Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talven tullen kaulahuivi "tuhoaa" hiukset, millaista materiaali kannattaa käyttää

Vierailija

Käytin eilen ekaa kertaa tänä syksynä/talvena kaulahuivia, ja olin se päällä koko päivän, ja sen jälkeen hiusteni latvat oli aivan järkyttäväsä kunnossa! Kaulakuivin materiaali paljastui viskoosisksi....

Millaista materiaalia kannattaa suosia, jotta hiukset ei kärsi?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mitä  villan tunnistaa, jos huivissa ei ole mitään merkintää? Mulla on yksi zaran huivi, ja siinä ei ole mitään lappua, mistä tiedän mitä materiaalia se on? se välillä sähköistää, joten  onko sähköisyys merkki ettei se ole aitoa villaa, vai voiko 100%villa sähköistää myös?

Vierailija

Onko villalanka (esim villasukkalanka) 100%villaa?Villakaulahuivit vaikuttaa niin kalliilta, tulis varmaan halvemmaksi neuloa itse :D

Vierailija

Silkki on parempi kuin villa. Tai sitten silkin ja villan sekoitus.

Sukkalangoissa on polyesteriä/akryyliä tms tekokuituja joukossa.

Vierailija

Sukkalangat kutittaa. Merinovilla on pehmeää eikä kutita, ainakaan kauheasti. Vauvaneuleisiin tarkoitetut villalangat ei kutita yhtään.

Vierailija

Villakin sähköistyy. Silkki siis paras. Toinen kikka on suihkuttaa sähköisyydenpoistajaa.

Toisaalta syy ei välttämättä olekaan huivi vaan pakkanen itsessään sähköistää hiusta ja kuivattaa ihoa ja hiustakin.

Muista laittaa hoitoainetta hiuslatvoihin ennen shampoopesua. Leikkaa kuivat latvat usein pois. Tai hiero pari tippaa öljyä latvoihin aamulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Villakin sähköistyy. Silkki siis paras. Toinen kikka on suihkuttaa sähköisyydenpoistajaa.

Toisaalta syy ei välttämättä olekaan huivi vaan pakkanen itsessään sähköistää hiusta ja kuivattaa ihoa ja hiustakin.

Muista laittaa hoitoainetta hiuslatvoihin ennen shampoopesua. Leikkaa kuivat latvat usein pois. Tai hiero pari tippaa öljyä latvoihin aamulla.

Normaalisti mun hiukset on ihan ok kunnossa, jonkin verran kakshaaraisia, mutta yhden kaulahuivipäivän jälkeen latvat olivat kamalaa korppua ja täynnä kakshaaraisia (heh tuijotan latvoja usein, ero oli huomattava).

Pitääkin ostaa silkkihuivi :)

Vierailija

Miten pidit hiuksia? Mulla jos on auki niin huivi ja/tai huppu tekee takkupallon ja siksi menee heti järkkyyn kuntoon. Pakko pitää talvella kiinni..

Vierailija

Ei mikään huivi kyllä voi hiuksia tuhota. Toki se voi sähköistää ja sitä kautta tehdä pörröisemmän näköiseksi, mutta ei ne hiukset mitenkään pysyvästi pilaantuneet ole. Hyvää hoitoainetta joka sulkee hiussuomut ja sähköisyyttä poistavaa jätettävää suihketta, niin taas on ok hiukset.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat