Sähkölasku maksamatta - voidaanko sähköt katkaista?

mami paniikissa

Soitin just Fortumille kun sähkölaskun eräpäivä on ollut lokakuun alussa enkä ole pystynyt maksamaan vielä sitä. Nyt soitin kysyäkseni että voinko siirtää eräpäivää niin ei kuulemma enää onnistu (saisin ens viikon puolivälissä maksettua laskun), kun on mennt perintään.

Pelkään täällä sit nyt että voidaanko sähköt poikkasta meiltä? Onko se nykyään vielä käytäntö jos lasku on maksamatta?

Kommentit (14)

Vierailija

Et sitten voinut kysyä asiaa samalla kun soitit sinne Fortumille?

Kai ne sähköt jossain vaiheessa katkeaa mutta tuskin nyt heti ja ilman ilmoitusta.

Vierailija

Voit myös vaihtaa sähkön toimittajaa, jolloin sähköt eivät katkea, mutta laskua et pääse karkuun silti, sillä se maksetttava. Mies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voit myös vaihtaa sähkön toimittajaa, jolloin sähköt eivät katkea, mutta laskua et pääse karkuun silti, sillä se maksetttava. Mies

Eikähän ap:lla ole siirtolaskukin maksamatta.... sitä ei pääse karkuun kuin muuttamalla.

Vierailija

kyllähän siinä muutama kuukausi menee ennen kuin katkaisevat. Ensin saat nyt kirjeen perintätoimistossa uudella eräpäivällä, jossa on 5 euron perimislisä. Sen jälkeen saat laskun, jossa on katkaisuvaroitus ja lisää korkoa. Mikäli et sitä maksa, niin lähtee sähköt ja siitä tulee noin 100 katkaisumaksu + noin 100 kytkemismaksu, jotka pitää maksaa (ja tietenkin kaikki rästilaskut) ennen kuin sähköt kytketään. Itsellä oli juuri syyskuussa kolmisen viikkoa sähköt poikki.

Vierailija

Ei ne heti tule katkaisemaan sähköjä.

If teki semmoisen tempun että huomaamattani kerkisi kesäaikaan parit laskut menemään ihan ohi ja nämä veijarit pisti vakuutukset poikki.

Liityin uudestaan mutta pitää kostoksi vaihtaa yhtiötä. Tapahtui vuosi siten.

Kaikkein esiten vit.ttaa se että heti joutui heidän mustalle listalleen. Mm. on verkkopankissa  ilmeisesti suoraveloitus automaattisesti jos en itse maksa.  Pitäisi kysyä että milloin olen täman oikeuden Ifille antanut. Varmaan laiton toimenpide.

Vierailija

Joo en tajunnut kysyä, blondi kun olen - ja voisi uskoa että sieltä olis mulla myös mainittu että näin vois käydä... MUTTA hyvä että tulee maininta jos noin olisi tapahtumassa, ei hätää sen suhteen siis omalla kohdalla. Kiitokset asiallisista vastauksista. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikähän ap:lla ole siirtolaskukin maksamatta.... sitä ei pääse karkuun kuin muuttamalla.

Siirtolaskun eräpäivä voi olla eri. Fortum ei omista metriäkään verkkoa, joten he eivät voi siirtomaksuakaan periä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

kyllähän siinä muutama kuukausi menee ennen kuin katkaisevat. Ensin saat nyt kirjeen perintätoimistossa uudella eräpäivällä, jossa on 5 euron perimislisä. Sen jälkeen saat laskun, jossa on katkaisuvaroitus ja lisää korkoa. Mikäli et sitä maksa, niin lähtee sähköt ja siitä tulee noin 100 katkaisumaksu + noin 100 kytkemismaksu, jotka pitää maksaa (ja tietenkin kaikki rästilaskut) ennen kuin sähköt kytketään. Itsellä oli juuri syyskuussa kolmisen viikkoa sähköt poikki.

Kolmisen vuotta sitten minulla oli sähköt poikki kuusi (6) viikkoa. Rahaa minulla kyllä oli siihen uudelleenkytkentään ja rästilaskuihin, koska olin/olen töissä, en vain heti saanut maksettua sitä jostain syystä. Totuin jo siihen, kynttilöiden valossa luin kirjaa illalla ja kuuntelin patteriradiota :D. M33

Vierailija

Sähköntoimituksen jatkamisesta voi mahdollisesti neuvotella sähköyhtiön kanssa, mutta laskun eräpäivästä pitää keskustalla perintätoimiston kanssa, sillä lasku on siirretty heidän vastuulleen.

Mutta perintätoimisto vielä laskuja laittelee ja jos et saa maksettua, sähköyhtiökin lähettää katkaisuvaroituksen ennen sähköjen poikkaisemista.

Vierailija

Vastaisuuden varalle: jos tiedät ettet pysty maksamaan laskua eräpäivänä, soita ao. firmaan jo etukäteen ja neuvottele uusi eräpäivä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat