Eri uskonnot, lapset

Vierailija

Kuulumme poikaystäväni kanssa eri uskontoihin. Meillä tuli puheeksi, että jos saamme myöhemmin lapsia, mihin uskontoon liittäisimme heidät. Mies ei kuulema voisi suostua muuhun, kuin siihen, että lapset tulisivat seuraamaan hänen uskontoaan. Itse en voi suostua siihen, että hän päättää asian :/ Voisin suostua siihen, että lapsia ei liitetä kummankaan uskontoon ja he saavat myöhemmin päättää itse. Mies sanoo, että hän rakastaa minua niin paljon, että mieluummin on kanssani emmekä koskaa hanki lapsia, kuin riitelemme asiasta. Itse kuitenkin EHKÄ haluaisin lapsia tulevaisuudessa, joten kumpikaan miehen ehdottomista vaihtoehdoista siis ole ok minulle :( En kuitenkaan haluaisi erotakaan...

Onko kellään muulla ollut samaa tilannetta?

Kommentit (14)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi sekopääfundamentalisti, siltä kuulostaa? Pakene vielä kun voit.

Ei ole sekopääfundamentalisti... -ap

Vierailija

Mitä merkitystä on jollakin uskonnolla, ei se ketään pelasta. En ymmärrä ihmisiä jotka antavat jonkun uskonnon tai uskonnollisuuden rajoittaa elämäänsä! Vapauteen Kristus vapautti meidät ja kun tämän pitää kirkkaana mielessä niin voi elää ihanan vapaata elämää! Kun on suora suhde Luojaansa niin ei tarvitse näperrellä jonkun uskonnon kautta.

Vierailija

Jos mies ei ole fundis, miten hän sitten perustelee, että lapset pitäisi juuri hänen uskontoonsa aivopestä, anteeksi, kasvattaa?

Vierailija

Minulla oli samanlainen tilanne. Mies oli harras kristitty ja vaati, että lapsemme olisi kasvatettu samoin. Itse olen ateisti. Rakastin häntä, mutta en voinut saada lapsia hänen kanssaan. Minusta jokaisen pitää saada valita itse uskontonsa. Erosimme siis.  

Vierailija

Asiahan menee tällä hetkellä niin, että jos lapsen uskonnosta ei tule vanhempien kesken yksimielisyyttä, lapsen äiti päättää. Tämä tosin muuttuu avioliittolain muutoksen yhteydessä siten, että jos vanhemmat eivät pääse yksimielisyyteen, lasta ei liitetä mihinkään uskontokuntaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
jos vanhemmat eivät pääse yksimielisyyteen, lasta ei liitetä mihinkään uskontokuntaan.

Onko näin? Tuohan kuulostaa ihan tolkulliselta. Näinhän sen pitäisikin mennä.

Vierailija

Mun mies on muslimi, lapset kristittyjä. Mies oli alusta alkaen kristinuskon kannalla, Suomessa kun asutaan niin helpompi kuulua valtavirtaan. En itse olisi miehhen kanssa joka noin ehdoton lasten uskonnosta.

Vierailija

Minun mieheni on katolilainen ja minä evankelisluterilainen. Ilmoitin miehelle heti alussa, että en vaihda katolilaisuuteen jos menemme naimisiin tai jos saamme lapsia en halua kastaa heitä katolilaisiksi. Toki selitin miksi en halua. Kaikki oli miehelle ok, olen edelleen evankelisluterilainen ja lapset myös. Kannattaa keskustella asiasta ja kuunnella molempia sekä pohtia sekä sinun että poikaystäväsi uskontojen hyvät ja huonot puolet. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen niin kumpi on sinulle tärkeämpää: mies vai uskonto?

Vierailija

Miksi lapset pitää liittää johonkin uskontoon? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Eikö sulla muuten ap tullut mieleen ajatella tota ennen parisuhdetta? Ihan sokeana ryhdyit suhteeseen eri uskontokunnan edustajan kanssa, jolle oma usko on vieläpä äärimmäisen tärkeä?

Vierailija

Älä liitä mihinkään uskontoon, teet lapselle palveluksen. Saa sitten itse valita kun on siihen kykenevä.

-Ateisti joka olisi säästynyt paljolta tuskalta jos uskisperhe olisi noudattanut ylläolevaa neuvoa

Vierailija

Mies on muslimi. Juu, oli tosi typerää alkaa seurustelemaan keskustelematta asiasta :( Mutta nyt on liian myöhäistä itkeä sitä... Mies perustelee sen mm. Koraanilla ja sillä, että lapset ovat aina automaattisesti muslimeja, jos isäkin on. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mies on muslimi. Juu, oli tosi typerää alkaa seurustelemaan keskustelematta asiasta :( Mutta nyt on liian myöhäistä itkeä sitä... Mies perustelee sen mm. Koraanilla ja sillä, että lapset ovat aina automaattisesti muslimeja, jos isäkin on. -ap

Jo aloitusviestin perusteella päättelin, että mies on muslimi. Kannattaa perehtyä ihan ajatuksen kanssa siihen islamiin, jos aiot muslimin kanssa elellä. Se ei todellakaan ole samaa kuin kristinusko eri nimellä. Tiesit varmaan, että naisen asema on erilainen islaminuskossa, arvostetaan aika lailla samalla tasolle koirien kanssa. M33

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat