Miksi koirapelkoa vähätellään?

Vierailija

Ja miksi koiraihmiset eivät ymmärrä, että kaikki eivät vain tykkää siitä että koira tulee lähelle/juoksee kohti/hyppii päin? Mikä siinä on väärin? 

(Ja älkää tuoko tähän keskusteluun sitä toista ääripäätä että miksi ihmiset eivät opeta lapsilleen ettei koiran luo saa tulla ilman lupaa, siitä ei tässä nyt puhuta ollenkaan). 

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Monille fobioille löytyy vähän ymmärrystä, koska enemmistö pitää niitä turhana. Valtaosa ei siis kykene juurikaan asettumaan toisen asemaan, mikä pätee myös tuohon, mikseivät ymmärrä etteivät kaikki pidä häsläävistä koirista. Se on myös huonoa käytöstä.

t. Koiranomistaja

Vierailija

No nämä koirapelkoiset on täällä leimaantunu sellaisiksi että jos sattuvat koiraan törmäämään joskus niin sen parempi mitä ebemmän saavat satutettua koiraa. Ja mä halveksun tälläistä suuresti enkä edes usko että kaikki viestit olisivat provoja.

Vierailija

Viittaat ilmeisesti tähän koiraa potkivaan mieheen, joka perusteli tekoaan koirapelolla?

Ymmärrän hyvin vaikka en pentua koskaan potkisi. Pelkään isoja koiria. Pari kertaa kun lenkkipolulla on sakemanni hyökännyt päälle, pelkäisit itsekin.

Kerran humalaiset taluttama koira kävi minun ja vauvanvaunujen päälle. Kyllä, minä potkaisin. Enkä häpeä. Känninen omistaja suuttui koiralle ja luulen että koira sai huutia. En hyväksy eläinten rääkkäämistä enkä hakkaamista mutta jos täysikasvuinen koira käy päälle, minä potkaisen.

Olen myös törmännyt ihmiseen joka pelkäsi kissoja. Olisi varmasti lyönyt kissaa jos olisi uskaltanut koskea. Eikä pelolle mitään voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mä pelkään pellejä ja mulle nauretaan että ethän sä niitä voi pelätä vaikka musta asiassa ei ole mitään hauskaa.

no mä pelkään maskotteja. Varsinkin niitä jotka änkeävät halailemaan. minkäs teet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viittaat ilmeisesti tähän koiraa potkivaan mieheen, joka perusteli tekoaan koirapelolla?

Ymmärrän hyvin vaikka en pentua koskaan potkisi. Pelkään isoja koiria. Pari kertaa kun lenkkipolulla on sakemanni hyökännyt päälle, pelkäisit itsekin.

Kerran humalaiset taluttama koira kävi minun ja vauvanvaunujen päälle. Kyllä, minä potkaisin. Enkä häpeä. Känninen omistaja suuttui koiralle ja luulen että koira sai huutia. En hyväksy eläinten rääkkäämistä enkä hakkaamista mutta jos täysikasvuinen koira käy päälle, minä potkaisen.

Olen myös törmännyt ihmiseen joka pelkäsi kissoja. Olisi varmasti lyönyt kissaa jos olisi uskaltanut koskea. Eikä pelolle mitään voi.

Sairasta.

Vierailija

Varmaan siksi kun se on niin harvinaista kuitenkin. Itse pelkään perhosia, ja arvaa vaan kuinka paljon minun pelkoani vähätellään ja suorastaan pilkataan ;)  Vaikka oikeasti joudun aivan paniikkiin jos perhonen lähestyy minua ja jos se koskee minuun, joudun pakkomielteisesti pesemään sitä paikkaa pitkään, johon ällötys on koskenut.

Vierailija

Jos koira tulee vauvan lähelle tai vaunujen päälle jne on vaistomainen reaktio siinä tilanteessa puolustautua. Kyllä eläimetki antaa huutia niille jotka pentuja uhkaa. Että vauvan päälle vaan koira pelottelemaan ja paijata pitäis? Koirien paapojat ja inhimillistäjät ei tajua koirapelkoa ainakaan. Päälle hyökkäävän koiran potkaseminen on vähän eriasia kuin muuten vaan tutustumaan tulleen koiranpennun vaikka sitä pelkäiski.

Vierailija

Olen miettinyt samaa. Meidän poikamme pelkää koiria ja suoraan sanottuna ärsyttää se koiranomistajien lässytys, että "ei meidän Musse ketään pure".

Huoh.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pelkään monia ihmisiä, onko minulla myös oikeus potkia esim. liian lähelle tunkevaa matua?

Jos henkilö on hyökkäävä ja uhkaava tai käymässä päälle niin on.

Vierailija

Ja jos on järkevä omistaja ja huomaa jonkun pelkäävän ja pelkää koiran tulevan potkituksi (mikä onkin väärin jos koira ei ole uhkaava), on koiran omistajassa vikaa jos ei koiraa hae tai kutsu pois.

Vierailija

Olimme juuri viikonloppuna ulkoilureitillä, jossa oli useampi kyltti siitä, että koirat pitää pitää kytkettynä reitillä. No. Samantien kun lähdimme kävelemään, jolkotti vastaan yksinäinen koira ilman omistajaa. Tämä koira ei ollut onneksi kiinnostunut meistä ollenkaan ja jolkotti välinpitämättömänä ohitse. Hyvä niin, koska vaikka pidänkin kovasti koirista, niin yksinäinen vapaana juokseva iso koira on aina vähän arvelluttava. Tämä oli todennäköisesti karannut omistajaltaan joko hihnasta tai sitten siitä näkymättömästä hihnasta, valjaat oli kyllä päällä.

Kävelimme eteenpäin ja ei mennyt kauaakaan, kun vastaan käveli pariskunta kahden vapaana olevan koiran kanssa. No nämäkin koirat menivat ohi ilman minkäänlaista kontaktia ja kiinnostusta meihin, mutta silti jotenkin riepoi.

Ymmärrän, että koiran on ihana saada juoksennella vapaana metsässä, mutta pitääkö ne antaa juoksennella merkityillä ulkoilureiteillä, jossa koirien vapaana pitäminen on nimenomaan kielletty? En tykkää yhtään. Onneksi meillä lapsi on tottunut koiriin, eikä pelkää.

Vierailija

mä en kans käsitä, miksi niitä koiria ei voi pitää kiinni. Oon monesti nähnyt kun jossain suojelualueella, missä on joka kulmassa kyltti kiinnipidosta. Vapaana oleva koira hyökkää vesilintujen kimppuun. Välillä saa niitä kiinnikin. Ei syö, tietenkään - senhän isäntä estää koska se olisi koiralle mahdollisesti vaarallista - tappaa vain. Tai vahingoittaa ja jättää kitumaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat