kg.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat