Pienten vauvojen äidit menossa pikkujouluihin?

Vierailija

Tekisi mieli mennä mutta vauva alle 5 kk ja rintamaidolla täysin..opettaisinko ottaan pullosta ihan siksi että voin mennä hyppyihin?onko törkeetä?autolla pitäsi tietty mennä ja ajoissa kotiin...

Kommentit (14)

Vierailija

No kyllä voit, kunhan lapsella on isä tai muu tuttu hoitaja sen aikaa.

On ihan hyväkin, että äiti saa käyä välillä ulkona ilman vauvaa, kunhan nyt ei ole jokaviikonloppuista.

Vierailija

...heh heh..eikun jätän sen pullon kanssa kölliin tohon lattialle,kai se nyt itte osaa sen verran hoitaa jo itseänsä??

Eiku oisko vinkkejä kuinka saada vauva syömään vielä tuossa iässä pullosta..en oo vielä ketään neljästä saanut pullosta syömään..vai olisko nokkamuki parempi tai koittaa hörpyttää..

Viimeksi kun olin taisin lypsää vähän.Oli muuten mukavaa kun tuli illalla kotiin ja oli tisiit niin täynnä että meinasi räjähtää kun olis yönyt paljon ja juonut lasin viiniä..:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Autolla pikkujouluihin, ehkä ei kannata.

No olen viimeisen 5 vuotta käynyt autolla pikkujouluissa..lasin viiniä otan ja syön ja sitten kotiin..:)

Vierailija

Tottakai voit ihan hyvällä omallatunnolla mennä, varsinkin jos saat vauvan huolimaan maidon pullosta/hörpyttämällä. 5kk kestää kyllä parin/muutaman tunnin poissaolon jos on turvallisessa hoidossa, ja sinullekin tekisi tuossa vaiheessa jo varmastikin hyvää saada omaa aikaa!

Itse olin ekan kerran ulkona pari tuntia kun vauva oli 3kk, seuraavan kerran 5kk ja nyt olin ensimmäistä kertaa koko yön poissa kun vauva täytti 10kk (oli isänsä kanssa kotona).

Vierailija

itse olen aina opettanut kummallekkin. Ihan sillä, että jos jotain sattuu niin rakkaat ei ole pulassa.
Toki iltamenot piristää mieltä, mutta monesti olin niissä sen tunnin ajan ja lähdin vauvan luokse. En vaan voinut olla erossa pienestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

itse olen aina opettanut kummallekkin. Ihan sillä, että jos jotain sattuu niin rakkaat ei ole pulassa.
Toki iltamenot piristää mieltä, mutta monesti olin niissä sen tunnin ajan ja lähdin vauvan luokse. En vaan voinut olla erossa pienestä.

No toi on kyllä ihan totta..vielä ei ole mitään ikinä sattunut mutta..

Sama juttu..siksi olen autolla kulkenut että olen päässyt aina ripeästi kotiin kun on tullut liian ikävä..syömään olisi kyllä kiva päästä ja hetkeksi juttelemaan työkavereiden kanssa..

Vierailija

Onhan se mukavaa äidinkin käydä välillä tuulettumassa. Jaksaasitten taas kotona panostaa arjen pyörityksen ja muihin perhe-elämän haasteisiin.  Hauskaa iltaa. :)

Vierailija

Kuinka epävarma voi ihminen olla että tuollaistakin täytyy kysyä? Luulin että tässä puhutaan pienten vauvojen äideistä. Ymmärtäisin kyselyn ja empimisen lähtemisestä jos vauvasi olisi alle kuukauden ikäinen. 

Kyllähän 5kk ikäisellä pitäisi jo olla aika säännölliset ruokailuajatkin ja siten olla tissistä erossa ainakin pari tuntia. Eli pitäisi olla mahdollista käydä kääntymässä pikkujouluissa ilman että edes tarvii pulloa antaa. Toki voi olla ihan järkevää kokeilla, että miten huolii pulloa, niin isällä on sitten luottavaisempi mieli jäädä vauvan kanssa kotiin kun tietää, että tarvittaessa voi antaa tuttipullon. Ja voithan esim. joutua yhtäkkiä vaikka lääkäriin tai mitä tahansa voi tapahtua. 

Suosittelen että isä kokeilee antaa sitä tuttipulloa, niin todennäköisemmin onnistuu. Meidän vauva veti pelkkää rintamaitoa ekat 6kk mutta silti ei ollut mitään ongelmaa joskus satunnaisesti juoda tuttipullosta. Ei tarvinnut siis mitenkään totuttaa vauvaa pullolle. Ekan kerran sai just 5kk iässä tuttipulloa ja joi ihan kuin olisi aina juonut pullosta.

Vierailija

Minä kävin ja kannatti! Vauva oli 5 kk ja ei tottunut pulloon juurikaan. Imetin topakasti ennen lähtöä ja lypsin maitoa yöksi. Sinä yönä oli jostain syystä jättänyt yöheräämisen väliin ja nukkui aamuun asti, jolloin olin jo kotona syöttämässä. Mutta tosi kivaa oli minulla ja ihana oli höpötellä työkavereiden kanssa pitkästä aikaa! Tästä on jo viisi vuotta aikaa eikä traumojen merkkejä lapsesta ole havaittu ;)

Vierailija

Juu tarttee ruveta tässä treenaan asiaa..täytyy ostaa tuttipullo ja nokkamukeja että voi koittaa mistä ottaa parhaiten..

Inhoan lypsämistä yli kaiken mutta tarttee pikkuhiljaa ottaa talteen.

Kyllä se kääntyminen yleensä mulle ainakin tarkoittaa sitä että reissussa menee tunteja kun onkin mukavaa ..että täytyy jotain syömistä jättää..

Ja kurttu pois otsalta..vähä vitsillä kysyin että kehtoisko sitä lähtee ja taas opettaa lapsi tuttipullolle sen takia..;) ei nyt ole niin vakavaa!

Vierailija

Vauvasi on aivan yhtä paljon isänsä lapsi kuin sinunkin lapsi. Olisi karmeaa, jos olisi tehnyt lapsen sellaisen miehen kanssa, jonka hoiviin ei uskaltaisi tämän omaa lasta jättää. Mene ihmeessä pikkujouluihin, jos sinusta siltä tuntuu. Monella jää vauva-aikoina menot väliin juuri käytännön ongelmien takia: ei jakseta säätää syömisen kanssa tai nukutaan mielummin rauhassa, jos on omaa aikaa. Jos intoa ja kiinnostusta tarpeeksi riittää, niin matkaan vaan, kyllä ne käytännön asiat aina jotenkin järjestyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vauvasi on aivan yhtä paljon isänsä lapsi kuin sinunkin lapsi. Olisi karmeaa, jos olisi tehnyt lapsen sellaisen miehen kanssa, jonka hoiviin ei uskaltaisi tämän omaa lasta jättää. Mene ihmeessä pikkujouluihin, jos sinusta siltä tuntuu. Monella jää vauva-aikoina menot väliin juuri käytännön ongelmien takia: ei jakseta säätää syömisen kanssa tai nukutaan mielummin rauhassa, jos on omaa aikaa. Jos intoa ja kiinnostusta tarpeeksi riittää, niin matkaan vaan, kyllä ne käytännön asiat aina jotenkin järjestyy.

Minusta ap:n viestissä ei sanottu, ettei uskalla isän hoiviin lasta jättää vaan ruokinnasta, joka on tähän mennessä hoidettu imettämällä.

Vierailija

Korviketta en ainakaan antaisi yhtä iltaa varten, jos muuten ei saa. Jos saisin lypsettyä tarpeeksi maitoa, niin saattaisin mennäkin. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat