Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmeno ja uusi yritys

Seuraa 
Liittynyt9.9.2015

Hei,

tipahtin Toukokuun ryhmästä, kun sain keskenmenon viikolla 6+0. Tästä on kulunut nyt reilu kuukausi. Rankkaa oli, sen voin sanoa... varsinkin ensimmäiset päivät ja viikot. Oli kuitenkin niin valmistautunut kaikkeen, vaikka toki tiesi keskenmenon riskin olevan suuri. Jotenkin sitä ajatteli ja toivoi, ettei se omalle kohdalle kuitenkaan tulisi... kunnes alkoi se n. 4 päivää kestävä vuoto/tyhjennys.

Päätimme heti alkaa yrittämään uudestaan, vaikka olen kuullut suositeltavan odottaa edes yhdet kuukautiset. Mutta kun odottavan aika on muutenkin turhan pitkä.

Normaalisti minulla on kierto tarkalleen 26 päivää, mutta nyt menossa kp 34.

Kuinka kauan teillä on kestänyt menkkojen saapumiseen kkm jälkeen?

Tietenkin täällä jo elättelen toiveita uudesta raskaudesta ja yritän tulkita kaikkia mahdollisia oireita. :) Raskaustestinkin menin tekemään viime lauantaina, joka näytti negatiivista. Menkkamaiset oireet ovat olleet jo kolmisen päivää ja voisivat sitten jo tulla, jos ovat tulossa!

"A baby is a blessing. A gift from heaven above, a precious little angel to cherish and to love."

Kommentit (10)

Neitikevät83
Seuraa 
Liittynyt11.10.2015

Itse sain viime juhannuksena kkm rv10 ja ensin kesti kuusi viikkoa että tuli kuukautiset, seuraaviin meni viisi viikkoa ja kolmannesta kierrosta jo tärppäsikin uudestaan ja nyt samat viikot menossa ja aika kova pelko koko ajan. Ensimmäistä ultraa odottaa innolla mutta vähän kauhullakin. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti tärppää pian uudestaan :)

Sancha83
Seuraa 
Liittynyt9.9.2015

Olen tässä viime päivinä kovasti lukenut netistä kokemuksia ja kirjoituksia, ja ilmeistesti 4-7 viikkoa (jopa 8) on normiaika odotella kuukautisia kkm jälkeen.

Itselläni tosiaan reilu 5 viikkoa nyt mennyt ja menkkakivut/alavatsakivut jatkuvat edelleen, mutta ilman vuotoa... tuntuu kokoajan, että vuotoa tulee ja menkat alkaneet, mutta mitään ei vieläkään näy. Ei kai tässä auta muuta kuin odotella. :(

"A baby is a blessing. A gift from heaven above, a precious little angel to cherish and to love."

VillaAnki
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Minä sain km vkolla 5.
Juuri ennen 35v päivää sain tietää ilouutisen ja laskin,että olen vkolla 3+ 4 vkolla alkoi Menkkamaiset kivut aaltoilevasti ja päättyivät vkolla 5 (6.10) tosi kovaan kipuun häpyluun alueella ja vajaa 2 päivää kestävään vuotoon. Siihen loppui raskausoireet ja testi näytti muutaman päivän päästä negaa.

Minulla alkoi menkkatyyppiset tuntemukset sitten vkon päästä tuosta ja jatkuvat edelleen. Olen ihan ymmällään, että onko menkat tulossa vai olenko raskaana vai mitä tämä on ja miksi ne ei ala.
Tämä oli ensimmäinen keskustelu mistä löysin samanlaisia oireita.😊 Km nyt n.4 viikkoa. Nännit on olleet arat viikon verran,mutta ei niin kipeät kuin 4 raskaana. Mieliala heittelee...

Minulla ei ole nyt hajuakaan kierrosta. Ovulaation olin huomaavinani. Stressaa,kun ei tiedä mitä nämä tuntemukset on.

Sancha83
Seuraa 
Liittynyt9.9.2015

Heippa!

Uskaltauduin tekemään viime perjantaina uuden raskaustestin. Se näytti iloiseksi yllätykseksi plussaa! Tein uuden vielä eilen ja viiva oli tummentunut entisestään! Eli kaippa tässä on uskottava, että nuo oireet olivat raskausoireita! :) Nyt menossa kp 40.

Mitenköhän kkm saaneena lasketaan uusi laskettuaika? Eli koska kannattaa soitella neuvolaan?

Hui kun pelottaa, että tämänkin raskaus päättyy. Nyt täytyy pitää kovasti peukkuja ja toivoa parasta.

Kannattaa sinunkin Villaanki tehdä testi pian? Kerro miten kävi! Tsemppiä ja toivotaan parasta. :)

VillaAnki
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Voi ihanaa! Onpa hieno juttu! Tiedätkö,mulla alkoi ne odotetut menkat tänään aamulla ja ihan ovat kuin ennen. Ei tarvitse epäillä mitkä ovat.Jotenkin olen helpottunut,että loppui tämä ihmettely.
Nyt vaan sitten uusia yrityksiä odotellessa. ..
Laskitko kierron tuosta kkm vuodon eka päivästä?
Minä olen nyt vähän hukassa näiden kanssa.

Sancha83
Seuraa 
Liittynyt9.9.2015

Joo mietin ihan saamaa silloin, että olisipa edes menkat alkaneet, kun tuli ensin negatiivinen tulos testistä silloin toissa viikolla ja menkkojakaan ei kuulunut.

Lueskelin netistä, että keskenmenon jälkeen raskautuessa laskettuaika aletaan laskemaan samalla tavalla ensimmäisestä vuotopäivästä, mutta ilmeisesti ultrassa sitten tarkentuu tuo aika.

Kovasti tsemppiä uuteen yritykseen! :)

Toivova82
Seuraa 
Liittynyt4.11.2015

Moikka! Täällä myös yksi yhden km kokenut noin puolisen vuotta sitten. Nyt sit tärppäs uudestaa. Samoja tuntemuksia kuin teillä edellisilläki.. Toisaalta onnellinen, toisaalta ahdistaa ja pelottaa et mitä jos!! Tänään tosiaa näytti plussa kp 37 iha selvästi. Ite ainaki soitin heti neuvolaan ja sain ajan vk:lle 9. Mietin et kannattasko käydä varhaisultrassa vai ei.. Ku jos tääki menee keske ni onko sit tuskallisempaa.. Onko teillä tästä kokemiuksia? 

Sancha83
Seuraa 
Liittynyt9.9.2015

Toivova82 kirjoitti:
Moikka! Täällä myös yksi yhden km kokenut noin puolisen vuotta sitten. Nyt sit tärppäs uudestaa. Samoja tuntemuksia kuin teillä edellisilläki.. Toisaalta onnellinen, toisaalta ahdistaa ja pelottaa et mitä jos!! Tänään tosiaa näytti plussa kp 37 iha selvästi. Ite ainaki soitin heti neuvolaan ja sain ajan vk:lle 9. Mietin et kannattasko käydä varhaisultrassa vai ei.. Ku jos tääki menee keske ni onko sit tuskallisempaa.. Onko teillä tästä kokemiuksia? 

Voi onnea kovasti!! <3

Varasin myös eilen neuvolan ja sain vasta viikolle 10 eli joulukuun alkuun... :( kamalaa tämä odottaminen. Olen muista syistä menossä työterveyslääkärille ensi viikolla ja neuvolasta vinkkasi kysymään, saisiko sitä kautta ilmaisen varhaisultran. Kuulemma joillakin saa.

Tänään menossa 6+1, sama kuin viimeksi kun sain keskenmenon. Joka päivä jännittää ja pelottaa uusi kkm... tulkitsee vatsakipuja yms ja pelkää vuodon alkamista.

Tällä kertaa en ole vieä ruvennut latailemaan raskausaplikaatioita puhelimeen (niin kuin viimeksi) ja lukemaan vauvakirjoja. Ajattelin odottaa rauhassa ensimmäiseen neuvolakäyntiin saakka. :)

Ensimmäisen ultran jälkeen saa varmaan vasta kunnon mielenrauhan.

Ihanaa odotusaikaa!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat