Mot-kidu ensin, kuole sitten

Vierailija

Ohjelma tulee parhaillaan Yleltä. Itken täällä :(  Tekee hirveän pahaa katsoa eläinten kaltoinkohtelua ja teurastusta. Viimeisen vuoden aikana olen jo vähentynyt lihansyöntiä, juuri tästä syystä kun ajattelen mitä eläimet kokevat. 

Nyt taidan lopettaa kokonaan. 

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ap vielä. 

Siis eihän tuo edes ole mitään kaltoinkohtelua, vaan järkyttävää väkivaltaa. Kuka ihminen voi toimia noin, kun asiat voitaisiin hoitaa inhimillisemminkin (noudattamalla edes lainsäädäntöä). 

Vierailija

En tiedä mihin toinen kommenttini katosi. Kyseessä ei ole siis edes kaltoinkohtelu, vaan silmitön väkivalta. Miten nuo ihmiset pystyy?! Asiat voisi hoitaa myös inhimillisemmin (noudattamalla ihan alkajaisiksi lakeja).

Vierailija

Jotenkin ne on kuitenkin tapettava. Paremmin nuo kuoli kuin Ketonen & Myllyrinteen sketsissä "Luomuteurastaja". Silti alan kallistua entistä enemmän Slow Foodiin, jossa lähitiloilla kasvatetaan eläimet ja teurastetaan tarpeen mukaan luonnollisesti, vaikka typellä. Itsekin pohdin lihansyönnin järkevyyttä tuon nähtyäni.

Oma näkökulmansa on trofiatasot: jokaisella trofiatasolla häviää 90% energiasta. Eli jos kasveissa on 100% energiaa, siirtyy siitä vain 10% nautaan ja naudasta 10% ihmiseen. Ravinnon riittävyyden kannalta lihatuotanto pitäisi siis lopettaa kokonaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Etenkin tällaisessa kohtaa sitä osaa iloita erityisen paljon omasta vegaaniruokavaliostaan.

Ymmärrän täysin! Kamalaa katsottavaa. Jos nuo pätkät eivät kolahda jokaisella, jotain vikaa täytyy olla. 

Ja tarkennukseksi, ymmärrän kyllä että ihmisille siinä ruokaa tehdään, mutta tuo työntekijöiden kohtelu on jotain käsittämmätöntä. 

Vierailija

Kauheaahan tuo oli. En nyt kuitenkaan ala kasvissyöjäksi. Sattuukohan salaattia kun siitä kasvimaalla repäistään osa pois. Vai pitäiskö leikata saksilla siististi? Kaikkihan me olemme eläviä.

Vierailija

Mielestäni kaikkien, jotka syövät lihaa ja maitotuotteita sekä kananmunia, tulisi nähdä kyseinen ohjelma. Sen jälkeen voi jatkaa lihan syöntiä jos siltä tuntuu, mutta olisi hyvä etteivät ihmiset elä illuusiossa, että eläimet kokisivat kivuttoman elämän. Faktahan on se että eläimiä hyväksikäytetään jopa Suomessa.

Mimmeli

Olen yrittänyt näitä kauheuksia kertoa työkavereilleni yms. Yleisin vastaus on, että "Joo, mä en voi yhtään tommosia kuunnellakaan, enkä katsoo mitään dokkareita. Mulle tulee niistä vaan niin kauhee olo, niin en mä voi yhtään katsoo. Kun meillä kuitenkin syödään lihaa." 
Just. Ihmiset on aivan käsittämättömiä. Ihan oikeesti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin tällaisessa kohtaa sitä osaa iloita erityisen paljon omasta vegaaniruokavaliostaan.

Ymmärrän täysin! Kamalaa katsottavaa. Jos nuo pätkät eivät kolahda jokaisella, jotain vikaa täytyy olla. 

Ja tarkennukseksi, ymmärrän kyllä että ihmisille siinä ruokaa tehdään, mutta tuo työntekijöiden kohtelu on jotain käsittämmätöntä. 

Siis kohdeltiinko työntekijöitä jotenkin huonosti?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ne on kuitenkin tapettava. Paremmin nuo kuoli kuin Ketonen & Myllyrinteen sketsissä "Luomuteurastaja". Silti alan kallistua entistä enemmän Slow Foodiin, jossa lähitiloilla kasvatetaan eläimet ja teurastetaan tarpeen mukaan luonnollisesti, vaikka typellä. Itsekin pohdin lihansyönnin järkevyyttä tuon nähtyäni.

Oma näkökulmansa on trofiatasot: jokaisella trofiatasolla häviää 90% energiasta. Eli jos kasveissa on 100% energiaa, siirtyy siitä vain 10% nautaan ja naudasta 10% ihmiseen. Ravinnon riittävyyden kannalta lihatuotanto pitäisi siis lopettaa kokonaan.

Nuo trofiatasot hieman mietityttää. Ihan noin matemaattisesti ajatellen silloin ihmisetkin pitäisi lopettaa. Tätähän on ajan saatossa aina silloin tällöin yritetty, muttta vasta nyt ydinteknologia on suonut siihen mahdollisuuden

Vierailija

Oon äärimmäisen empaattinen ihminen, mut jotenkin en usko et eläimet kärsii samallalailla kipua kuin ihmiset. Harmitus nähdä eläimiä tukalassa paikassa, mutta jostainhan se meidän ruoka on saatava.

Vierailija

Olen miettinyt lihansyönnin lopettamista. Tällaiset dokumentit saavat miettimään sitä entistä vakavammin. 

Missä vaiheessa se keinolihan kehittäminen on? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmassahan oli lähiteruastaja joka kidutti sikaa. Ei ne ole sen parempia

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat