Oppiiko sushista pitämään, jos sitkeästi sitä opettelee syömään?

Vierailija

Tunnen itseni niin vanhanaikaiseksi, kun en ole vieläkään oppinut syömään sushia saati pitämään siitä. Kaveripiirissä kaikki muut syövät sujuvasti puikoilla herkkiruokaansa sushia. Kertokaa nyt, etten ole ainoa ei-sushin-ystävä. Tai vaihtoehtoisesti kauanko vielä pitää sitä syödä, ennen kuin oppii siitä tykkäämään.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Minä en ole ainakaan oppinut, vaan olen alkanut sille tyypillisiä makuja entistä enemmän joka maistamiskerralla. Enää en edes yritä. Eihän kaikkien tarvitse kaikesta tykätä. 

Vierailija

Taitaa kuulua niihin ruokiin, joista harva pitää eka maistamalla. Siis samaa sarjaa kuin kahvi, punaviini, sinihomejuusto, oliivit jne. Jos todella haluat oppia pitämään sushista, niin treeniä sitten vaan. Aloita sellaisista, jotka raaka-aineidensa perusteella tuntuvat miellyttävimmiltä.

Vierailija

Siitä joko tykkää tai ei. Toisaalta japanissa sushi maistuu niin paljon paremmalta, kuin täällä. Jos koskaan siellä käyt niin kannattaa kokeilla, vaikka et tykkäisi sushista :p

Vierailija

Siis sushiahan on niin monenlaista, että aika oudolta kuulostaa, jos et mistään niistä pidä. Olisiko kysymys nyt kuitenkin siitä, että et pidä riisistä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kuulua niihin ruokiin, joista harva pitää eka maistamalla. Siis samaa sarjaa kuin kahvi, punaviini, sinihomejuusto, oliivit jne. Jos todella haluat oppia pitämään sushista, niin treeniä sitten vaan. Aloita sellaisista, jotka raaka-aineidensa perusteella tuntuvat miellyttävimmiltä.

Eihän noista mainitsemistakaan läheskään kaikki pidä edes 100:lla maistamalla. Esim. sinihomejuuston hajukin saa itselläni aikaan kuvotusreaktion, enkä ole todellakaan oppinut pitämään vaikka lapsenakin joutui kokeilemaan ties kuinka monta kertaa. Aikuisena joskus erittäin kännissä olen saanut sitä vähän oksentamatta alas cocktail-palassa, muuten ei mene.

Vierailija

Mitä tarkalleen ottaen sushissa inhoat? Sushia kun on monenlaista, osassa on kalaa tai äyriäisiä, osassa kasviksia ja osassa vaikkapa paistettua munaa. Riisin ja kasvisten tai kananmunan yhdistelmä on aika neutraali ja luulisi uppoavan useimmille. Vai onko soija tai wasabi se, minkä mausta et pidä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkalleen ottaen sushissa inhoat? Sushia kun on monenlaista, osassa on kalaa tai äyriäisiä, osassa kasviksia ja osassa vaikkapa paistettua munaa. Riisin ja kasvisten tai kananmunan yhdistelmä on aika neutraali ja luulisi uppoavan useimmille. Vai onko soija tai wasabi se, minkä mausta et pidä?

Itselläni inhotuksia esim: kaikki etikat, erityisesti riisiviinietikka, wasabi, merilevä, soija, kala ja äyriäiset. Ei oikein sushi uppoa näillä rajoituksilla :D 

- 1

Vierailija

En ole maistanut sushia mutta varmaan oppisin pitämään mausta kun pidän ohrastakin ja mämmistä, lanttulaatikosta, ja kaalista ja ja ja...

Vierailija

Minäkin olen muutamia kertoja maistanut ja en ymmärrä yhtään miksi sitä hehkutetaan. Mautonta mössöä. Ja wasabi on sitten liiankin tujua.

Miehenikään ei pidä sushista, vaikka on todella kaikkiruokainen. Ollaan varmaan sitten wt :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulle suurin tekijä on se levä!! Ihan sama mitkä täytteet sushissa on, mutta levän koostumus ja maku on kamalia. Ei auta vaikka kuinka monta kertaa olen syönyt, maku ei muutu.

Vierailija

Eka maistamalla en pitänyt minäkään, mutta jo tokalla pidin. Sitten siitä tulikin jo oikein himoruokaa, jota varsinkin kesähelteillä söisin vaikka joka päivä. Ainoastaan wasabin jätän pois, se on aivan liian tulista.

Olen jostain lukenut, että outoa uokaa pitäisi maistaa n. 15 kertaa, ennen kuin alkaa maistua. Vai oliko se 10 kertaa? Joka tapauksessa makuja on monia eikä tietenkään ole pakko pitää kaikista ruuista.

Vierailija

Ei sitä opikaan niin, että maistaa raakaa kalaa ja arvioi sen makua. Sushissa aivan oleellista on wasabi ja se riisiviina etikka tai soija, mitä lie...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle suurin tekijä on se levä!! Ihan sama mitkä täytteet sushissa on, mutta levän koostumus ja maku on kamalia. Ei auta vaikka kuinka monta kertaa olen syönyt, maku ei muutu.

Ei kaikessa sushissa ole levää! En minäkään pidä erityisemmin levästä, mutta rakastan sushia! Otan aina sellasta sushia, jossa ei ole levää, vaikka pystyn toki syömään makejakin. Californiarullat ja lohinigirit on suurinta herkkuani!

Vierailija

Nyt pitäisi jo kehittää oikea Suomi-sushi. Kääritään kimpale makaronilaatikkoa pekonisuikaleeseen ja lastataan päälle pala hk-sinistä ja ananaskuutio. Dipataan ketsuppiin ja kulautetaan päälle maitoa. Sitten suomalaiset voisivat Japanissa käydessään ihmetellä, kun ei siellä saa edes kunnon sushia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat