apua imetykseen, alan olla epätoivoinen!

Vierailija

Vauva on nyt kuukauden ikäinen ja olin vielä 2 viikkoa sitten hurjan innostunut imetyksestä ja suunnitelmana oli täysimetys. Kaikki sujui hyvin. Nyt vauva on viimeiset 2 viikkoa riehunut rinnalla, ottaa hetkeksi otteen nännistä, imee pari kertaa jonka jälkeen huutaa ja viuhtoo ja potkii aivan hysteerisenä. Kun hänet nostaa pois rinnalta niin paniikki pahenee. Imetyksestä on tullut niin stressaavaa että pelkään etukäteen jokaista syöttöä. Vauvan ahdistusta on hirveä katsella, hänellä on tarve imeä ja nälkä, mutta jostain syystä se ei onnistu. Imuote on ok silloin kun hän onnistuu kiinni ottamaan, enkä näe muuta syytä nännin irtoamiselle kuin vauvan oman vauhkoontumisen ja tavallaan paniikin. Maitoa tulee todella runsaasti, olen koittanut kaikkia mahdollisia asentoja, seisaaltaan onnistuu vähän paremmin. Voiko ongelma olla liian runsas maidon suihkuaminen vai mikä? Olen tyhjentänyt rintoja ennen imetystä, sekään ei auta. Ihan pari kertaa on imetys onnistunut hyvin, mutta en ole keksinyt mikä noissa kerroissa on ollut erilaista. Jos tämä jatkuu niin pulloon on pakko tarttua vaikka en haluaisi. 
Onko jollain vastaavaa kokemusta ja miten tilanne on ratkennut? Mikä vauvalla on?

Kommentit (5)

Vierailija

Liity Facebookissa Imetyksen tuki ry:n Facebook-ryhmään ja tee tukipyyntö, niin koulutetut imetystukiäidit vastaavat. Moni on saanut sieltä korvaamatonta apua!

Vierailija

Niin ja kuulostaa, että ongelmana voi tosiaan olla maidon suihkuaminen. Siihen löytyy kyllä apu tuolta ryhmästä. Oletko kokeillut imettää takakenossa puolimakaavassa asennossa?

Vierailija

Koita röyhtäyttää kunnolla syöttöjen välissä.Niin kauan että oikeasti röyhtäisee.Kuulostaa ihan siltä että vauvalla on jäänyt ilmaa mahaan ja koittaa toisaalta helpottaa oloansa syömällä mutta ei sitten tunnukaan hyvältä.

Se on hyvä että maitoa tulee runsaasti,älä nyt vaan luovuta kun se asiakin on kunnossa!

Koita erilaisia imetys asentoja rohkeasti..makuultaan on paras ensi-imettäjälle.

Voin sanoa että se on aina hankalaa ensimmäisen kanssa ja sitä seuraavienkin kanssa alkuun..kuitenkin olette päässeet näin pitkälle niin voin varmuudella sanoa kun maitoa kerran tulee reilusti että vauva hörii reilusti ilmaa mukana ja on tuskainen sen takia.

Röyhtäytä asettamalla vauva olkapäälle ja painelutaputuksilla pyllylle reippaasti..noin 50 kertaa..voit ottaa myös vauvan makuulle vatsasi päälle ja hytkyttää pepusta edestakaisin..ole itse hiukan koholla niin että vauva ei ole pää alaspäin...hiero selkää pyörivin liikkein..niin kauan että räyhtäys tulee..siihen voi mennä aikaa..jos ei auta hae kuplista apteekista..varma apu!

Terveisin 4 lasta imettänyt..mukana tukitoiminnassa.

Vierailija

Kiitos paljon hyvistä vastauksista! Vauvalla on kyllä ilmavaivoja, voi olla että en ole röyhtäyttänyt tarpeeksi huolellisesti ja usein, sitä kokeilen ehdottomasti. Olisi helpotus jos ratkaisu on noin yksinkertainen! Jotenkin kolahti tuo kyllä, sopisi meidän vauvaan ja jotenkin loogista kun sitä maitoa tulee niin kovalla paineella. 

Ap

Vierailija

Joo se voi olla että jos on samanlainen pantaaja kuin tuo meidän neljäs niin saa tehä sen röyhtäyksen eteen ihan tosissaan töitä..jos koitan syöttää ilman että se röyhy tulee niin saa just tuollaisen raivarin!

Mulla tulee kanssa nyt hyvällä paineella maito mutta tuo klupsuttaa sen ilman kanssa..käytin kuplista kanssa mutta nyt saattoi jättää pois kun mönkii jo itekkin ja pääsee liikkeelle..

mutta hermoja sulle..tiedän että on rasittavaa koittaa saada toinen röhkäsemään..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat