Nukkumisongelma parisuhteessa, neuvoja kaivataan!

Vierailija

Onko kellään kokemusta erilaisista nukkumistyyleistä parisuhteessa. Meillä mies on yksinnukkuja ja minä olen yhdessänukkuja. Minusta alasti lusikka-asennossa nukkuminen on parasta mitä pariduhteessa voi tehdä. Mies taas haluaa nukkuessa kunnon etäisyyden, varpaallakaan ei saa hipaista. Mies välillä herättää minut yöllä ja pyytää siirtyä kauemmaksi. Se tuntuu loukkaavalta, varsinkin kun itse kaipaan kosketusta :-( Ehdotuksia? Neuvoja?

Kommentit (13)

Vierailija

Minulle lusikassa nukkuminen on rehellisesti sanottuna tärkein syy olla parisuhteessa. Olen virheistä oppinut ja nykyään selvitän tuon asian kysymällä ennen tapailun aloittamista, saati seurustelua. Joten ainoa neuvoni on, että etsi mies joka nauttii myös lähekkäin nukkumisesta.

Vierailija

Ollaan nukuttu erillään 30 vuotta. Peitto on tuplaleveä ja yhteinen. Syvällä toisissamme ollaan valveilla. Ja hyvin menee. Mutta jos et osaa nukkua yksin, etsi toinen mies.

N54

Vierailija

En osaa neuvoa. Meitä on sängyssä kaksi jotka haluavat nukkua rauhassa, ilman toisen kosketusta.  Mun tulee lusikka-asennossa kuuma minuutissa ja kahden minuutin jälkeen tajuton ahdistus. Lapset eivät ole myöskään ikinä ole saaneet nukkua meidän sängyssä. Inhoan tosiaankin sitä potkimista ja kyljessä nyhjäämistä.

Vierailija

Jos tää on teidän isoin ongelma, niin aika hyvin menee. Et voi vaatia toiselta kyljessä nyhjäämistä, joten jos se on sulle tärkeää, niin ukko vaihtoon. Ei siihen oikeasti muu auta. 

Vierailija

Me ollaan nukuttu jo vuosia eri huoneissa, koska mies kuorsaa. Ollaan sitten hereillä muuten lähekkäin ja yhdessä. 

Lomalla joudutaan nukkumaan vierekkäin ja kyllä se on välillä vaikeaa.

Vierailija

Olette ensin jonkin aikaa lusikka-asennossa. Mies voi sitten vetäytyä vähän kauemmas, kun hänelle tulee kuuma. En tajua tuota, että hän herättää sinut kysyäkseen lupaa siirtyä kauemmas? Mitä ihmettä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olette ensin jonkin aikaa lusikka-asennossa. Mies voi sitten vetäytyä vähän kauemmas, kun hänelle tulee kuuma. En tajua tuota, että hän herättää sinut kysyäkseen lupaa siirtyä kauemmas? Mitä ihmettä?

Ap varmasti tarkoitti, että mies pyytää ap:tä siirtymään kauemmas.

Vierailija

Kiitos kommenteista! En kyllä haluaisi laittaa miestä vaihtoon, kun en usko, että löydän mistään yhtä hyvää miestä. Monilta muilta osin sovitaan yhteen. Tämä vain tuntuu pahalta, kun minulle lähekkäin nukkuminen on ihaninta, mitä elämä voi tarjota, mutta eihän kaikkea voi saada. Yritän ehdottaa extra-hellimistä ennen nukkumista ja sitten omiin sänkyihin.

Mies siis pyytää minua siirtymään kauemmaksi, kun olen vahingossa tullut unissani liian lähelle..

Vierailija

Ainakaan sinun ei kannata loukkaantua. Ei mies pyydä sinua siirtymään pahallaan, vaan koska hän ei saa nukuttua jos toinen on liian lähellä. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä hän tuntee sinua kohtaan. 

Pystytkö sinä kuitenkin nukkumaan muutenkin kuin miehen kanssa lusikassa? 

En osaa neuvoa. Meillä mies on aamuvirkku, minä illanvirkku. Menen yleensä nukkumaan vasta kun mies on syvässä unessa ja annan hänen tietysti nukkua. Niin hänkin antaa minun nukkua aamuisin, kun herää. Tietysti on tilanteita, jolloin nukumme saman peiton alla sylikkäin, mutta yhtä usein (vähintään) kumpikin nukkuu makeasti oman peittonsa alla. Meidän suhde ei perustu nukkumistyyliin. Olemme olleet yhdessä n. 20 v.. 

Vierailija

Kiitos kommenteista! En kyllä haluaisi laittaa miestä vaihtoon, kun en usko, että löydän mistään yhtä hyvää miestä. Monilta muilta osin sovitaan yhteen. Tämä vain tuntuu pahalta, kun minulle lähekkäin nukkuminen on ihaninta, mitä elämä voi tarjota, mutta eihän kaikkea voi saada. Yritän ehdottaa extra-hellimistä ennen nukkumista ja sitten omiin sänkyihin.

Mies siis pyytää minua siirtymään kauemmaksi, kun olen vahingossa tullut unissani liian lähelle..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmasti tarkoitti, että mies pyytää ap:tä siirtymään kauemmas.

Aa, aivan.

Sitten lusikoituminen aloitetaan aloittajan puolella sänkyä niin, että mies pääsee vetäytymään aloittajaa herättämällä.

Minusta aika yksinkertaista.

Vierailija

Ei vaan mies pyytää siirtymään kauemmaksi, jos olen liian lähellä, vaikka en edes koske. Siis hän ei siedä hipaisuakaan. Jos siis olen yöllä liian lähellä hänen puoltaa sängystä :-( Siksi nukkuisin mielelläni eri sängyssä, koska en saa nukuttua kun kontrolloin itseäni pysymään kaukana ja lisäksi tilanne tuntuu pahalta. Miehen mielestä parisuhteessa on vikaa jos nukutaan eri sängyissä :-(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat