Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä loukkaantui antamastani syntymäpäivälahjasta

Vierailija

Hän oli puhunut aiemmin että on suunnitellut jättävänsä lihan pois ruokavaliosta. Kirjakaupassa silmääni osui kasvisruokakirja, jossa -30% alennus. Ostin sen ja itse juhlissaan hän vaikutti siihen ihan tyytyväiseltä (tai sitten ei kehdannut valittaa muiden nähden)

Nyt kuitenkin juhlien jälkeen laittoi facebookissa viestiä että hän kävi hiljattain samassa kaupassa ja tiesi niiden kirjojen olevan alennuksessa. Kysyi, että enkö arvosta häntä ja onko hän ystävänäkin alempaa kastia kun piti alennuskirja ostaa. Tuo tuli vähän puskasta koko juttu enkä keksi mitään järkevää vastausta viestiin. Mitä kirjoittaisin, av-mammat, vinkkejä?

Kommentit (11)

Vierailija

Kysy, pitikö kirjasta. Jos piti, kysy sitten, että muuttuisiko se kirjan sisältö jotenkin, jos olisit ostanut sen kalliimmalla hinnalla?

Vierailija

"Ai lahjan arvolla olikin sinulle suurempi merkitys kuin sillä että ajattelin sinua lahjaa ostaessani ja valitsin mielestäni sopivan kun aikaisemmin puhetta oli noista kasvisruuista. Pahoittelen jos ja kun valinta ei näemmä mennyt nappiin".

Vierailija

Sairasta mutta tuttua. Mulla on perheenjäsen joka tutkii lahjojen arvot ja valittaa jos ei ollut tarpeeksi arvokas.

Vierailija

Ei noista kannata välittää. Jotkut kattoo mieluummin lahjan hintaa kuin sitä mikä se lahja on .

Tuon tyyppisiä ihmisiä nyt riittää pilvin pimein. Mutta itsehän me ystävänsä valitaan. Joko hyväksymme heidät sellaisenaan kuin ovat tai sitten etsimme uudet ystävät. Ystäviä ei voi muuttaa vain itseämme voimme.

Vierailija

Eikös se ole win-win, jos löytää mieluisen lahjan, joka on vielä alennuksessa?? Itselle ainakin tulee sellaisesta hyvä mieli. Harmi, ettei kaikki osaa arvostaa asioita muuten kuin rahan kuvat silmissä.

Vierailija

4, olemme 19-vuotiaita. Kirja olisi ollut täydellä hintaa 20€. Jos nyt aletaan pikkumaiseksi niin hän osti minulle lahjaksi Simpsons-mukin, hinta 12€

Mutta en kyllä haluaisi ottaa asiaa esiin ja tykkään mukista kovasti, tykkäisin vaikka olisi maksanut 10 senttiä :D

Ap

Vierailija

Kysy, olisiko pitänyt jättää kirja, jonka ajattelit olevan mieluinen, ostamatta vain siksi, että se sattui olemaan alessa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat