Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko olla raskaana?

wtf

Noniin eli vauva toiveissa ja tässä kuussa ovulaatio tuli kierron loppupuolella. Kuukautiseni ovat aina tulleet erittäin täsmällisesti kp27, mutta nyt olivat neljä päivää myöhässä, tein herkän raskaustestin kun olivat olleet kaksi päivää myöhässä ja selkeä nega. Tänään alkoi punainen,limainen ja niukka vuoto :( Olen aivan hämilläni, sillä minulla ei ole lainkaan menkkaoireita (yleensä on ja paljon!) Vuotoa tulee vessassa pyyhkiessä, mutta ei kunnolla edes siteeseen asti. What is this!?

Kommentit (8)

Vierailija

Kysymykseesi voisin vastata, että kyllä voit. Aina, kun on ollut suojaamattomassa yhdynnässä on mahdollista olla raskaana. 

Vierailija

No minä kyllä sanoisin, että jos kuukautiset ovat normaalista ajastaan jo neljä päivää myöhässä, niin eiköhän se plussa näkyisi ihan selvästi. Voi olla myös todella varhainen keskenmeno, se selittäisi negan, vuodon ja hieman myöhässä olleet kuukautiset. Itse en siis elättelisi toiveita turhaan (onhan taas kahden viikon päästä uusi yritysaika!), mutta tee ihmeessä parin päivän päästä toinen testi herkällä testillä, jos asia vielä mietityttää. Kaikki on toki mahdollista, mutta se mikä on todennäköistä on jo asia erikseen.

Vierailija

No jos ovulaatio tuli tässä kierrossa myöhemmin (tosin et kerro mistä sen päättelit) niin silloin myös kuukautiset tulevat myöhemmin. Ovulaation jälkeinen luteaalivaihe on yleensä aina saman mittainen. Jos luteaalivaihe kestää 15 päivää ja ovulaatio on kierron 13. päivä kierrosta tulee 28 päivän mittainen. Jos ovulaatio on 15. päivä kierrosta tulee 30 päivän mittainen.

pelokas

Meilläkin on haaveissa ollut lapsi. olemme yrittäneet ilman tulosta mieheni kanssa lasta. Mutta oon jotenki peloissani. Mulla alkoi raskaus oireet näin. tissit oli niin kipeet etten voinut nukkua mahaltee vaikka aina nukun Alamahaani koski ja kramppaili ja ne kivut tuli myös kylkiin enemmän oikeelle mahani oli kuin jumppapallo. Menkkani piti alkaa 28pv tein sitä ennen muutaman testin jotka oli negoja
vuotoa alkoikin tulla 26. Vuoto ei ollut tavallista ei haissut eikä ihan normi punasta enemmän ruskeaa sitä tuli jonkin verran mutta ei tavallisesti vuoto loppui 28pvä kuin seinää ja ei ole sen jälkeen näkynyt nyt mahaani sattuu samalailla kuin menkkani alkaisivat kipu viiltää myös kylkiin ja alapäähäni on ollut etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta ajoittain mielialani on kuin vuoristo rata. Outoa on että tissit eivät ole kipeät mutta tummuneet ja turvoksissa. Oisko aika uusia testi?

Vierailija

Tosiaan, jos ovulaatio on tullut myöhemmin, on kiertokin yleensä pidempi jos luteaalivaihe pysyy normaalin mittaisena (eli raskaudelle otollisena), miten yleensä onkin. Odottele siis muutama päivä ja tee uusi testi.

Minulla tuli plussakierrossa hieman veristä vuotoa noin viikkoa ennen positiivista raskaustestiä. Sekin on ihan normaalia, voi olla esimerkiksi kiinnittymisvuotoa kun hedelmöittynyt alkio kiinnittyy kohtuun.

Seiskanakin tekisin uuden testin, kun kerran vuoto on ollut ilmeisesti poikkeuksellista. Sillähän se selviää, ei ne testit nyt niin paljoa maksa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat